Permalänk
Medlem

Annars så verkar ju en Corrado vr6 eller som du nämnde en 200sx härliga oxå, men 200sx ska man tydligen se upp med... (absolut inte köpa dom billiga, det är iaf vad jag får höra) mycket bon'trim och folk som har skruvat sönder dom... =/
Personligen skulle jag inte köpa en Golf... jag tycker dom är för små och känns lite ostadiga, men det är ju jag det (golf vr6 = 4cyl. på 175kh, corrado vr6 = 6cyl. på 195hk... har jag för mig iaf)
Vi kräver bilder när köpet är klart
Edit kan ju tillägga att jag personligen inte har någon erfarenhet av bilarna...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Måste fråga en sak, är lite inne på att köpa en audi coupe 2.8E -93 men hur är egentligen bränsleförbrukningen på den? Enligt pappa är den riktigt bränsle törstig men som jag har fattat det rätt så är det 2.6 som slukar soppa i mängder.

Jag har hört olika siffror, men extremt mycket är det inte ifall motorn är frisk, krånglande temperaturmätare och termostater.. äh.. givare i allmänhet.. kan göra dem rätt törstiga.

Sen beror ju mycket på tyngden på högerfoten också.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Jag har hört olika siffror, men extremt mycket är det inte ifall motorn är frisk, krånglande temperaturmätare och termostater.. äh.. givare i allmänhet.. kan göra dem rätt törstiga.

Sen beror ju mycket på tyngden på högerfoten också.

Helt rätt. En polare till mej hade en 100 med 2,6 liters sexan, den drog inte så farligt men gasade man lite så gick det ju givetvis mer soppa. Runt litern blandad körning. 2.8an borde inte dra så mycket mer. Överlag så är Audi ett säkert köp.
Men givare som buggat ur är standardfel på lite äldre Audis. Har bytt tempgivaren på min S2a men det visar sej att jag måste byta termostaten också. Men bränsleförbrukningen ska vi heller inte tala om... har alltid ett snitt 1,4L milen enligt färddatorn heheh

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

AUDI 100 2.6 E -94 150 hk 0-100 9,5 sekunder
9,9 liter/100 km vid blandad körning

AUDI 100 2.8 E -94 174 hk 0-100 8 sekunder
10,2 liter/100 km vid blandad körning

AUDI 100 2.0 E -94 115 hk 0-100 11 sekunder
8,7 liter/100 km vid blandad körning

AUDI 100 S4 230 hk 0-100 6,8 sekunder
11,1 liter/100 km vid blandad körning

"Samma" bil alla framhjulsdrivna utom S4an manuella.

Så du kan bilda dig en uppfattning om hur mycket sås dom sörplar.

saxat från bilfakta på dn.se/motor

Läs mer där om du vill kolla bilar förbrukning etc.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Skit i bensinen. Det är ju "Smiles per Gallon" som räknas

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Medlem

Härligt med lite svar!

Jag har nu tillbringat ungefär 4h per dag på blocket

Har några bilar här som jag skulle kunna tänka mig att köpa...men kan inte lägga några argument för eller mot någon av dom..
Känner nu att det börjar dra ihop sig men jag har noll koll ändå :P.

Så släng gärna iväg ett par ord om ni vet något om följande bilar!
Samtliga är besiktade

Peugeot 306 S16 - 155Hk - 33000kr - 15000mil - 1994

Nissan 200SX - 190hk - 40000kr - 13000mil - 1992

Opel Astra Gsi - 130-140hk - 26000kr - 16000mil - 1994

Toyota Celica - 150?Hk - 35000kr - 16000mil - 1990

Volvo 850 T5 - 220hk - 40000kr - 17000Mil - 1996

Golf Vr6 - 170hk - 39000kr - 17000mil - 1993

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dikkie
Peugeot 306 S16 - 155Hk - 33000kr - 15000mil - 1994

Nissan 200SX - 190hk - 40000kr - 13000mil - 1992

Opel Astra Gsi - 130-140hk - 26000kr - 16000mil - 1994

Toyota Celica - 150?Hk - 35000kr - 16000mil - 1990

Volvo 850 T5 - 220hk - 40000kr - 17000Mil - 1996

Golf Vr6 - 170hk - 39000kr - 17000mil - 1993

Peugeoten är fransk (dvs har en förmåga att krångla), Oplar från den tidsepoken har inget rostskydd, Celican vet jag inget om och Golfen är dyr i drift.

Av de du har där skulle jag tagit Volvon.

Permalänk
Citat:

Alfa Romeo, ingen som vet något om dom? dyra reservdelar mm?
http://www.blocket.se/vi/11166956.htm?ca=22_s

Alfa gör mycket körglada bilar som har ett oförtjänt dåligt rykte. Inte svårt att hitta en vettig alfa till bra priser idag. För 40k går det att hitta en 156:a i hyffsat skick. Kör själv en gammal 164:a som går som tåget och nästa bil blir definitivt en Alfa det med.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

40' kr räcker till mycket bil.

Mitt tips är att köpa en lite äldre stor tysk bil tex bmw 740/750 från 93 - 95 eller en mercedes 500/560 se/sel/sec från 87 - 90
Kanske en Volvo 960/965 om man vill åka svenskt.

Man får extremt mycket bil för pengarna. Dessa bilar brukar enligt min erfarenhet vara väl skötta och inte lika slitna och "sönderkörda" som tex en toyota celica eller bmw 3-serie från samma tidsperiod.

Pengarna bör räcka till ett välservat exemplar. Om man letar ett tag bör man kunna finna en bil som gått under 15' mil. Men jag tycker det är viktigare att de blivit väl skötta än hurvida de har 14' eller 22' mil på mätaren.

Ett annat tips vilket kanske inte stämmer in på dina önskemål är att köpa en ännu äldre bil med ca 20'-25' mil på mätaren. T.e.x en bmw 735i/ia (e23) från 83 - 86. Dom är inte överdrivet snabba, ofta hittar man rost om man letar och räkna med att det finns småfix. Men man kan utan problem hitta nybesiktigade skapligt fräsha exemplar utan synlig rost för 7' - 15' kr -inte mycket för 1.8 ton skinnklädd kokainsläde.
En lite nyare bmw 735i/ia (e32) från 87 - 92 kostar kanske 15' - 25' kr
Resten av pengarna kan gå till vit kostym, käpp, hatt och guldkedjor ;).

edit
Kanske kul att veta

bmw 740 e32 286hk
bmw 750 e32 300hk
mb 500 <91 240-270hk
mb 560 <91 260-300hk
volvo 960 3.0 200hk
bmw 735 e23 198-218hk
bmw 735 e32 211 hk

Permalänk
Medlem

Sitter i exakt samma situation som dig, ska köpa första bil här i veckorna.

Golf VR6 ska du hålla dig långt borta ifrån, då dem till 99% är hårt körda och kommer antagligen kosta mer i reparationer än vad hela bilen i säg kostar. Dyra som stryk att försäkra är dem med:)

Toyota Celica är en populär ungdomsbil, brukar vara ganska driftsäkra. Men det finns ju en del skräck exemplar som man ska akta sig för.

Själv är jag ute efter en fin bmw 325 e30/e34, såg att du inte gillar bimmer. Men de är just nu vad jag anser vara "mest åka för pengarna". Bakhjulsdrift, tysk kvalitet, väghållning som heter duga and so on!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Jag hade nog satsat på en bil som gått åtminstone 20 000 och fått drivknutar och bromsar och andra slitdelar bytta (brukar bli endel på de flesta bilar vid de milen)

Senaste bilen jag köpte var verkligen en pärla med 9000 mil på mätaren, ändå har ja fått byta växellåda, behöver byta motorkuddar pga torrsprickor, kylaren fuktar, katalysatorn hade satt igen, bromsar bör bytas osv osv..
Mer krångel på denna Audi 100 1.8 från 1988 än min första A 100 från 1987 med 27 000mil på mätaren
Men o andra sidan är den i stort sett helt rostfri och mycket fin i lack o klädsel..

Men stirra dig inte blind på milen, de kan lika gärna betyda att du har mycket standardgrejor på gång att byta..

(bilar som ändå gått 1500-2000 mil om året har troligen fått service regelbundet och mår väl)

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp med bilköp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dikkie

Nissan200sx

Du har med 200SX men inte Toyota Celica eller Supra? Titta på dom, hyffsat billiga och 146HK motor. Jag är själv ute efter en celica 93:a eller senare

Permalänk
Medlem

Annars finns juh Toyota Celica Supra. Dom är riktigt fräna (enligt mitt tycke)

http://www.blocket.se/vi/11744942.htm?ca=14_s den SER fin ut. Sen vet man inte hur den ser ut under / inne i bilen men det är sånt man får kolla om man bestämmer sig för att åka och titta.

Nu kan jag inget direkt om Toyota men vad jag vet är det oftast bra bilar. Dom pappa har haft har funkat fin fint

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Annars finns juh Toyota Celica Supra. Dom är riktigt fräna (enligt mitt tycke)

http://www.blocket.se/vi/11744942.htm?ca=14_s den SER fin ut. Sen vet man inte hur den ser ut under / inne i bilen men det är sånt man får kolla om man bestämmer sig för att åka och titta.

Nu kan jag inget direkt om Toyota men vad jag vet är det oftast bra bilar. Dom pappa har haft har funkat fin fint

Av vad jag hörde när jag besikta min celica så sa han att han att celica/celica supra och celica GT4 var bland de mest välskötta bilarna i genomsnitt :). Att sen min celica var skrot efter jag bara kört typ 600 mil är en annan sak. Toppen gick, kopplingen var skrot, massor av dold rost som han spacklat/målat över och av någon anledning så gick en av kolvarna pyttelite för högt upp och man var tvungen att trycka i distanser på tändstiftet för att det inte skulle slås sönder. VIlket gjorde att bilen gick förbannat ojämnt...

Menmen, man lär så länge man lever. Men jag rekomenderar inte celica före 1990 för de bilarna rostar utav bara helvete, gäller alla toyota före 90 faktiskt.

Permalänk
Medlem

Då blev det lite rensning på listan :).
La till Mx3:an, verkar som att mazda ska vara rätt fina andrahandsbilar?

Funderar starkt på en celica, men hittar bara 90-92or. Men har hittat ett par som ska vara "rostfria" så man kanske kan kika på dom.

Nissan 200SX - 190hk - 40000kr - 13000mil - 1992

Toyota Celica - 150?Hk - 35000kr - 16000mil - 1990

Volvo 850 T5 - 220hk - 40000kr - 17000Mil - 1996

Mazda Mx3 (V6) - 130-160Hk - runt 30000kr - 93-96

Audi A3/A4 ?

Permalänk
Medlem

Den här för 35k såg jag på blocket kan det va något?

http://www.garaget.org/show_ext.php?car=17124&image=422938

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dikkie
Då blev det lite rensning på listan :).
La till Mx3:an, verkar som att mazda ska vara rätt fina andrahandsbilar?

Funderar starkt på en celica, men hittar bara 90-92or. Men har hittat ett par som ska vara "rostfria" så man kanske kan kika på dom.

Nissan 200SX - 190hk - 40000kr - 13000mil - 1992

Toyota Celica - 150?Hk - 35000kr - 16000mil - 1990

Volvo 850 T5 - 220hk - 40000kr - 17000Mil - 1996

Mazda Mx3 (V6) - 130-160Hk - runt 30000kr - 93-96

Audi A3/A4 ?

Alla i den där sistan skulle jag vilja säga är värd att kolla på förutom volvon.
Har aldeles för mkt negativa erfarenheter av volvo.

Skulle prioriterat att kolla toyotan först sen nissan men det är ju min åsikt

Permalänk

Den vettigaste jag kan se i den där skaran är ju Celican. Hittar man ett välskött rostfritt exemplar (lättare sagt än gjort tyvärr) så är det ju bara att gratulera! Volvon lär ju garanterat vara en importmodell med tanke på priset och de brukar vara ganska hårt körda. A3/A4 innan -00 skulle jag också undvika.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Audiot som jag är så får jag väl försöka bidra på bästa sätt.

. Tyvärr rätt klen konstruktion i framvagnen på dessa fram till 1999.. som på alla andra moderna fwd-bilar..

Bara för att DKW nu drogs med ruskigt överjäkligt dåliga framvagnar så behöver du inte som audifanatiker säga att alla moderna fwd bilar har klen framvagn! skärpning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Annars finns juh alltid Corradon VW´s sportbil. Finns med 8v, 16v (vet ej vad dom ligger på i hästkrafter) g60 = rak 4a med kompressor = 160hk org 225nm och sen även VR6an 193hk nm vet jag inte. Äger själv en G60. Härligt drag med bra väghållning! Dock ska kompressorn renoveras runt 7000 mil så det får man kolla när renovering är gjord senast på den. VR6an ska du kolla när kamkedjan är bytt vet inte när den ska bytas ungefär dock.

Det är vad JAG kan säga såhär besök gärna www.corradoclubsweden.com där du kan läsa lite mer och även ställa egna frågor.

G60 är inte ett bra köp för dom dras ofta med kompressorer som vill rasa, vad det är exakt som orsakar dom vet jag inte men hur som haver är det enda vettiga alternativet 16ventilaren.

även venton är fin

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Subaru Legacy Turbo?
Du hittar en sån för under 40k.
Boxermotor på 200hk och riktig fyrhjulsdrift. Går bra orginal och ska gå att skrämma upp ännu mer om man vill.
I princip helt felfria enligt SPB statistik.
Garanterat rolig bil på vintern
Man slipper även bry sig om plogbilen har hunnit ut eller inte. Nästan roligare när den inte har det
Se upp för rost bara. Hittar du en som ser fin ut är det bara att handla.

är absolut inte en bil som går billigt nånstans, och ibland kan vara svårt att få tag på reservdelar till humana priser är ju absolut ingen fördel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Får jag fråga varför du inte vill ha en BMW? Om du köper en E34 för du ruskigt mycket bil för pengarna. Riktigt trevliga bilar som ser bra ut, har komforten,väghållningen, säkerheten och går bra. Inte många som matchar dem i den prisklassen.
Undvik franskt och turbobilar som kan gått väldigt hårt.

och så undrar alla vilken pizzeria killen äger...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Porsche 944!
http://www.blocket.se/vi/11951031.htm?ca=23_3_s

Tro mig, det är mycket bil för pengarna. Världens mest underskattade sportbil. Just 944 har 160hk.

dyrt att äga men 914 är klar mycket ballare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
en fin saab 9000 turbo med högtrycks snurran är mitt förslag grymt fina, flyttar på sig ganska ok med 200hk...

Nja dom har många problem saabarna, tro mig jag vet.
men bra drag är det. uppe i fart är det många bilar som får skämmas. men om man hittar en i bra skick så är det ett bra köp faktiskt, men då helst en nyare med trionic 5

Nog med citerandet

Det smartaste du kan köpa är *trumvirvlar* en toyota av valfri modell och årsgång. kolla efter rost, lackskador, ser den fräsch ut, låter motorn bra så är det bara att handla och njuta av din problem fria bil

Visa signatur

i'm back

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Satsa på en Golf GTI istället för en Vr6a, Volvo gör bra bilar men 850 GLT/T5 drar jävla massa soppa.
Köp inte franskt eller en Calibra vad du än gör

Audi A4, Golf GTI, Nissan Almera/Premiera, 200sx kan ifs vara en kul "sportbil" men det är nog ingen höjdare å glida runt med på vintern.

Jag har själv en Volvo 855 (10V, 140hk), och den är inte helt otörstig heller jag ligger på ca 1,2-1,3.
Kompisar som har GLT (20V, 170hk) ligger faktiskt på mindre förbrukning, fast jag har å andra sidan en inte riktigt mogen körstil
Annars är jag riktigt nöjd med bilen, den är bekväm att köra och grejorna håller en hög kvalité (jag är över 30.000 och det värsta jag gjort är att byta bussningar till bakaxeln), men sportig...nja

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk

Jag rekomenderar Daewoo / Chevrolet. Har haft både Kalos och Lanos. Problemfria och billiga bilar. Du kan få en Kalos -04 för ca 45 tusen på blocket och då har dom bara gått 5000 mil. Dom drar mycket lite soppa också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lutte2

G60 är inte ett bra köp för dom dras ofta med kompressorer som vill rasa, vad det är exakt som orsakar dom vet jag inte men hur som haver är det enda vettiga alternativet 16ventilaren.

[/B]

Ofta och ofta? Nja kan jag inte påstå. Det beror helt och hållet på hur långt den gått och hur den gått. Givetvis pressas sånna bilar rätt ofta det är därför man bör renovera kompressorn runt 5-7000 mil. Sen om man byter chip och remhjulet (det på kompressorn) slits den lite fortare...men även det beror på hur man kör den.

Men som jag skrev i mitt första inlägg ska man kolla så kompressorn är relativt nyrenoverad

(Jag vet att användaren är avstängd men bara så ni vet vad jag svara på om ni inte läste hela hans / hennes inlägg)

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gustafss0n
Den vettigaste jag kan se i den där skaran är ju Celican. Hittar man ett välskött rostfritt exemplar (lättare sagt än gjort tyvärr) så är det ju bara att gratulera! Volvon lär ju garanterat vara en importmodell med tanke på priset och de brukar vara ganska hårt körda. A3/A4 innan -00 skulle jag också undvika.

Varför inte en A4/A3 innan -00?

Jag har nu kikat och frågat runt och lyssnat på er.
Så nu återstår det nog bara 2 bilar.

En Toyota Celica, för runt 40000kr så får man en 90-94årsmodell. Dom ligger på mellan 13000-20000mil.

Eller så blir det en Audi A4 1,8T, dom ligger på strax över 40000kr men är någonstans mellan en 94-97.

Sen kan ju vad som hända men så här ser det ut nu iaf!
Vad sägs?

Permalänk
Medlem

Hur går det? Har du hittat någon älskling än?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden lite... inte främst jag som ska ha bilen men hjälper.

Hur är en begad Skoda Felicia -97? Såg att dessa kan man få tokbilligt i mina ögon, under 10k, del flesta verkar ligga under 20 000mil.
Är dessa helt värdelösa begagnade, eller kan man få nåt vettigt i dem, eller är det bättre o kolla på nån annan lite äldre kanske?

Jag kan inget alls om bilar men om det är nån som har nåt annat bra tips om man bara vill ha en bil under 10 så kom gärna med tips... ska helst vara en bil storleksmässigt i stil med golf/polo o.s.v.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dikkie
Varför inte en A4/A3 innan -00?

Jag har nu kikat och frågat runt och lyssnat på er.
Så nu återstår det nog bara 2 bilar.

En Toyota Celica, för runt 40000kr så får man en 90-94årsmodell. Dom ligger på mellan 13000-20000mil.

Eller så blir det en Audi A4 1,8T, dom ligger på strax över 40000kr men är någonstans mellan en 94-97.

Sen kan ju vad som hända men så här ser det ut nu iaf!
Vad sägs?

Jag skulle titta på de nyare peugeot:erna, typ en 206, då kan du få en 99/00 för strax över 40 eller så. Kollade själv på dessa förut när jag kollade bil

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Geeks
Säljchef

Hittar du en fin 200sx så köp den! Men var nogrann, kolla upp bakgrunden. Hur många ägare, import m.m.

Sv.såld är att föredra givetvis, dock är det fler importerade i Sverige än sv.sålda. Försäkringen på dessa är som någon säkerligen har nämnt ganska så dyr, behöver dock inte vara så dyr om man är lite till åren och har haft lappen länge..

Jag har aldrig ägt en roligare bil och jag har testat ett par Redan på originalmotorn med 169HK så går denna bil riktigt bra. Inte speciellt farlig bränsleförbrukning heller. Ser man sedan till att sätta i rätt sorts trim, så har du en leksak som heter duga. ( Billig att trimma ).

Jag har haft 2st 200.or och båda har hållt OTROLIGT bra. Inte ett enda mekaniskt fel under de åren jag ägdt dem. Tilläggas bör att jag kör ganska hårt. Växellåda och drivlina på dessa är wonderbar! Det som du däremot kan råka ut för är lagerproblem i motorn. Så var nogrann med att lyssna på motorn och leta efter knackningar..

Kika även på 200sx.nu där kan du få mer hjälp.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Hej igen

Trodde tråden hade dött, därför inget svar

Mitt bilsökande går utför

Håller utkik efter ett par olika bilar
Vet inte om jag ska lägga mig runt 10000kr eller 40000kr :P.
Men dom som jag kollat på runt 40k är

Audi A4 1.8T
Skoda Octavia 1.8T
Toyota Celica 2,0
Nissan 200sx 1,8T

Och då dom bilar som jag kikar på dom kostar runt 10k

Mazda 323F/626
Volvo 740
Honda Civic
Audi 80

Det är dom bilarna jag kan tänka mig.

Har kikat på Ford Probe också men inget jag vågar mig på :P.

Mistubishi Galant/Eclipse, ingen som har lite koll på Mitsubishi?
Nått att ha?

Peugeot 306 -94, Undrar om den är nått också

Hittade idag en Nissan 200SX -91 som har gått 12000mil och är nyservad för 8000kr. NyBes och nyskatt. 40000kr skulle han ha för den. Problemet är att det är 12 ägare, som jag tycker låter väldigt mycket på 12000Mil.

Annars står det rätt still...Försöker ju främst hitta något i närheten så man kan dra med sig någon man känner som kan lite mer

Permalänk
Medlem

Själv har jag en Toyota Carina och rekommenderar den om du kan tänka dig en bil som inte är spec snygg eller så men nästan aldrig går sönder och drar lite med.

Permalänk

En Alfa 156 2.0 TS kan man hitta för under 40k numera. Klart mycket bil för pengarna.

Visa signatur

"?"