Permalänk
Inaktiv

ADSL utan fast telefon

Har hört att man kan fixa det?

Hur?

Permalänk
Medlem

Gå in på någon leverantörs hemsida och beställ?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Inaktiv

Vad för leverantör?

Hittar inget hos, Telia (vill inte ha heller), Glocalnet eller Tele 2 t ex.

Du får gärna komma med nåt vettigt

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Veni
Bredbandsbolaget.

Tack.

Nån mer?

Permalänk
Avstängd

net@once tror jag..

och telia om man ringer dit (Men dom är motvilliga till det)...

Permalänk
Medlem

universal telecom

Visa signatur

HTPC: Asus Pundit P4-P5N9300, E5200 + Scythe Shuriken, 4GB Corsair XMS2 6400, 30GB OCZ Vertex SSD, picoPSU-120, Noctua NF-R8 80mm, Ubuntu + XBMC.

Permalänk
Inaktiv

Net@once levererar inte hit till Åtvidaberg.

Universal Telecom säger så här:

Vad behövs för att jag ska kunna ansluta mig till Universal ADSL?
Det behövs ett telefonabonnemang tillhörande en av Universal anslutna telestationer. Klicka här för att testa ditt telefonnummer. "

Permalänk
Avstängd

Nehepp du har bu bara bredbandsboalget kvar...

Permalänk
Medlem

Du kan via telia ha ADSL utan att ha en fast telefon. Och detta tror jag gäller på alla leverantörer. Dock måste du betala för att du använder linan. En avgift som telia tar 125kr/månaden för. Den kommer du inte ifrån, en fast telefon betalar du140kr/månaden har ja för mig.Inte så stor skillnad så de är värt strulet imo. Så var de för ungefär 6månader sen när jag började kolla på nätlösningar. Det billigaste blev att ta via kabeltvn.

Permalänk
Inaktiv

Har tyvärr inget annat alternativ här i Åtvidaberg, än adsl

Permalänk
Avstängd

125kr ?????

faaaan va giriga telia är då , bbb tar bara 59kr i nätavgift

Permalänk
Medlem

Telecom 3(httpp://www.t3.se) tar även de bara 59 kr i nätavgift. Det är vad skanova debiterar dem.

Telia har jag för mig har en ruskigt hög startavgift om man inte har fast telefon. De vill väl skrämma en till att skaffa vanlig telefon

Men alla leverantörer kan erbjuda det även utan fast telefoni. Om de sedan gör det och vad det kostar är upp till dem. Ring och hör..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tojt
Telecom 3(httpp://www.t3.se) tar även de bara 59 kr i nätavgift. Det är vad skanova debiterar dem.

Telia har jag för mig har en ruskigt hög startavgift om man inte har fast telefon. De vill väl skrämma en till att skaffa vanlig telefon

Men alla leverantörer kan erbjuda det även utan fast telefoni. Om de sedan gör det och vad det kostar är upp till dem. Ring och hör..

BBB tar bara ut 49kr

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Avstängd

om man tar 2mbit ja...

skamanha 8 eller 24 kostar det 59kr i nätavgift ELLER ommantar ip-telefoni för 49kr/månad då tar dom bort nätavgiften..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
om man tar 2mbit ja...

skamanha 8 eller 24 kostar det 59kr i nätavgift ELLER ommantar ip-telefoni för 49kr/månad då tar dom bort nätavgiften..

Ja då tar man ju så klart deras iptelefoni ... men behöver ju inte ringa med dem för det ...

Visa signatur

Nätverksnörd