Vilket grafikkort är bäst?

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort är bäst?

Jag har kollat upp datorbutiken.se, då det finns 100 olika märken på grafikkort men fortfarande samma modell. Tex gainward, msi, leadtek, bfg osv.. Alla dessa märken har ju samma modell, (8800), och har samma specs och allting. Vilken av dessa märken är egentligen "bäst"? Så jag vet vad jag skall köpa. Kolla gärna dessa märken på datorbutiken.se, där jag kommer köpa mitt grafikkort.

Permalänk

Denna fråga har besvarats ca 500 ggr i detta forum men jag kan svara igen. Det ENDA som skiljer de olika grafikkorten åt är klistermärket och bundeln (vad man får med i lådan). I övriga fall, vad gäller fabriksöverklockade grafikkort, kan kylaren skilja sig.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Är det inte så att vissa har andra kylare på och kan eventuellt ha andra hastigheter?

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

8800 serien finns bara i referensutförandet, så alla är likadana. leadtek har förvisso en annan kåpa över kylaren men i övrigt är dom lika dana

Permalänk

jo sen så har väll xfx lite olika klockade varianter

Permalänk

Med andra ord, exakt det jag sa.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |