Vad alla bör veta om drm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Bra skrivet.

Jag stör mig ganska mycke på att man som konsument betalt:
200kr för DVD tvingas kolla på antipirat reklam och licensavtal som jag inte kan spola bort.
4000kr för DVD inspelare där jag inte kan spola förbi antipirat reklam och licensavtal.
600kr för Spel där man måste ha i DVD skivan
200kr för Musik som jag inte kan flytta över till MP3 spelaren.
ink alla dessa rotkit, spyware, mm, mm

Det behövs mer fokus på dessa ämnen. MAKT till konsumenterna.

Där måste jag hålla med, köper själv många DVD-filmer varje år och att betala för en film för att sedan bli tvingad att se på varningar från FBI om fildelning och piratkopiering är helt ¤#"!& kasst. Det värsta är att de som laddar ner filmen inte ser varningarna, återigen konsumenterna som drabbas, precis som det skrevs i nyheten.

Bra skrivet förresten, intressant läsning!

Permalänk
Medlem

Här är också något som pirater slipper tänka på men för er som behöver det så varsågoda:

----------
Can't play iTunes music in Vista

If you have an XP computer on which you have music you bought from the iTunes Music Store, and you upgrade the computer to Vista, you might not be able to play the songs because the computer was deauthorized because of the upgrade. This happens with older versions of iTunes. You'll need to download and install the latest version and then authorize the computer. To find out how to do this, see KB article 936649 at
http://www.wxpnews.com/67SSW3/070522-Vista-iTunes
--------

Själv gillar jag inte Itunes så använder mig av andra lösningar. Återigen så är det ärliga kunder som får problem och som får lösa det själva medan piraten slipper att tänka på detta och lyssna vidare som om inget hänt för det har det ju inte när han uppgraderade till Vista ;).