Permalänk
Medlem

Köpa xbox 360?

ska jag köpa en Xbox 360 nu eller om ett halv år?

finns inte så roliga spel just nu, längtar som fan till Fable 2 och Halo 3

Visa signatur

Det Löser Sig...

Permalänk
Medlem

Tycker definitivt du ska köpa ett 360 nu, På PCCity kan du få med Gears of War för bara 100 kronor dyrare än själva 360 Premium så jag tycker att du ska slå till ;). Så hinner du komma igång lite också och ha lite pengar i plånboken när spelen kommer i höst.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag har ska köpa mitt denna månad

Permalänk
Medlem

Köp nu! Du kommer ju att hinna spela massor av bra spel innan Halo 3 och Fable 2 kommer väl först 2008?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Tror inte att 360n kommer sjunka så mycket mer i pris.. Den är så mycket billigare än ps3an så Microsoft kommer inte se någon anledning att sänka priserna..

SKulle jag vara sugen på en 360 skulle jag inte vänta att köpa den..

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad till rätt forumsdel*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Köp nu! Du kommer ju att hinna spela massor av bra spel innan Halo 3 och Fable 2 kommer väl först 2008?

Gameractor säger att Halo 3 kommer 26:e september

http://www.gamereactor.se/nyheter/10556/Halo+3+%E4r+f%E4rdigt...

ska sälja mitt wii först bara sen blir det en 360

vad är det för skilnad på Live Guld och silver, man kan väll spela alla med silver?

Visa signatur

Det Löser Sig...

Permalänk
Medlem

ja men du kan inte lira online med silver, med silver kan du bara ladda ner demos o sånt.

Permalänk
Medlem

då blir det till att köpa guld då

vad finns det för roliga spel nu då inte nå svin dyra spel utan typ max 300kr
spelar ingen roll vilken genre bara det är roligt

Visa signatur

Det Löser Sig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qes
då blir det till att köpa guld då

vad finns det för roliga spel nu då inte nå svin dyra spel utan typ max 300kr
spelar ingen roll vilken genre bara det är roligt

Gears of Wars som blev årets action spel. Extra upplevelse om man spelar med en hd-tv också:)

Permalänk
Medlem

Hmm, jag gillar iaf Call of Duty 3, men den kostar kanske över 300, men jag tror att tvåan ska kosta under 300. Själv har jag inte spelat tvåan, men den lär nog vara kul.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Gears of War, bästa spelet på länge.

Permalänk
Medlem

Efter att ha varit en bitter konsolhatare i flera år köpte jag en XBox360 för några månader sen och OH BOY! Gears of War är ashäftigt, Dead or Alive 4 ÄGER FETT, Crackdown är GTA på steroider och GRAW2... måste man säga nåt?!

Vad gäller spelen så finns det ju massor andra bra spel (som jag iaf skulle vilja ha): Rainbow Six Vegas, Tiberium Wars, Halo 3 (!!!!), Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena, GTA4, Blacksite: Area51, Forza Motorsport 3, The Simpsons, Half Life Orange box (!!), Bioshock och Mass Effect (!!!)

Det som suger mest med Xbox360 är att "Live" kostar sjukt mycket 50 euro i året och så måste man skaffa "live points" som också kostar. Så billigt är det definitivt inte.

En annan grej jag gillar skarpt med Xboxen är att jag kan streama divx-filmer (med Transcode360) från datorn till Xboxen och kika på dom i teven. Så slipper man runka hit och dit med kablar och extended screens i windows

Dessutom ser ju xboxen grymt sexig ut Rekommenderas varmt alltså

Visa signatur

www.tomodomo.org - indie spelstudio i Helsinfors
www.fatcatrush.com - en 3D runner för iPhone som vi gjort på Tomodomo

Permalänk
Medlem

börjar nog med Oblivion och Gears of wars

Fable 2 och Halo 3 sen när dom kommer

måste spela Xbox Live mott er på Gears of War sen

Edit: Olmen BTW jag tycker Area 51 suger var inte nå bra på nått sett

Visa signatur

Det Löser Sig...

Permalänk
Medlem

Du blandar väl inte med GAMLA Area 51 (Med Fox Moulder (eller vafan han nu egentligen heter) som voice actor). För det spelet sög en hel del. Spelade igenom det påväg tillbaka till Helsingfors på en sverigebåt nångång i fjol

Blacksite: Area 51 är helt nytt och fås väl bara som demo. Har inte hunnit ladda det ännu men det ser häftigt ut iaf

Visa signatur

www.tomodomo.org - indie spelstudio i Helsinfors
www.fatcatrush.com - en 3D runner för iPhone som vi gjort på Tomodomo

Permalänk
Medlem

Men när skulle 360 komma med 65nm CPU?
Lär bli mindre problem med överhettning då.

Permalänk
Medlem

såg ju att du skrev Blacksite men tror inte att det blir nå bättre en vad det förra var

Visa signatur

Det Löser Sig...

Permalänk

Om du har kompisar och ett socialt liv kanske behovet av ett tvspel under sommaren inte är så viktigt. Och om du har detta så skulle jag vänta tills de släpper 360 med hdmi utgång här i sverige. Det kommer dessutom en mängd med bra spel i höst/vinter.

Visa signatur

[TH·Beliavski]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qes
såg ju att du skrev Blacksite men tror inte att det blir nå bättre en vad det förra var

Alltså dom spelen tillhör inte varandra på något sett alls.

Permalänk
Medlem

Skojar du eller, 360 är ju den som har bästa spel utbudet nu.

Permalänk
Medlem

Köppte en 360 här i dagarna och är skit nöjd!
Köppte till lite roliga Co-op spel (PD,GOW) och har aldrig hafft så kul med brorsan. Så jag kan lungt rekomendera 360.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk

Som inbiten pc spelare trodde jag aldrig jag skulle säga det här men jag funderar också på att köpa ett 360. Är trött på alla buggiga pc spel o dyra grafikkort men jag har en fråga:

Chippa o flasha - vad är det? Man kan spela brända spel har jag fattat men vad är skillnaden? Vad ska man tänka på?

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Medlem

Har själv lite funderingar över 360, tänkte lira Forza 2 med den.
Är spelen regionsfria som med ps3, ett av ps3 starkaste sidor?
När kommer 65nm versionerna, min polares 360 hänger sig då o då, och spelen hackar ibland, vilket är irreterande.
Om det inte finns reg. frihet, vad kan man göra åt det? Missförstå inte mig, men jag vill gärna spela titlar från asien.

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Medlem

det enda tråkiga med 360 är att jag är för fattig för att köpa spel så ofta som jag vill Men älskar konsolen!!!!!!!!! (ja överdrivet med utropstecken jag vet)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qes
Gameractor säger att Halo 3 kommer 26:e september

http://www.gamereactor.se/nyheter/10556/Halo+3+%E4r+f%E4rdigt...

ska sälja mitt wii först bara sen blir det en 360

vad är det för skilnad på Live Guld och silver, man kan väll spela alla med silver?

Dåligt formulerat från min sida, menade att Fable skulle komma 2008 inte Halo 3.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattia-SS
Som inbiten pc spelare trodde jag aldrig jag skulle säga det här men jag funderar också på att köpa ett 360. Är trött på alla buggiga pc spel o dyra grafikkort men jag har en fråga:

Chippa o flasha - vad är det? Man kan spela brända spel har jag fattat men vad är skillnaden? Vad ska man tänka på?

Du ska tänka på att om du chippar/flashar så är det väldigt stor risk att du blir bannad från live. Annars är det att man kan spela brända spel och backuper.

Permalänk
Avstängd

Vänta till hösten imo, då kommer många bra spel, något exklusivt och många bra multi.
Enda riktiga vill ha nu som är nytt är Forza2 enligt mig, vilket dock är värt en 360 bara de

"Du ska tänka på att om du chippar/flashar så är det väldigt stor risk att du blir bannad från live."

Finns nya firmware för att förhindra det.

Permalänk
Medlem

Kan inget annat säga än att du skall köpa det redan nu.

Köpte mitt på realeasen och har vart helnöjd med speluplevelsen
DoA4 som nån skrev tidigare, grymt kul fighting lir
TDU, Hur kul som helst att köra online, köpa brutala bilar, motorcyklar. Styla trimma m.m
Oblivion (om du inte redan spelat det på pc) är väll det som tog död på mitt kära 360. Det dog iaf med klass.
PGR3 med Microsofts Wireless Racing Wheel är en upplevelse utan dess like med riktig Force Feedback.

Nyare spel som Forza 2 kan jag dock inte uttala mig om då mitt 360 pajade innan det släpptes. Men hade jag haft pengar hade jag itne tvekat en sekund att köpa ett nytt

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Ingen som har något datum när Eliten kommer till Sweden? Är grymt sugen på Xbox360 och Forza 2, men jag lugnar mig nog lite och väntar på eliten.

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axan
Ingen som har något datum när Eliten kommer till Sweden? Är grymt sugen på Xbox360 och Forza 2, men jag lugnar mig nog lite och väntar på eliten.

Tror inte MS har gått ut med något datum ännu så chansen att någon vet är nog lika med noll tyvärr.