Ursprungligen inskrivet av Hearth
Jag tror inte att Diablo III är under utveckling. De flesta som skapat Diablo II håller just nu på att göra Hellgate: London.
Många hävdar just som du, men det är verkligen ingen anledning till att Blizzard inte skulle arbeta på ett Diablo III ändå. Nog för att jag själv är tveksam på om de arbetar med ett sådant projekt just nu, men det finns trots allt en stor chans att se en uppföljare i framtiden (i dagsläget ser det dock mörkt ut, men hey, SC2 dök upp från ingenstans). Där det finns efterfrågan... ja, du vet. Det tror jag Blizzard inser också.
Ursprungligen inskrivet av fsvo
Fast det vore ju ganska dumt ekonomiskt att ersätta ett spel som drar in så mycket pengar som WOW, samt synd på ett spel som faktiskt blivit så "bra" (stort).
Tror inte blizzard vill gå mot MMORPG med diablo 3 utan hålla det kvar vid ett hardcore-spel. Eventuellt skulle det vara intressant om man minskade lite på hack´n´slashet och la in lite mer tanke och strategi bakom dödandet av ett monster, fast trots detta ha kvar den höga takten och känslan av att kunna "röja". Kanske en omöjlighet eller över huvudtaget inte passade.. bara nåt jag kom på nyss
Sen går det göra riktigt mycket nytt med ett upphottat battle.net till Diablo 3 även om det kommer likna 2an. Jag skulle vilja se PVP-ladder, klansystem, levelsystem och stats för ett account som i sin tur kan ge nåt, upplåsning av items, nya quests som kan släppas via battle.net, mm, mm. Kanske inte direkt nyskapande men det skulle iaf bli mer intressant än att köra 100000 baal runs i rad.
När vi snackar release av D3 sjunger nog WoW på sista refrängen ändå skulle jag tro. WoW står sig säkert flera år till, utan tvekan. Men jag menar att det tar förmodligen ett bra tag till innan något nytt får skådas av allmänheten igen, men det går inte att sia såklart.
PVP-ladder vore inte helt fel. Vet dock inte vad du menar med klansystem eller levelsystem.
Jag får för mig att D3 måste verkligen lyckas visa vart skåpet ska stå i och med alla dessa look-a-likes (som i mina och säkerligen många andras ögon aldrig har hållt samma klass och känsla). Vad jag menar är att den tuffa biten kommer vara att erbjuda någonting nytt och fräscht, men samtidigt behålla den gamla stilen.. tror nämligen folk tröttnar efter ett tag när så pass många spel numera har helt eller delvis följt trenden med loot etc.. kan lätt bli tjatigt till slut.
Titan Quest hade däremot kunnat bli riktigt bra faktiskt, men att det inte fanns PvP var en stor miss. Den absolut STÖRSTA missen är att spelutvecklarna gav blanka fan i kunderna. Fortfarande inte hört talas om någon bug fix överhuvudtaget, vilket spelet var och är i starkt behov av. Dog dem? Lite orolig. Sen hade en djupare story inte skadat.
Hm nog om det, nu börjar cirkulerar det för många tankar i huvudet.. Åter till ämnet!
Throw dirt on me and grow a wild flower