Starcraft II VS Diablo III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Jag tror inte att Diablo III är under utveckling. De flesta som skapat Diablo II håller just nu på att göra Hellgate: London.

Många hävdar just som du, men det är verkligen ingen anledning till att Blizzard inte skulle arbeta på ett Diablo III ändå. Nog för att jag själv är tveksam på om de arbetar med ett sådant projekt just nu, men det finns trots allt en stor chans att se en uppföljare i framtiden (i dagsläget ser det dock mörkt ut, men hey, SC2 dök upp från ingenstans). Där det finns efterfrågan... ja, du vet. Det tror jag Blizzard inser också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fsvo
Fast det vore ju ganska dumt ekonomiskt att ersätta ett spel som drar in så mycket pengar som WOW, samt synd på ett spel som faktiskt blivit så "bra" (stort).

Tror inte blizzard vill gå mot MMORPG med diablo 3 utan hålla det kvar vid ett hardcore-spel. Eventuellt skulle det vara intressant om man minskade lite på hack´n´slashet och la in lite mer tanke och strategi bakom dödandet av ett monster, fast trots detta ha kvar den höga takten och känslan av att kunna "röja". Kanske en omöjlighet eller över huvudtaget inte passade.. bara nåt jag kom på nyss

Sen går det göra riktigt mycket nytt med ett upphottat battle.net till Diablo 3 även om det kommer likna 2an. Jag skulle vilja se PVP-ladder, klansystem, levelsystem och stats för ett account som i sin tur kan ge nåt, upplåsning av items, nya quests som kan släppas via battle.net, mm, mm. Kanske inte direkt nyskapande men det skulle iaf bli mer intressant än att köra 100000 baal runs i rad.

När vi snackar release av D3 sjunger nog WoW på sista refrängen ändå skulle jag tro. WoW står sig säkert flera år till, utan tvekan. Men jag menar att det tar förmodligen ett bra tag till innan något nytt får skådas av allmänheten igen, men det går inte att sia såklart.

PVP-ladder vore inte helt fel. Vet dock inte vad du menar med klansystem eller levelsystem.

Jag får för mig att D3 måste verkligen lyckas visa vart skåpet ska stå i och med alla dessa look-a-likes (som i mina och säkerligen många andras ögon aldrig har hållt samma klass och känsla). Vad jag menar är att den tuffa biten kommer vara att erbjuda någonting nytt och fräscht, men samtidigt behålla den gamla stilen.. tror nämligen folk tröttnar efter ett tag när så pass många spel numera har helt eller delvis följt trenden med loot etc.. kan lätt bli tjatigt till slut.

Titan Quest hade däremot kunnat bli riktigt bra faktiskt, men att det inte fanns PvP var en stor miss. Den absolut STÖRSTA missen är att spelutvecklarna gav blanka fan i kunderna. Fortfarande inte hört talas om någon bug fix överhuvudtaget, vilket spelet var och är i starkt behov av. Dog dem? Lite orolig. Sen hade en djupare story inte skadat.

Hm nog om det, nu börjar cirkulerar det för många tankar i huvudet.. Åter till ämnet!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Diablo III, absolut!

Starcraft är dock ett mycket bra spel.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

The lost Vikings 3!

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin

Permalänk
Avstängd

Vad vet ni om det här helgate london? Tror ni det kan bli nått? Ska de kosta i månaden? Är det som Diablo?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
StarCraft 2 lätt. Kommer inte ens köpa Diablo 3.

Det "kommer" du visst!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Vad vet ni om det här helgate london? Tror ni det kan bli nått? Ska de kosta i månaden? Är det som Diablo?

OffTopic: Det ska inte kosta i månaden (om jag kommer ihåg rätt), jag kan dock ha fel. Spelet utspelar sig i London år 21XX eller något sånt. Det kommer vara ungefär som Diablo skulle jag tro.

OnTopic: Jo, visst. Diablo III skulle kunna vara under utvecklingen, men jag tror inte det eftersom de håller på med Starcraft II. Om de hade Diablo II utvecklarna kvar så hade det säkert vara under utvecklingen en tid tillbaka, men Diablo III kommer komma så småningom, hoppas jag iallafall.

Permalänk

Jag föredrar Diablo-serien över Starcraft, även om det också är ett schysst spel. Så, ja, Diablo 3, men det lär nog dröja på sig iom lanserandet av SC2.

Permalänk
Medlem

StarCraft 2, är det en fråga ens?

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Men det är ju två helt olika typer av spel, bara samma utvecklare.

SC är strategi
Diablo är klicka-på-allt-som-rör-sej-så-att-musen-går-sönder

Säger inte att det ena är bättre än det andra, bara att det är päron och äpplen

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Mmm päron *hungrig*

SC 2 såklart. Fastnade inte riktigt för D2 då laddningstid var en problem. ;D

Men gör de en DS och skippar allt vad ladda heter kan det vara värt en blick iaf ;D

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dougremer
Mmm päron *hungrig*

SC 2 såklart. Fastnade inte riktigt för D2 då laddningstid var en problem. ;D

Men gör de en DS och skippar allt vad ladda heter kan det vara värt en blick iaf ;D

d2loader eliminerade laddningstiden totalt :).

On topic: Väldigt svårt att välja... men Diablo III får ändå sista ordet!

Permalänk
Medlem

Diablo III, helt klart. Vill se hur storyn fortsätter.

Lite nyfiken på SC2 också men fastnade aldrig för för Starcraft riktigt.

Permalänk
Medlem

Blizzard gör så mycket pengar på WoW så kan utveckla SC 2,3,4,5 och Diablo 3,4,5 samtidigt
Kompetent folk finns det, bara anställa dom.

Permalänk

Jag har för mig att Blizzard har 3 utvecklingsteam inriktade på olika titlar och då är det fullt möjligt att ett snickrar på D3.

Helst vill jag ha SC2 då ettan är ett av mina absoluta favoritspel. D2 var ingen direkt favorit då mycket skräp tyngde ner titeln tex djungel, man ska klättra neråt! första Diablo är grymt bra, hade det gått att ställa in antalet nivåer så hade det fortfarande varit ett av de vassare LAN-spel som släppts.

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk
Medlem

Frågan är bara hur Diablo III skulle bli då det som sagt är några som är borta. Skaparna av dom tidigare har ändå lite mer känsla eller hur man nu ska kalla det :/

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Men det är ju två helt olika typer av spel, bara samma utvecklare.

SC är strategi
Diablo är klicka-på-allt-som-rör-sej-så-att-musen-går-sönder

Säger inte att det ena är bättre än det andra, bara att det är päron och äpplen

Nä, du vet väl om man håller inne mus knappen så repeterar den slagen eller vad du gör tills monstret är död. Jag tror inte Blizzard pallar med trycket när så många vill ha Diablo III. kommer ni ihåg när det bara fanns heath portioner och ingen mana att köpa? Blizzard vek sig till slut när folk tjatatde om att få mana portioner. Det får inte bli nåt nytt WOW för då skiter jag i spelet. Alla kan ju mailbomba Blizzard

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Jag vill inte heller se Diablo III som ett nytt WoW, för jag kommer förmodligen redan vara upptagen med något annat MMORPG. Med det sagt så tror jag faktiskt att ett nytt Diablo faktiskt SKULLE kunna fungera som ett MMORPG, om Blizzard gick ifrån "WoW-stadiet" helt och hållet, enkelt talat. Men skulle det då kännas som en uppföljare till serien? Förmodligen inte.. och folk skulle då fortfarande kräva ett riktigt Diablo III, även om det hade blivit ett bra spel som MMO (med all rätt ändå).

Fast... nej fan... Nej! Gör för helsicke bara ett vanligt SP och bra MP av det.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Avstängd

Jag skulle gärna se att Battle.net utvecklades lite mera än vad det är idag i sammband med starcraft II. Exempelvis som EA games har att om man tillexempel är skapar en användare på .ea.com så har man samma användere på thesims.se och alla andra ea sidor. Så kunde man väl göra med alla spel som är kopplade till battle.net Att man tillexempel skapar sin användare på blizzards hemsida och sedan lägger till cd-keys i sin användare beroende på vilka spel man har. Detta skulle underlätta att hålla koll på vilka spel man har och så vet man att man har samma inloggningsuppgifer överallt.
Tycker World of warcraft också borde vara kopplad till battle.net så man kan chatta med sina polare i andra blizzard spel.

Permalänk
Medlem

Diablo III helt klart, jag ser fram emot Starcraft II som en utsvulten dingo ser på ett australiensiskt barn, men det går inte att jämföra med vad diablo III skulle göra med mig om det anouncades. Kommer med stor sannolikhet skaffa hellgate och mythos för att testa dem, hellgate ser intressant ut och kan bli jävligt skoj, bara de inte går från frenetiskt skjutande till skräck. Diablo II var skoj för det var så högt tempo hela tiden, att gå till nått doom 3 liknande vore ett stort misstag imo

EDIT: Typo

Permalänk
Medlem

Diablo 3.

Permalänk

Diablo 3 Return of Rakanishnu

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Diablo III. En uppföljare till ett utav världens bästa spel någonsin tackar ja inte nej till.

Sådär, nu kommer ja kunna sova gott inatt.

god natt alla.

Permalänk
Medlem

Lite mer info om dom som lämnade Blizzard och startade eget för dom som gillar onödigt vetande. Är från http://en.wikipedia.org så jag vet inte hur exakt det stämmer os.v.

Citat:

Blizzard North was originally an independent company. It was established in 1993 under the name Condor, founded by Max Schaefer, Erich Schaefer, and David Brevik. The company was purchased and renamed by Blizzard about six months before the release of their hit PC game, Diablo, in 1996. Diablo proved to be a considerable success, and the still-more successful sequel Diablo II was released in 2000. An expansion pack followed the year after.

By June of 2003 two new games were in production. However on June 30, 2003, several key employees left Blizzard North to form the new companies Flagship Studios (8 moved here) and Castaway Entertainment (9 moved here). The Blizzard North exodus continued on with around 30 employees leaving the company in total.

The resignations were partly due to a conflict with Blizzard Entertainment's owner, Vivendi, and partly due to employees wishing to start something new. Back at Blizzard North, however, they would have a common effect; of the two unannounced games that were in production at the time, one was now forced to be canceled. Blizzard Entertainment has since said the canceled game was a "Blizzard North kind of game". Since Blizzard's acquisition of Condor and until the time of this exodus, Blizzard North had worked only on Diablo games - meaning that a "Blizzard North kind of game" signified a 'Diablo kind of game'. Because of this, some have drawn the conclusion that "Diablo 3" was the unannounced game that had been canceled.

On August 1, 2005, Blizzard Entertainment announced the closure of Blizzard North, saying that remaining employees were moving to its head offices to resume work on an unannounced project. A few employees from the Diablo team, including Eric Sexton, Michio Okamura and Steven Woo, organized to launch a new company, Hyboreal Games, which later became U.I. Pacific and is working on a new online game.[1]

Permalänk
Avstängd

Kommigen nu vi kan la int låta tråden dö ut, säg till era vänner att rösta

Permalänk
Medlem

StarCraft helt klart! Aldrig gillat hack-n-slash spel så diablo har aldrig varit intressant. Synd bara att Blizzards kreativitet har varit 0 väldigt länge nu, inget nytt under solen, bara massa uppföljare eller intetsägande spel (wow) synd synd synd

Permalänk
Avstängd

Det tar några år att utveckla ett spel så jag tycker inte ni ska klaga. Huvudsaken är väl att det inte blir ett Duke Nukem när det gäller tiden att färdigställa spelet

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Vad vet ni om det här helgate london? Tror ni det kan bli nått? Ska de kosta i månaden? Är det som Diablo?

Jag tror det blir riktigt bra. Finns ju inga människor på jorden som kan mer om Diabo än de som skapar HGL. De vet hur man gör ett bra action-rpg.

Alla spelare kommer att börja i säkra stationer där man kan byta saker, få quests o sånt. Så fort man lämnar stationerna är världen instanced och miljöerna är randomatiserade. Spelet har 3 factions som vardera är uppdelade i två klasser. Det finns alltså 6 klasser i spelet och samtliga har nästan bara unika skills. Styrkan i skillsen sitter inte i skill-lvl som det gör i D2 utan det är character lvl samt items som till största delen avgör.

Man kan spela HGL gratis på nätet, men det finns också möjlighet att betala för utökat innehåll sk. elite subscription. Kostnaden är än så länge bara bestämt för USA nämligen 9.95$.

Free Play

* Does have customer support but it isn't 24/7 premium customer support. Being 'just an artist' I don't know all the specifics here.
* Can play with elite players in all areas of the game that come with the shipped game but not in new areas added post launch.
* Can not use 'elite' items. It should be noted that elite items are not more powerful/unbalanced items but rather have flashier appearances or simply new items that still fit in the overall balance scheme.
* Includes patching/balance updates. (in case that's not obvious)
* On the same secure servers as 'elite' players.</li>

Elite

* Regular content updates, small ones every month and large ones every three months. (ie. new quests, dungeons, weapons, monsters, etc. that can only be accessed by elite players.)
* Elite content will access higher
* Can create guilds.
* 24/7 Cust. Supp.
* More character slots/larger shared stash
* Additional play modes, hardcore, pvp, rp, etc..
* Hopefully there will never be server ques but -if- there are then elites get priority.

Den bästa hellgate sidan är www.hellgateguru.com

Permalänk

Pray !

Jag har köpt båda spelen, Starcraft, Brood War, D2, D2 LoD... Men jag säger starcraft.. har alltid älskar sci fi, War Machines Of The Future *Typ* ...you get the picture... så jag röstade på starcraft... och den största bedriften till varför jag har väntat döende på en 2a är bara för storyn, självklart vill jag se mitt dröm spel i lysande skinande grafisk visuell porr för dator nördar, men det är känslan och allt det där man har sagt och hört hundratals gånger MEN sen är det en sak jag är förtvivlad över... det ska finnas böcker.. som jag JÄTTE gärna vill köpa/ta hem genom internet... men vet inte hur ... kan någon hjälpa mig ? men jag gillar även dibbe... bra story, bra gameplay, 1an var dock bara lam.. gå runt i en kyrka som tog evigheter och internet ... *sigh* Går inte ens beskriva... Egentligen så är 2an likadan.. men jag tänker inte gå så långt som att starta ett krig mellan synpunkter om dem olika spelens sidor. Jag tror även att SC2 kommer komma inom snar framtid.. inte liksom 2 till 3 år kanske 4.. utan detta året eller nästa... ni har ju själva sett hur blizzard steg upp från mörkret med sitt STORA frågetecken och utannonserade den legendariska uppföljaren.. och sidan, usch.. bara dreglar åt den ;P I alla fall.. my point is... vad jag har fått lära mig av blizzard är att.. dom ger tid åt sina produkter, dom kan dyka upp med saker från ingenstans... så jag säger till er som i förtvivlan inte tror Dibbe 3 kommer ? Kan säkert känna er säkra med att dem kommer med det när ni minst anar det

Det var allt för mig !
All Hail Blizzard !

Visa signatur

Anime fr34k

Permalänk
Medlem

Jag gillar båda spelen men starcraft är så mycket roligare. Så jag har otroligt höga förväntningar och förhoppningar på den kommande uppföljaren.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Inaktiv

Starcraft II säger jag.