Permalänk
Medlem

Finns en del bra men NOFX är lätt bäst.

Visa signatur

~xiao-x~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyckotomten
Förlåt att jag gjorde dig upprörd

De ligger först på min lista ialla fall, blev jag lite förlåten nu?

Mja okej då, lite :>

Permalänk
Medlem

Nevrotic Explosion
Byallmeans
Youthinasia
MXPX
...
Authority Zero
Dropkick Murphys
Rise Against (bra som fasen, kolla in senaste skivan)

Dålig på namn så det var det enda jag kom på som inte nämnts tidigare... kollar fler när jag kommer hem från skolan.

Permalänk
Medlem

*flashen som skriver detta medelandet, orkar inte logga ut hos Höken*

Du borde lyssna på The Terrible Mistakes <3

http://www.ilike.com/artist/The+Terrible+Mistakes

Permalänk
Medlem

Alla som inte hört MC5 kan inte säga att dom hört punk. Iofs nästintill fjantigt tidiga, albumet jag har heter Kick out the Jams och släpptes 1969. Men vill man ha en lektion i tidig punkrock så är det MC5 och inga andra som gäller

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willhelm
Alla som inte hört MC5 kan inte säga att dom hört punk. Iofs nästintill fjantigt tidiga, albumet jag har heter Kick out the Jams och släpptes 1969. Men vill man ha en lektion i tidig punkrock så är det MC5 och inga andra som gäller

Inget illa om MC5 nu. Men vill man ha en lektion i tidig punkrock är det The Stooges som gäller.

Permalänk

Påtal om Turbonegro...
Läste i tidningen att dom är på g med ny skiva och att enligt som själva så ska den vara back to basics!
Vågar vi hoppas på en ny hot cars eller ass cobra eller en minst lika bra apocalypse dudes?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Påtal om Turbonegro...
Läste i tidningen att dom är på g med ny skiva och att enligt som själva så ska den vara back to basics!
Vågar vi hoppas på en ny hot cars eller ass cobra eller en minst lika bra apocalypse dudes?

Jag håller tummarna, men har inga förhoppningar.
Det finns en låt från nya skivan att lyssna på på deras myspace, och den är riktigt pissusel! Jag menar verkligen asdålig, rena rama The Ark.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av braxilicious
Jag håller tummarna, men har inga förhoppningar.
Det finns en låt från nya skivan att lyssna på på deras myspace, och den är riktigt pissusel! Jag menar verkligen asdålig, rena rama The Ark.

Nä inte tusan var den bra.
Ajja, får väl hålla tummarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av braxilicious
Inget illa om MC5 nu. Men vill man ha en lektion i tidig punkrock är det The Stooges som gäller.

Tackar tackar detta ska undersökas. Hittade lite med Iggy and the Stooges i samlingen, är detta vad jag letar efter? Mina kunskaper sträcker sig som vanligt åt rätt konstiga håll i bandsammanhang.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
The Bronx (<3)

De är ju bara så sjukt bra. Så bra att jag inte tänker nämna några andra. Den som inte har lyssnat på The Bronx borde pryglas.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willhelm
Tackar tackar detta ska undersökas. Hittade lite med Iggy and the Stooges i samlingen, är detta vad jag letar efter? Mina kunskaper sträcker sig som vanligt åt rätt konstiga håll i bandsammanhang.

Japp! Det är precis vad du letar efter. De har återförenats nu och släppt en skiva som heter The Weirdness, det är inte den du vill ha något från. Deras gamla skivor heter The Stooges (1969), Fun House (1970) och Raw Power (1973).

Permalänk
Medlem

charta 77(rätt trallpunk iofs, gillar man det finns det mycket, DLK, coca carola, strebers, dia psalma,ubba osv.) , black flag, tidiga green day, KSMB, tidiga offspring, tidigt teddybears också,

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

finns det nått mer bra ''Horror Punk'' band så som The Misfits.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
finns det nått mer bra ''Horror Punk'' band så som The Misfits.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av braxilicious
Horrorpunk
The Misfits
Balzac
Blitzkid
Calabrese
The Other
The Vladimirs

Kika in Samhain, Mad Sin, Demented Are Go!, Nekromantix, Michale Graves, Zombeast, Mister Monster, Zombina & The Skeletones och American Werewolves också.

Och samlingarna This Is Horrorpunk 1 & 2.

Åh, och förfan... Nim Vind.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av braxilicious
Kika in Samhain, Mad Sin, Demented Are Go!, Nekromantix, Michale Graves, Zombeast, Mister Monster, Zombina & The Skeletones och American Werewolves också.

Och samlingarna This Is Horrorpunk 1 & 2.

Åh, och förfan... Nim Vind.

ah där ser man Doh:)

EDIT:nah inget i min smak gillar The Misfits mer Raw.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Blink-182, finns inga bättre

Permalänk
Medlem

Måste bara tipsa om dessa:
And now we're even

Låter som en blandning av Rancid och Mad Caddies, grym partymusik om man umgås med folk som förstår sig på denna sortens musik.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Misfits (äldre), Randy (hyffsat nytt).

Misfits är väl endå inte punkrock.

Visa signatur

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pain Is just another fantacy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_punker
Misfits är väl endå inte punkrock.

Vad snackar du om? Vad tycker du dom är då?
Byt nick.

Permalänk
Medlem

Anti Flag gillar jag som fan , lite väl politiska texter men musiken är bra
älskar "Captain Anarchy"

sen är Rise Against grymma.. men det är väl lite mer skate punk i min värld
http://www.youtube.com/watch?v=wg_15QLo-Cg

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Sublime är väl bl.a. ett punkband som IMO är bra
sedan gillar jag även Millencolin och Blink182, även om dom är mer poppunk
P.O.D har en del sköna låtar oxå men är väl även de lite mer poppunk
ett tips är http://www.fatwreckchords.com

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Sublime är väl bl.a. ett punkband som IMO är bra
sedan gillar jag även Millencolin och Blink182, även om dom är mer poppunk
P.O.D har en del sköna låtar oxå men är väl även de lite mer poppunk
ett tips är http://www.fatwreckchords.com

Sublime? Är inte det raegge-aktigt? Eller tänker vi på samma band?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Afrokam
Sublime? Är inte det raegge-aktigt? Eller tänker vi på samma band?

"The bottom line is I love good music and I try to shy away from all these labels that people think are so necessary to slap on music. It seems like people get afraid of a certain music if they can't pigeonhole it to their satisfaction. They will be up all night trying to slap a label on Sublime. Good music is good music, and that should be enough for anybody." - Brad Nowell, sångare i Sublime

EDIT: De spelar som sagt musik som är väldigt svårt att sätta i en genre, men punkigt är det iaf

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk

asta kask e la punk?

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem

Ingen som nämnt Sten & Stalin, Mimikry, Räserbajs, DLK, Skumdum?

Tokbra allihopa ju, sen såklart Charta77 men det hade någon redan skrivit såg jag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av braxilicious
Vad snackar du om? Vad tycker du dom är då?
Byt nick.

Jag ska inte byta nick för Misfits är fan inte punkrock..läs på lite innan uttalanden skapas.

Visa signatur

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pain Is just another fantacy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
"The bottom line is I love good music and I try to shy away from all these labels that people think are so necessary to slap on music. It seems like people get afraid of a certain music if they can't pigeonhole it to their satisfaction. They will be up all night trying to slap a label on Sublime. Good music is good music, and that should be enough for anybody." - Brad Nowell, sångare i Sublime

EDIT: De spelar som sagt musik som är väldigt svårt att sätta i en genre, men punkigt är det iaf

Mjo, visst kan jag hålla med, om att det finns punk-element osv, men i grunden är det mycket reggae också. Iallafall på trummorna skulle jag säg!

the_punker: Om Misfits inte är punkrock, vad är det då? Fyll ut dina påståenden lite

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Afrokam
Sublime? Är inte det raegge-aktigt? Eller tänker vi på samma band?

Ska för bövelen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Ska för bövelen!

Men åhhh, ska är väl en sub-genre till reggae?!?!?!?!?!!??!??!!