Tomb Raider: Anniversary

Permalänk

Tomb Raider: Anniversary

Tänkte bara tipsa om att det kommit ett demo till Tomb Raider 1-remaken.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=19778

Officiella sidan
http://www.tombraider.com/anniversary/

Bilder och filmer hos FZ
http://www.fz.se/spel/?id=6302

Har inte testat själv än, men hoppas det är bra.
Lara är en favorit.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Ska testas! Vore dock roligare med en tombraider II remake, då tvåan är det klart bästa spelet i serien

Permalänk
Medlem

Tyckte faktiskt senaste TR: Legend var riktigt kul, om än lite kort.

Permalänk
Medlem

Var väl okej, gillade inte styrningen direkt kändes mysko på nåt sätt.

Permalänk
Medlem

Det var ettan som hade dinosaurier va?

Permalänk

Trean hade också dinosar på ett ställe. En stor T-rex mamma

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

måste testas, då man lirade TR en hel del

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Har spelat dem alla, och är böjd att hålla med om att tvåan är den bästa. Det hade varit grejer i ny varianten. F.Ö. hade även tvåan dinosaurier.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

Styrningen i denna var dock sämst, riktigt konsollinriktad. Hoppas det kommer till 360, då lär jag spela igenom det. Men icket på pc, jag menar bara att simma under vatten är ju en vetenskap i sig!

Permalänk
Medlem

När jag spelade ettan så var det nog Nude Raider som gällde. Fyfan va fult det såg ut. Men med detta skulle det nog kunna se ganska bra ut, haha. Tror nog inte folk orkar sitta ner och göra skinsen dock.

Permalänk
Medlem

Är de ngn mer än jag som fastnat på T-rex bossen? helt jävla omöjligt ju...

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

Ska kollas in

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | OS: Nobara Linux 40

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur det där nya Head Shot / Aggressive Mode fungerar. Jag använder tangentbord/mus. Är det någon som kan förklara?

Permalänk
Avstängd

Spelen går bara att spela med handkontroller

Men serien var spelbart till halva 4:an, och cronicles spela man ändå

Men fan vad dålig 5:an är, styrningen är helt åt helvete

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Spelen går bara att spela med handkontroller

Men serien var spelbart till halva 4:an, och cronicles spela man ändå

Men fan vad dålig 5:an är, styrningen är helt åt helvete

Det fungerar helt okej med tangentbord och mus, men med denna nya funktionen är det helt omöjligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Det fungerar helt okej med tangentbord och mus, men med denna nya funktionen är det helt omöjligt.

Det går men det är en plåga om man jämför hur mycket bättre det känns med handkontroll

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | OS: Nobara Linux 40

Permalänk

alltid spelat TR,eller åtminstånde gett spelen en chans.
1 och 2:an spelade man igenom.
men styrningen,hua,styrningen..hon rör sej så klumpigt,för att inte tala om hur lång tid det tar för stackarn att bara vända sej om.
jaja,ska lira detta spel iaf,kommer till pspn,blir väl att man lirar det på den då.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Inaktiv

Rudeez du ska förska skjuta honom så han blir pissed, sen när han dampar loss och närmare sig dig ska du hoppa undan i sista stund, sen om du väntar ngn sekund kommer du se två ringar som går mot hans huvud, när båda ringarna möts ska du skjuta.

Då kommer han bli helt dazed och springa in i väggar o skit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
När jag spelade ettan så var det nog Nude Raider som gällde. Fyfan va fult det såg ut. Men med detta skulle det nog kunna se ganska bra ut, haha. Tror nog inte folk orkar sitta ner och göra skinsen dock.

tror det finns ganska mkt folk som orkar..

http://www.tombraiderforums.com/showthread.php?t=95926

Permalänk
Medlem

ngn som komme till grekland och ska öppna dom 4 portarna med gudarna? har fastnat på poseidon vattengudens dörr, fattar inte hur man ska bära sig åt med dendär trä brickan med 2 ringar på sidorna som flyter upp och fastnar under en bro där inne, går ju inte dra den eller ngt alls ju..

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

Ett garanterat köp!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rudeez
ngn som komme till grekland och ska öppna dom 4 portarna med gudarna? har fastnat på poseidon vattengudens dörr, fattar inte hur man ska bära sig åt med dendär trä brickan med 2 ringar på sidorna som flyter upp och fastnar under en bro där inne, går ju inte dra den eller ngt alls ju..

Var har du köpt ditt exemplar?

Citat:

Eidos announced June 1, 2007 as the European release date for the PS2 and Windows version, with the North American release to follow on June 5, 2007.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tomb_Raider:_Anniversary

Permalänk
Inaktiv

Fe|ix men herregud...

Rudeez du får göra så att du gör så att allt vatten stopaps och så stället töms på vatten, då tar du din grapple gun och drar träbrickan i rätt läge. EFter det gör du så vattnet börjar flöda igen så är saken klar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Fe|ix men herregud...

Ja be på du bara. Jag vill veta var han har köpt eftersom när jag gick på nätet så gick det bara att boka det. Sen gick jag in på Wikipedia för att läsa "release date" i USA för att se om det var värt att beställa från USA.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fe|ix
Ja be på du bara. Jag vill veta var han har köpt eftersom när jag gick på nätet så gick det bara att boka det. Sen gick jag in på Wikipedia för att läsa "release date" i USA för att se om det var värt att beställa från USA.

Finns mycke på nätet...........

Visa signatur

ASUS ROG Strix z390-F Gaming__Corsair Vengeance 32GB
Intel i9 9900K+NZXT Z73__ASUS TUF GAMING RTX 3080 OC
2xM.2 512GB 1xM.2 1TB + 2,5TB ssd:er_Corsair HX1000i
LIAN LI O11D XL__ASUS ROG PG348Q_ASUS ROG CHAKRAM
Logitechprylar: G25, Z-4, G815 TACTILE

Permalänk
Avstängd

bara jag som fastnat (kan ej klättra upp på pålen efter man tagit tredje kugghjulet?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perra82
bara jag som fastnat (kan ej klättra upp på pålen efter man tagit tredje kugghjulet?)

Jag har kommigt förbi det för ett tag sen, skicka ett screenshot, så kan jag nog hjälpa dig

Permalänk
Medlem

Fan... tänkte köpa detta genom Steam, för att återuppleva gamla spelminnen:)
Först står att det ska kosta 29.90$, sedan när jag va på väg att köpa det, står det 59.95$... :/
Vad kostar det i affär tro?

Edit: hittade det för 399kr på discshop...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perra82
bara jag som fastnat (kan ej klättra upp på pålen efter man tagit tredje kugghjulet?)

2 kr på att du inte har hittat buren du ska hoppa från.
Den står i mitten av rampen som löper runt halva rummet i ett mörkt hål,
dra ut, knuffa ner, kliv upp & hoppa vidare..

Själv har jag nyss klippt Atlas-nyckeln - det var inte lätt imo (längre fram).
Jag kör med Ps2-gamepad via Rockfire/USB-bridge, så allt är som förr...

Mvh

Permalänk

Jag har kommit ganska långt, tror ni inte det står att autosave skiten är "broken" så allt har försvunnit :'(

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk

http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=1725

Jag har alltså inte testat det själv än eftersom jag sitter med en lite äldre dator nu.
Men självklart ska man köra med gamepad, om ni inte har eller vill köpa nån så fråga runt bland polare. Eller se Getskäggs tips.
I trean var det en bugg så man kunde skjuta dubbelt så snabbt med pistolerna genom att hamra på skjutknappen på gamepaden.
Kul, men inte så meningsfullt kanske, när det blev svårare fiender hade man bättre vapen.

Visa signatur

««« »»»