AMD RD790 stödjer fyra grafikkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
Citerar mitt eget inlägg för - det verkar nämligen som om jag hade fel... RD790 är troligen ett svalt chipset ändå.

Monsterkylningen på 790:an verkar bara vara för att 'flasha'.... Tydligen tror ATI att fok köper konkurrentens moderkort för den flashiga heatpipekylningen när det egentligen är trots den.

Så här ser 780 ut: http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=40058
Och Inq säger samma sak.

Hm, Ati/AMD visar väl inte upp ett endaste kort? Det är tillverkarna som väljer kylningen inte Ati. 790 referens kortet har bara en liten kylfläns för nordbryggan och en ännu mindre för syd.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Hm, Ati/AMD visar väl inte upp ett endaste kort? Det är tillverkarna som väljer kylningen inte Ati. 790 referens kortet har bara en liten kylfläns för nordbryggan och en ännu mindre för syd.

Stämmer på alla punkter.

Just det kortet var det enda 790-kort jag sett, så jag blev litet orolig över flänsarna. Uppenbarligen hade jag inte så stor orsak att bli orolig.

... och det var naturligtvis Gigabyte som visade kortet, inte AMD/ATI.

@Hardware guy: Jo, jag förstår det nu.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
Så fort Microsoft fattar att deras opterativsystem ska kunna bygga bootbara usbminnen och inte bara bootbara floppys.

Finns redan idag bootbara usb minnen som du kan boota på och installera Xp med. Dock så har som sagt inte xp stöd för inläsning av raid drivers mm från usb stickor men det stödet finns inbyggt i VISTA.