Permalänk
Medlem

Fallout 2 problem

Tjosan
När jag såg Fallout 3 teaser teaser sidan blev jag grymt sugen på att spela igenom 2:an igen.
Installen gick väll halvbra efter ett par försök funka det men att få igång själva spelet funkar inte alls för mig. Ser första loading bilden men sen blir de svart och jag slängs ut till windovs igen och får ett felmedelande.
Provade att installera patchen men det hjälpte inte mycket, även provat ställa in 95/98 komp. läge men inget har hjälpt.

Så är det någon som har något tips?

Det skulle kunna vara något med upplösningen.. Någon som vet hur man kör det i windowed mode?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

hmm, ska inte fallout2 vara proppfullt med buggar?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Inaktiv

Jopp. Patcha det, finns inofficiella patchar som funkar prima

Permalänk
Medlem

Det ryker ur farmors ödla. bara att patcha

Permalänk

vilken patch tycker ni fungerar bäst?
tänkte börja lira idag nämligen

Permalänk

Har själv försökt patcha Fallout 2 i väntan på uppföljaren, men Vista 64bit verka ogilla den idén. Finns det något sätt att tvinga patchen (1.02d) att installeras? Lustigt att originalspelet går att installera och spela utan några problem, men uppdateringarna inte vill fungera.

Visa signatur

CPU: C2D E6600 Graffe: 8800GTX Ljud: SB X-Fi XG Minne: OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB Känsla: Fisljummen