Permalänk
Medlem

Dota maps

tjena, jag har precis testat Dota, och jag måste säga att det är riktigt roligt men finns det bara en bana? Jag hittar inga andra banor. Vore kul om man kunde testa en annan bana istället för samma bana med olika heroes bara. Hoppas ni hittar något.

/ Johan

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Den officiella Dotan är bara en bana som uppdateras i nya versioner.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Medlem

du hämtar den senaste dota-versionen på www.getdota.com

dom gör nya ändringar varje patch, som t.ex. buffar/nerfar heroes, lägger till nya heroes, tar bort exploits osv. banan har nästan alltid sett likadan ut, aldrig någon stor förändring.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Finns även DotA classic, tror iofs att den bygger på samma bana men.

Permalänk
Medlem

Det finns en mängd gamla dotaversioner, men det som folk spelar nuförtiden på bnet är nästan uteslutande DotA Allstars. Vilket vissa hävdar bara är en billig hero arena inklämd på en dota-liknande karta.

Men själv tycker jag ju man ska hålla sig till allstars, det är ju där allt folk finns, och andra versioner har ju dött ut helt. Och efter allt jobb med allstars så tror jag nog den är bäst ändå. Men det är alltid skoj att pröva de äldre lite nu och då. Tyvärr är det lite småsvårt att få tag på gamla dota-kartorna som inte är allstars. ^^

Permalänk

Tips: Ska du spela en älde dota-version, välj stealth assasin

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kissemisse
Tips: Ska du spela en älde dota-version, välj stealth assasin

Och vad är det roliga med att välja en karaktär som i många fall är överlägsen alla andra? Varför ens spela mot motspelarna om man inte eftersöker motstånd?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Och vad är det roliga med att välja en karaktär som i många fall är överlägsen alla andra? Varför ens spela mot motspelarna om man inte eftersöker motstånd?

Andra spelar -->PUBLIC<-- dota endast för att äga, när det handlar om clan och grejjor, då håller jag fullständigt med dej.

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem

Dota allstars ftw!

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

DOTA är ju inget spelsätt utan en bana, finns fler banor som är samma stuk på, alltså välj hjälte och hjälp dina egna creeps. Kommer dock inte ihåg vad nån av dem heter just nu.

Permalänk
Medlem

Det finns ju som sagt en miljárd olika DotA-versioner, men Allstars är ju överlägsen alla andra. Om du vill prova andra warcraft-banor i samma stil så finns det ju hur många olika banor som helst att välja mellan, men DotA är min favorit, eftersom att den är så populär (det finns mycket, och bra, motståndare).
Sök lite på www.warcraft.org så kommer du nog att hitta någon trevlig. Hero Arena, Hero Line Wars, och typ vad som helst som innehåller ordet "Hero" är väldigt likt DotA i sättet.

Permalänk
Medlem

Dota är ju så pass bra för att den håller sig på en hanterbar nivå, jämfört med de flästa andra hero arenas o dyl. där man kan öka statsen i all oändlighet vilket ofta resulterar i att man inte har en aning om vad som pågår....

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Medlem

Det finns ju även Hands of Sorrow Knight, och Land of Legends.
Fast jag personligen är lite utav en DotA-freak (A)

Permalänk

Glömde nog länka förra gången ja skrevi denna tråden:

http://forums.dota-allstars.com/index.php?showtopic=52074

Här hittas alla officiella ok icke-officiella maps.

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem

Dota spelas så mkt bara för att det är den mest balanserade hero arena mapen som finns.

Permalänk
Medlem

det var en vågad bump må jag säga

Permalänk
Medlem

Vågad, men ack så trevlig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jona_90
Vågad, men ack så trevlig.

Ja, vem kunde ana att så trevliga saker skulle komma fram.

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kissemisse
Ja, vem kunde ana att så trevliga saker skulle komma fram.

Surprise! =D
Antar väl bara att jag var så uttråkad på att lira med leavers så hittade jag ett par utdöda DotA-trådar som jag bestämde mig för att liva upp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jona_90
Surprise! =D
Antar väl bara att jag var så uttråkad på att lira med leavers så hittade jag ett par utdöda DotA-trådar som jag bestämde mig för att liva upp

hehe, kan tipsa dej om kanalen Allstars om du inte redan visste om det, men där hittas ju också en hel del leavers.

I kanalen clan div däremot kan du få riktigt bra games, här är alla seriösa p.g.a. ett "stats"-system som alla gamehosts använder. Du får stats, experience, kan bli VIP o.s.v. Ge det ett försök.

/j clan div

Lite *hysch* om kanalen oxå, vill inte ha den översvämmad med noobs.

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem

Tack så hemskt mycket för tipset!
Ska gå in där på direkten

Permalänk

Skriv gärna hur det gick
Bra / Dålig kanal=?

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem

Jag hann bara spela ett game, dock måste jag erkänna att bara i det gamet märkte man stor skillnad på spelarna. Lite synd att där är mycket Ryssar bara, jag får alltid delay när de skapar games =(

Permalänk

Har gjort en remake på dota, 22 nya heroes, 80+ skills och lite annat smått och gott. Den är byggd för CTF, så skillsen är imba för att man ska kunna ta tillbaka flaggan. Troligtvis en hel del småbuggar, den är långt ifrån färdig.

http://www.epicwar.com/maps/20690/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jona_90
Jag hann bara spela ett game, dock måste jag erkänna att bara i det gamet märkte man stor skillnad på spelarna. Lite synd att där är mycket Ryssar bara, jag får alltid delay när de skapar games =(

Har du BBB? Isåfall borde du ringa dem och be dem ta bort "pingfiltret", hjälpte mej något så fruktansvärt. Pingar sällan över 50 till vilken j*kla ryss som helst nu

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kissemisse
Har du BBB? Isåfall borde du ringa dem och be dem ta bort "pingfiltret", hjälpte mej något så fruktansvärt. Pingar sällan över 50 till vilken j*kla ryss som helst nu

Nej, jag har Telia. Fast det kanske går där med, eller?