Permalänk

auto start av .bat filer

Vet nån hur jag (om det går D.V.S.) få en .bat fil att auto startas dirket efter nerladdat eller efter man unrarat eller unzippat filen??

Permalänk
Medlem

Har för mig att man ska kunna välja nåt i WinRAR när man skapar en rar-fil så att den öppnar en fil automatiskt efter uppackningen är klar. Du får pillra lite och testa dig fram.

Kanske är lättare att auto-starta filer om det är EXE-format. Prova att konvertera filen med BatToExe.
Efter det så kan du kolla i iexpress (Start>Kör>iexpress) om det finns någon auto-start funktion där.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ivarska
Har för mig att man ska kunna välja nåt i WinRAR när man skapar en rar-fil så att den öppnar en fil automatiskt efter uppackningen är klar. Du får pillra lite och testa dig fram.

Kanske är lättare att auto-starta filer om det är EXE-format. Prova att konvertera filen med BatToExe.
Efter det så kan du kolla i iexpress (Start>Kör>iexpress) om det finns någon auto-start funktion där.

Tack ska nog testa BatToExe

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag förstått frågan rätt men om du vill att filen i rar-arkivet ska starta direkt efter extrahering så dubbel-klickar du bara på filen i rar-arkivet, filen extraheras och tillslut startar.

Permalänk
Medlem

Han menar om det är möjligt att göra så att RAR-filen automatiskt startar en fil i arkivet efter att någon har packat upp det.