Åka från Göteborg till Öland, bästa vägen?

Permalänk
Medlem

Åka från Göteborg till Öland, bästa vägen?

Ska åka till Öland från Göteborg imorrn, men funderar på vilken som är den bästa vägen.

Antingen åker man ju Göteborg - Borås - Jönköping - Nässjö - Vetlanda - Kalmar.
Annars kan man åka Göteborg - Gislaved - Värnamo - Växjö - Kalmar.

Vilken går snabbast och är den bästa vägen/valet?

Permalänk

Du kan ju kolla på Enrio
och se om du hittar den snabbaste vägen där=)

Visa signatur

I can... but I won't

Permalänk
Medlem

Eniro skiter i om jag vill ha snabbast eller den bästa vägen (då menar jag vägbeläggning och liknande), Eniro tar den största leden där dom flesta åker.

Permalänk

göteborg-halmstad sen från halmstad till Ljungby o vidare därifrån skulle jag säga.. tillväxkö sen vidare till öland

du har E6an ner till halmstad sen ahr du 25an till växjö.. skit fina vägar gentemot över borås som enligt mig tar längre tid och är mycket tråkigrare väg

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

 

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Hoppas du hälsar på mig när du är här då. Jobbar på en restaurang som heter Pappablå i Borgholm.

I'll be there.. om jag inte är för full för att komma in..

Hemma igen...

Coltrasten
Jag var faktiskt där och käkade en bit mat på fredagskvällen. Skulle tippa på att klockan var mellan 21 - 22 nån gång. Tror jag käkade en Snitzel och drack lite bärs, sedan tog vi tre stycken Sambuca (stavning?).

Var det du som serverade?
Jag ville inte vara nördig och fråga...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1mda
I'll be there.. om jag inte är för full för att komma in..

Hemma igen...

Coltrasten
Jag var faktiskt där och käkade en bit mat på fredagskvällen. Skulle tippa på att klockan var mellan 21 - 22 nån gång. Tror jag käkade en Snitzel och drack lite bärs, sedan tog vi tre stycken Sambuca (stavning?).

Var det du som serverade?
Jag ville inte vara nördig och fråga...

Nope, jag jobbar inte inom servisen. Vad tyckte du om stället då?