Kopiera tar tiiiid. (vista)

Permalänk
Medlem

Kopiera tar tiiiid. (vista)

Tjo!

Har kört Vista home premium nu ett par dagar och jag tycker att det funkar bra för det mesta. Men när jag kopierar grejer, även småsaker, så tycker jag att det tar sån jävla tid när den ska räkna ut hur lång tid det tar. Det kan stå "Calculating time remaining" i säkert tio sekunder ibland när den ska flytta en fil från tempmappen till skrivbordet när man har tankat ner något med IE t.ex. OK om det tar lite tid när man ska flytta flera gigabyte men när det handlar om smågrejer på 10mb är det inte direkt så bra.

Är jag ensam om detta? Kör som sagt home premium 64bit, 2gb ram o cpu intel core duo e6400 (2,13ghz)

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk

Jag har också så, det "SUCK" men jag har ingen direkt lösening

Visa signatur

Acer Aspire: WinXPHomeSP3 | iMac DV SE: Mac OS X Tiger 10.4.11

Permalänk
Medlem

Ladda hotifxen KB931770!
Det fixade mitt problem.

Permalänk
Medlem

Hmm, vart får man tag på den?

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whoman
Ladda hotifxen KB931770!
Det fixade mitt problem.

Verkar endast ha med kopiering till och från nätverksenheter att göra -> http://support.microsoft.com/kb/931770/en-us

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriNitro
Hmm, vart får man tag på den?

Du behöver kontakta MS Support, läs i länken ovan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
[B]Verkar endast ha med kopiering till och från nätverksenheter att göra ->

Jo, det är det som är konstigt, men jag har läst på många olika forum,,detta hotfix har hjälpt många, tro mig.

Jag är en levande bevis

jag hade problem att flytta txt-filer, det kunde ha tagit några mintuer att flytta en fil på 150kb. Detta har hjälpt.

KB931770

http://thehotfixshare.net/download/index.php?dir=Language%20N...