Permalänk
Medlem

vista ram

Hej ! jag har nyss köpt en ny dator och jag undrar om den klarar vista home premium och spela cs , har hört att vista kräver rätt mkt ram isåfall hur mkt
datan består av amd dual 5000+ ati x1950+ 1024 ram

Permalänk
Medlem

Jag ser inte varför det inte skulle funka. Gamla CS lär ju funka utan tvekan och nya borde gå med antar jag. Det e ju bara till att testa sig fram

Visa signatur

/Stuffe23

Permalänk

Det kommer förmodligen att fungera, men Vista är väldigt hungrigt på RAM-minne, speciellt med Superfetch, så 2 GB är att rekommendera om du vill kunna ha det trevligt med Vista. Själv känner jag att jag behöver 4 GB med tanke på hur mycket jag gör samtidigt.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Det kommer förmodligen att fungera, men Vista är väldigt hungrigt på RAM-minne, speciellt med Superfetch, så 2 GB är att rekommendera om du vill kunna ha det trevligt med Vista. Själv känner jag att jag behöver 4 GB med tanke på hur mycket jag gör samtidigt.

Jag gick från 2gig till 4 gig, Vista(64) känns så jäkla underbart nu.

Så jag rekommenderar starkt 4gig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whoman
Jag gick från 2gig till 4 gig, Vista(64) känns så jäkla underbart nu.

Så jag rekommenderar starkt 4gig

Trevligt. Synd att de DDR-minnen jag skulle köpa i sådana fall kostar runt 2400:-, och då är det nästan mer prisvärt att hoppa till AM2, men jag vill dessutom vänta tills AMD K10 kommer och då känns det som om min maskin är för gammal för att uppgradera.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Trevligt. Synd att de DDR-minnen jag skulle köpa i sådana fall kostar runt 2400:-, och då är det nästan mer prisvärt att hoppa till AM2, men jag vill dessutom vänta tills AMD K10 kommer och då känns det som om min maskin är för gammal för att uppgradera.

Holly Cow!!?? "2400:-??
Woooohooooo

För två veckor sedan köpte jag två extra gig, Corsair PC5300 Value, för 700:-
Och inga problem att köra dem i 4-4-4-12.

Hehehe, och jag trodde de kostade lite för mycket.

Permalänk
Medlem

tror ni jag kan ha vista home premium och spela cs ? / tacksam för svar