Permalänk
Medlem

Zepto Znote 6224W info?

Hej allihop
Ligger i startgroparna på att köpa en Znote 6224 men skulle först vilja ha all info ni som har en osv kan ge innan. Hur bra är den? Eller hur dålig?

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk
Medlem

Vi är många som ligger i startgroparna för att köpa en 6224 Tyvärr så har jag inte lyckats hitta en enda review på den någonstans (finns en tysk dock, tror jag). Jag är så otroligt sugen på en så snart beställer jag en ändå hehe

Permalänk
Medlem

Fattar precis

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk
Medlem

Vad det verkar har inte så många på forumet beställt just 6224. Min hade beräknat leveransdatum 29/6 och jag tror inte att någon fått sin än. Skulle dock inte förvåna mig om någon av de första får sin nu i dagarna.

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk
Medlem

Ja det blev lite klent med svar hehe. Vad fick dig att välja 6224? Eller Zepto överhuvud taget?

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlarveR
Ja det blev lite klent med svar hehe. Vad fick dig att välja 6224? Eller Zepto överhuvud taget?

Vid tillfället då jag beställde var Zepto ensamma om att ha ett så pass kraftigt grafikkort i en relativt smidig laptop, dessutom var de först ut med att ha Santa Rosa i sina datorer. Zepto är även det företag jag funnit som givit mest prestanda för pengarna. Men precis som många andra var man lite tveksam till ett så pass okänt företag. Får väl se hur kvalitén är vad det lider......

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk
Medlem

Jag väljer mellan 6224 och 6225.
Tänkte välja 6224 mest för storleken på den.
Men är den så mycket mindre än t.ex 6225 ?

6624: 27mm X 341mm x 247mm

6225 : 27mm X 355mm x 262mm
3415: 35,2mm X 355mm x 257mm

Gör dessa mm stor skillnad ?

Zepto är också trevliga eftersom man kan välja själv hur datorn ska vara

Blir väl att man väntar på att någon skriver en asgrym recension här

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0nkiii
Jag väljer mellan 6224 och 6225.
Tänkte välja 6224 mest för storleken på den.
Men är den så mycket mindre än t.ex 6225 ?

6624: 27mm X 341mm x 247mm

6225 : 27mm X 355mm x 262mm
3415: 35,2mm X 355mm x 257mm

Gör dessa mm stor skillnad ?

Zepto är också trevliga eftersom man kan välja själv hur datorn ska vara

Blir väl att man väntar på att någon skriver en asgrym recension här

15mm på varje håll låter ju inte så mycket. Men att 6224 väger 350 gram mindre betyder iaf en del. Tycker dock det är synd att den är tvungen att vara så djup, då högtalarna tar upp plats under skärmen.

Det är väll detta som gör att dom kan pressa in så mycket kraft trotts den är 14.1''

Permalänk
Medlem

Hoppas att det inte gör något att jag lånar tråden lite men vet någon vad det är för skillnad på 6224an och 6324an? Är det bara färgen och priset?

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cheers
Hoppas att det inte gör något att jag lånar tråden lite men vet någon vad det är för skillnad på 6224an och 6324an? Är det bara färgen och priset?

Japp. Priset är inte annorlunda om du konfigurerar dom exakt lika tror jag. Ska inte vara olika i alla fall

Permalänk
Medlem

står mellan en 3415W och 6224W nu. det jag digga med 6224W var upplösning och storleken på skärmen. Vad skulle ni välja? Jag är iaf kär!

Permalänk
Medlem

På zeptos hemsida står det att med 12-cells batteri kan man köra datorn med minimumbelastning i 4 timmar och 30 minuter, men på sidan med batterier finns inte 6224W med på listan som visar vilka modeller som 12-cells batteriet passar i. Är det någon som vet om detta batteri passar till 6224W?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lactipex
På zeptos hemsida står det att med 12-cells batteri kan man köra datorn med minimumbelastning i 4 timmar och 30 minuter, men på sidan med batterier finns inte 6224W med på listan som visar vilka modeller som 12-cells batteriet passar i. Är det någon som vet om detta batteri passar till 6224W?

det är påväg ett nytt 12 cells batteri till dem nya modellerna, den äldre modellen på batteriet fungerar ej till till 100% på dem nya med santa rosa plattformen

ring och hör med en säljare för leveransbesked på dem nya
040-6013100

MVH
Johan

Permalänk
Medlem

Okej, tack så mycket

Permalänk
Medlem

Har beställt en 6324 som kommer under nästa vecka. Kan återkomma med bilder och lite feedback om du vill. Beställde pga:Läs Perrki

Visa signatur

MacBook 13" - Intel Core 2 Duo 2.2ghz, 4GB RAM, 500GB HD

Permalänk
Medlem

Sugen på att beställa en zepto då det skiter sig med Xi1554, fastnade dock lite under beställningen.

Vad innefattar försäkringen som zeptoexperten.se säljer med sina datorer (både med och utan stöld)? Hittade inget på hemsidan och har skickat iväg ett mail. Måste dock beställa a.s.a.p (ikväll helst, annars imorgon på mornen) och ibland är supporten trög.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meurk
Har beställt en 6324 som kommer under nästa vecka. Kan återkomma med bilder och lite feedback om du vill. Beställde pga:Läs Perrki

Låter asbra Vart beställde du ifrån?

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk

Tjena!
Funderar på att köpa en "Zepto Znote 6625WD". Undrar, är det en bra dator och vad är skillnaden mellan den och tex. 3415W och 6324W? hade tänkt lägga strax under 15.000:- för den, vilken kommenderar ni? Ska främst ha den för spel ,film, musik och allmänt surfande.
Tack på förhand

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen
Tjena!
Funderar på att köpa en "Zepto Znote 6625WD". Undrar, är det en bra dator och vad är skillnaden mellan den och tex. 3415W och 6324W? hade tänkt lägga strax under 15.000:- för den, vilken kommenderar ni? Ska främst ha den för spel ,film, musik och allmänt surfande.
Tack på förhand

Både 6625WD och 3415W är 15 tummare eller om det nu är 15,4 medan 6324an är en 14 tummare. Sen skiljer sig utseende, pris, skärmupplösning också lite, bäst råkraft till lägst pris finns väll i 3415 men den har också sämst upplösning . Har själv inte ägt någon zepto med det är väll det som skiljer på pappret vad jag vet.

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MurviD
Sugen på att beställa en zepto då det skiter sig med Xi1554, fastnade dock lite under beställningen.

Vad innefattar försäkringen som zeptoexperten.se säljer med sina datorer (både med och utan stöld)? Hittade inget på hemsidan och har skickat iväg ett mail. Måste dock beställa a.s.a.p (ikväll helst, annars imorgon på mornen) och ibland är supporten trög.

Tycker du istället skall kontakta det försäkringsbolag du har din hemförsäkring hos. Det är den som skall täcka laptopen ifall den blir stulen, pajjar etc.
Själv tog jag ingen försäkring eller något lul-lul alls (från zepto.se, men borde vara samma). Har själv min hemförsäkring genom LO (Folksam) och eftersom sambon också är med i LO så har vi en allriskförsäkring (läs druller) på köpet.

Så för min del vad det ingen mening att ta den. Oftast brukar det endast vara en lägre självrisk på extra försäkringarna, men se till att läsa försäkringsvillkoren INNAN du beställer något. Min självrisk hos Folksam ligger på 1500, känns överkomligt när datorn kostar 13k att köpa ny.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cheers
Både 6625WD och 3415W är 15 tummare eller om det nu är 15,4 medan 6324an är en 14 tummare. Sen skiljer sig utseende, pris, skärmupplösning också lite, bäst råkraft till lägst pris finns väll i 3415 men den har också sämst upplösning . Har själv inte ägt någon zepto med det är väll det som skiljer på pappret vad jag vet.

3415W har Crystal Clear skärm också, asså blank.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabeln
Tycker du istället skall kontakta det försäkringsbolag du har din hemförsäkring hos. Det är den som skall täcka laptopen ifall den blir stulen, pajjar etc.
Själv tog jag ingen försäkring eller något lul-lul alls (från zepto.se, men borde vara samma). Har själv min hemförsäkring genom LO (Folksam) och eftersom sambon också är med i LO så har vi en allriskförsäkring (läs druller) på köpet.

Så för min del vad det ingen mening att ta den. Oftast brukar det endast vara en lägre självrisk på extra försäkringarna, men se till att läsa försäkringsvillkoren INNAN du beställer något. Min självrisk hos Folksam ligger på 1500, känns överkomligt när datorn kostar 13k att köpa ny.

Försäkrade min då jag har ingen koll på det där med hemförsäkring.

Citat:

2.2 Självrisk.
Vid alla skador gäller följande självrisk: 10 % av skadebeloppet. För stationär utrustning minimum kr. 250,- och för bärbar utrustning min. kr. 500,-

Visa signatur

MacBook 13" - Intel Core 2 Duo 2.2ghz, 4GB RAM, 500GB HD

Permalänk
Medlem

Här är en som fått sin 6324 (samma som 6224 fast vit) han är väldigt imponerad och nöjd

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=134549

Det verkar som en guld maskin!

Nu är dock frågan om det kan vara värt köpa en 6225WD den väger ju inte mycket mer och har lite mer godsaker samt större skärm med högre upplösning...gud vad svårt hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Socicus
Här är en som fått sin 6324 (samma som 6224 fast vit) han är väldigt imponerad och nöjd

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=134549

Det verkar som en guld maskin!

Nu är dock frågan om det kan vara värt köpa en 6225WD den väger ju inte mycket mer och har lite mer godsaker samt större skärm med högre upplösning...gud vad svårt hehe

Hans spec (kolla sig): Zepto Znote 6324W, 2.4ghz T7700, 4gb, Nvidia 8600M GT 512mb, 160gb Seagate Momentus 7200.

närmaste konfiguration:

Citat:

Zepto Znote 6625WD - Power 17.023,00 kr
100308 15.4" WSXGA+ 1680x1050 (6625WD)
120628 2.40 GHz Intel® Core™2 Duo T7700 800MHz
140020 100GB 7200rpm 8 MB Cache SATA Hitachi
130133 4096MB (2x2048MB) DDR2 PC6400 - 800MHZ
150123 DVD-RW Dual Layer (passar 6X1x o. 2x15 )
250324 6 cells standardbatteri (6x14, 6x15)
170046 SE tangentbord (6x15WD)
200217 MS Windows Vista Ultimate SE
260029 Intel® PRO/Wireless 4965AGN 300Mbit
270010 Inbyggt Bluetooth
300203 1 års garanti (36 mån. reklamationsrätt)

Delsumma 17.023,00 kr
Moms 4.255,75 kr
Totalt 21.278,75 kr

Kan ta bort vista, blir lite billigare då (får prolly lägga till en del för att få en 160gb 7200are, finns inte som delval):p

för 20 papp ska man få en grymt bra dator dock, lite skillnad mot ~~10-13k som de flesta kollar på här.

edit: valde 6625wd, eftersom 6224 inte har 2.4Ghz som tillval i skrivande stund.

Permalänk

Har beställt en 6224W men leveransen drar ut på tiden. Beställde 18 maj och fick preliminärt leveransdatum 7 juni. Senast jag frågade trodde de att de kunde skicka någon gång i början av juli. Inte så kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MurviD
Hans spec (kolla sig): Zepto Znote 6324W, 2.4ghz T7700, 4gb, Nvidia 8600M GT 512mb, 160gb Seagate Momentus 7200.

närmaste konfiguration:

Kan ta bort vista, blir lite billigare då (får prolly lägga till en del för att få en 160gb 7200are, finns inte som delval):p

för 20 papp ska man få en grymt bra dator dock, lite skillnad mot ~~10-13k som de flesta kollar på här.

edit: valde 6625wd, eftersom 6224 inte har 2.4Ghz som tillval i skrivande stund.

6224W med 2.0 Ghz T300, 2gig internminne, 100 GB 7200 HDD cirka 13.000, inklusive Vista som man ju kan välja bort.. Vilket ju inte är så där otroligt sämre än med 4 Gig internminne och 2.4 Ghz.

Grafikkortet är samma med Nvidia 8600M GT 512mb.

Om man väljer en 2.4 Ghz så får man ju lägga på en 3000-4000 bara på den och frågan är ju om det är värt de pengarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Socicus
Här är en som fått sin 6324 (samma som 6224 fast vit) han är väldigt imponerad och nöjd

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=134549

Det verkar som en guld maskin!

Nu är dock frågan om det kan vara värt köpa en 6225WD den väger ju inte mycket mer och har lite mer godsaker samt större skärm med högre upplösning...gud vad svårt hehe

Okej, that´s it! Får ta och ösa iväg en beställning så man får den innan sommaren är slut hehe Verkar hur bra som helst, bara kvalitén är bra...

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlarveR
Okej, that´s it! Får ta och ösa iväg en beställning så man får den innan sommaren är slut hehe Verkar hur bra som helst, bara kvalitén är bra...

Samma här, nu beställer jag med

Edit: Då var det klart!

Zepto Znote 6224W - Power
14,1" WXGA+ 1440x900 - 6224W
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
160GB 5400rpm 8 MB Cache SATA Hitachi
2048MB PC5300 667MHz DDR2 (2x1024)
DVD-RW Dual Layer (passar 6X1x o. 2x15 )
6 cells standardbatteri (6x14, 6x15)
SE Tangentbord 6X14W - svart
MS Windows Vista Home Premium SE
Intel® PRO/Wireless 4965AGN 300Mbit
Inbyggt Bluetooth
1 års garanti (36 mån. reklamationsrätt)
1 230034 Zepto Sleeve 14"

Sweet! Planerad leverans nästa onsdag 3/7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Socicus
Samma här, nu beställer jag med

Edit: Då var det klart!

Zepto Znote 6224W - Power
14,1" WXGA+ 1440x900 - 6224W
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
160GB 5400rpm 8 MB Cache SATA Hitachi
2048MB PC5300 667MHz DDR2 (2x1024)
DVD-RW Dual Layer (passar 6X1x o. 2x15 )
6 cells standardbatteri (6x14, 6x15)
SE Tangentbord 6X14W - svart
MS Windows Vista Home Premium SE
Intel® PRO/Wireless 4965AGN 300Mbit
Inbyggt Bluetooth
1 års garanti (36 mån. reklamationsrätt)
1 230034 Zepto Sleeve 14"

Sweet! Planerad leverans nästa onsdag 3/7

Haha, samma som jag tog förutom hdd:n. Få se när vi får dom

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlarveR
Haha, samma som jag tog förutom hdd:n. Få se när vi får dom

Tog du en 7200rpm? Jag funderade på det med, men jag vägde det mot storleken, värmen som produceras och strömförbrukningen...Jag skulle tro att jag själv inte skulle märka någon skillnad på hastigheten dem mellan, men lite svårt att välja var det allt. Jag var även nära att ta en slot in dvd brännare och inte den med släde, men jag sparade in på det hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Socicus
Tog du en 7200rpm? Jag funderade på det med, men jag vägde det mot storleken, värmen som produceras och strömförbrukningen...Jag skulle tro att jag själv inte skulle märka någon skillnad på hastigheten dem mellan, men lite svårt att välja var det allt. Jag var även nära att ta en slot in dvd brännare och inte den med släde, men jag sparade in på det hehe

Jupp, 7200. Snackade just med Zepto-snubben i telefon och han tyckte jag skulle ta en hybriddisk istället för det var ändå större cacheminne, men jag har för mig att jag har läst att det inte hjälper eftersom man förlorar en massa tid på att disken startar upp och stänger ner och så istället. Nån som vet nåt om det här?

Edit: Dom hade inte haft några värmeproblem dock

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon