Ingen bild efter ur och i plugning av DVI-hdmi kabel.

Permalänk
Medlem

Ingen bild efter ur och i plugning av DVI-hdmi kabel.

Hej! Har en MIRAI 32" LCD TV (DTL-632V200) när jag plugga in den för första gången så fungera den direkt allt funka perfekt osv. Använder mig av en DVI-HDMI kabel. Mitt grafikort är Geforce 6800LE.

Nu idag tänkte jag dra kablarna lite snyggare osv. Så drog ur DVI kontakten ur datorn (Datorn var avstängd)
När jag sedan starta datorn fanns inte menyvalet "nview" där man kan ställa in grafikortet osv (höger klicka på skrivbordet > egenskaper > settings > advanced > Geforce 6800LE )
Där inne saknas numera Nview menyn. Jag har startat om datorn otaliga gånger, Testat en mängd olika drivrutiner inkl de senaste samt ett par äldre. I Enhetshanterarn syns inte skärmen?

Behöver förslag och tankar om vad som kan vara fel? Igår funka allting perfekt och idag funkar det inte alls och jag har inte ändrat några inställnigar alls i datorn. En systemåtersällning hjälpte tyvär inte.

Jag kör förövrigt två skärmar min 19" LCD på VGA kontakten samt MIRAIen på HDMI uttaget.

Kom med förslag!

Mvh

Visa signatur

Asrock 939Dual-SATA2, Opteron 1.8@2.5ghz, 2GB G.skill, 6800LE @12/5

Amd barton 2500 @3400, 512mb Twinmos PC 3200, Geforce Ti4400

Permalänk

Säkerställt att du kopplat in DVI->HDMI kabeln korrekt igen?

Permalänk
Medlem

Japp den är kopplade rätt.

Har nu testat att byta drivrutiner, en annan dator, annan dvi-hdmi kabel, annat grafikort i min dator. Vet inte mer vad jag kan göra? Kan en hdmi port bli skaddad på detta viss så den inte kan ta emot signaler? Vad finns det mer jag kan göra innan jag reklamerar TV'n?

Mvh

Visa signatur

Asrock 939Dual-SATA2, Opteron 1.8@2.5ghz, 2GB G.skill, 6800LE @12/5

Amd barton 2500 @3400, 512mb Twinmos PC 3200, Geforce Ti4400

Permalänk
Medlem

Stäng av datorn, dra ut kabeln till din 19" LCD och ha enbart i kabeln till din MIRAI skärm när du startar datorn. Du borde få bild direkt vid uppstart då vid BIOS etc. Windows känner också då att du bara har en skärm inkopplad och ska aktivera/anväda sig av den enda inkopplade skärmen.

* Du bör starta om datorn mellan alla kabelbyten. Framförallt när det gäller DVI-utgångarna så att det säkerställs att dessa aktiveras redan från uppstart.