Permalänk
Robot

HTPC projekt

Jag har tänkt att bygga ihop en HTPC hemma. Iden fick jag när jag kom på att jag hade ett desktop chassi liggandes hemma som kom från morsans jobb.

Spec:
Moderkort: Abit NF7-M Socket A
CPU: AMD Sempron 2500+
RAM: 512 Mb DDR 400
Grafik: ej bestämt, men ett AGP, 128MB och passiv kylning tror jag det blir
HD: 200Gb ATA133
CD rom: Nec DVD/RW DL slim
Chassi: strippat och moddat HP Vectra vl400 sf (i slutet)

Projekt tråden:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=729...

Besök albumet: HTPC projekt av Johan_84

Permalänk

ser bra ut såhär långt.

Permalänk
Medlem

lycka till med Byggandet!

Visa signatur

10tb++++

Permalänk
Medlem

tack ska ni ha. Kommer mer uppdateringar bara jag får hem grejerna.

Väntar på moderkortet, ram minnet, nätagget (lyckades att hitta ett agg med samma storlek på 230w), slim dvd brännaren samt funderar på att beställa en OLED display.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jajamen. Undrar hur den ska se ut på utsidan sen. Om man ska göra ett nytt aluskal eller ett i trä...

Permalänk
Medlem

Vad heter cpu-kylaren, kan inte minnas att jag sett den någon gång iaf

Permalänk
Medlem

thermaltake super orb heter den. Dubbla fläktar, men den kräver dock att man för varje fläkt med fläktkontroll. för när dom snurrar för fullt (5000 RPM) så låter dom som ett jet plan, inte speciellt HTPC vänliga.

har dock bestämt mej för att skippa den cpu fläkten då jag inte vart nöjd med ljudet på den vid långsammare körning heller.

Beställde dessa grejer från Gtek.se

5x35mm skruv 4-pack
Papst 80mm fläkt, 12dBa 20 m³/t
AC Ryan Fläktgaller 92mm
5x10mm skruv 20-pack
Zalman NB47J chipsetkylare passiv

Jag tänkte använda Papst fläkten och en kylfläns från en Spire Whisperrock socket a kylare som fläkten behöver bytas på. Den borde kyla bra och bli tyst:)

beställde ett fläkt galler så att jag kan göra ett snyggt hål i chassiet samt en Zalman chipsetkylare till nordbryggan för att få den passivt kyld åxå samt lite sruvar som kan vara bra att ha.

Permalänk
Avstängd

vilket snyggt bygge blev nyfiken o höra om du gjort klart projektet o om du kan lägga in nåra bilder

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem

Hej! Tack! Bygget är till största delen klart. Jag kan ta några bilder på hur det ser ut idag. Har haft lite andra projekt som har gått före.

Permalänk

verkligen fint om du ska ha träsidor runt om,, väntar på slutresultat

Visa signatur

Intel Pentium D 2.66Ghz (klockad 3.9Ghz). 2Gb Kingston DDR2 pc5300 667Mhz. Asus P5LD2-SE. Geforce 7600 Gt 256mb ddr2