Problem att hitta usbminne

Permalänk
Medlem

Problem att hitta usbminne

Hej
Jag har ett usbminne, sandisk cruzer micro 2GB, men min dator hittar det inte, bara som okänd enhet i enhets-hanteraren under usb-enheter, jag har testat minnet i 3 andra datorer och där funkar det klockrent.

Jag kör scanner, skrivare, kamera, mp3-spelare, minnes kortläsare och dockningsstn. till PDA på usb och där är det inga problem.

Jag har provat utan att ha några andra grejor inkopplade, uppdaterat drivar, avinstallerat drivar, ändra i BIOSen, till och med formaterat och installerat om win xp, uppdaterat till sp2.
Provat det mesta tror jag. Men inget hjälper.
Är det någon som kan hjälpa mig?

Tackar på förhand //Yngve

Har ett MSI KT3 Ultra2 kort med en AMD 1,25 GHz cpu och 512Mb minne.

Visa signatur

Det är aldrig försent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Hej, sorry att jag drar upp en lite gammal tråd men jag har exakt samma problem som du med samma usb-minne. Fick du någon lösning på det? Jag har samma moderkort som du med en AMD 2000+. Ingen annan som har något förslag på en lösning?

Visa signatur

Edin lånade min tejp på Dreamhack Winter 02! :D

Permalänk
Medlem

Hej, samma problem här! Samma usb-minne, funkar på vissa datorer, men på andra inte... Mycket irriterande!

Permalänk
Medlem

Testade nu att sätta i mitt apple-tangentbord i datorns usb-utgång och sedan sätta usb-minnet i usb-uttaget som sitter på tangentbordet. Det funkade hur bra som helst, både i windows xp och mandriva. Sätter man det direkt i datorn så funkar det inte alls, ibland får man upp en okänd enhet i enhetshanteraren men mer längre än så kommer jag inte. Några tips?

Visa signatur

Edin lånade min tejp på Dreamhack Winter 02! :D