Ny speldator för drygt 10000 med skärm

Permalänk

Ny speldator för drygt 10000 med skärm

Hej hej!

Hade tänkt köpa mig en ny dator men jag skulle behöva lite hjälp med vad jag ska ta för någon. Det ska vara en dator som fungerar bra att spela med även till nya kommande spel. Vill även ha förslag på skärm och eventuellt tangentbord och mus. Får helst inte kosta mer än drygt 10k. Kan tänka mig att det blir svårt om man ska ha med en skärm inom det priset också men ni kan ju försöka

Vill ha minst 2 Gb ram, dual core, GeForce 8800 320 Mb, ca 400 Gb hårddisk

Någon som har ett bra förslag (eller flera) på vad jag skulle kunna köpa?

Permalänk
Permalänk

Så det här är alltså vad du hittar som ger mest dator för pengarna? Jag tycker det ser rätt bra ut iaf men skärmen funderar jag lite över. BenQ lät som ett riktigt b-märke men jag vet inte? Sen kanske det är billigare och bättre om man går och köper en skärm direkt från en butik så att man kan kolla på den och se hur den ser ut?

Sen undrar jag hur värt det skulle vara att lägga ut några hundra extra på en E6600 processor istället? Får man mycket bättre prestanda då?

Tack för hjälpen

Permalänk

benq är ju inga superskärmar men dom gör bra och billiga skärmar. om du inte ska clocka så är det nog värt med e6600

Permalänk

Funderar själv på den där widescreenen. Inte hört något dåligt om den och den är super billig, så blir nog en till jul.

Permalänk

Ja men va fan, då kanske man ska slå till på det här då om inte någon har några invändningar? Fast jag tar nog en E6600 istället då kanske. Har inte planerat att klocka nånting för jag ahr inte den blekast hur det går till Sen ska jag försöka sätta ihop den själv också, första gången ever Men det finns ju rätt bra guider att läsa så det sak nog ordna sig.
Är det nåt annat jag skulle kunna ta annorlunda om jag nu inte ska klocka??

Har funderat på ett annat chassi nu också, NZXT HUSH Silent MidiTower ATX BLACK. Det verkar riktigt bra och inte så dyrt heller. Verkade dessutom vara lätt att montera in grejerna i det vilket är bra för mig som är nybörjare. Vad tror ni om det? Men om jag ska ha det så måste jag ju ha ett nätaggregat också. Vad skulle ni rekomendera?

Permalänk

jo det är ett bra chassie. här har du ett bra nätagg men det är rätt så dyrt https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=CAPSUH... . så nån annan får väl tipsa om ett lite billigare nätagg så det inte springer allt för mkt över budgeten

Permalänk

Jag hade kört på ett Antec EarthWatts 480W, bästa kraftaggregatet jag någonsin haft efter mitt Hiper agg kraschat.. kostade mig 650kr på datorbutiken för en vecka sen.. värkar inte finnas där nu.

Kör på Corsair agget eller Antec EarthWatts om du vill ha lite billigare fast ungefär samma kvalle.

Permalänk
Medlem

Eller kanske köpa min? Finns under köposälj.