Permalänk
Avstängd

Spelen Fryser sig.

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden. Men i allafall.

Problemet är att dom flesta riktiga spel fryser sig. Exempel i Half Life 2 när man spelar i ungefär 5 min sedan står allt stilla och ljudet hackar sedan om man har tur forsätter det ungefär 2 min senare händer exakt samma sak och i bland händer det att man måste starta om xp för att kunna spela. Samma sak händer med "dåliga spel" som inte alls är krävande.
Spelen som jag kommer på nu och funkar är alla gratis spel.

*Soldat
*Armagetron Advaced
*Elma

Spel som jag har och fått "Frysningar" i

*bf1942
*Sims2
*Slaget om migård (2 och expansionen)
*Half Life 2 (och CSS,HL2DM,DODS)
+ massor av annat dåligt som Worms Forts mm.

Men när jag väl spelar något spel som det inte blir nå frysningar i flyter det med inga problem om det är inte är för krävande.

Min dator:

Windows XP

AMD Sempreon Processor 2800+

512 MB ram minne (1.61GHz)

Grafikkort: HIGHTECH EXCALIBUR READON 9250

Så kanske inte så bra grejor men det funkar med dom flesta "halv nya" spelen med kassa inställningar.

--> tack för svar i förhand. Har googlat runt som en galning för detta problem men inte hittat. Hoppas någon grejar det.

Permalänk
Medlem

kan meddela att jag hade ungefär samma problem... han freezade i spel och efter nån minut eller halv så funkade det igen i 5 sekunder, sen samma sak igen.. detta var spelet diablo2.

jag skrev till blizzard som gjort spelet och dom meddelade att jag skulle utföra ett antal minnes tester eftersom de hade erfarenhet om att det kunde vara minnet som strulade... jag utförde lite tester men ansåg att de tog alldeles för lång tid, och avbröt dem. jag tog en paus ifrån spelandet och höll mig till annat en längre tid.

för en vecka sedan så kom jag hem ifrån jobbet, startade datorn och kabel låg imot en fläkt (det lät fruktansvärt). jag öppnade datorn och fixade problemet, men nu startar ingenting (hmm)?? jag lämnar in datorn på fredagen och får tillbaka den idag, de meddelar ett nätagget var trasigt och att dom även hittat ett annat fel, nämligen att ett Minne (2x1024) hade ett fel i sista kretsen, vilket gjorde att de inte funkade som det skulle!

anledningen till att jag inte märkt detta innan var ju såklart att jag aldrig använd den kretsen eftersom jag aldrig utnyttjat minnena fullt ut.

så jag anser att du har problem med minnet(minnena). men om du orkar bör du köra memtest fullt ut och se vad som händer, om inte annat så kanske du bör lämna tillbaka dom och de som kolla upp det.

/mvh Eric

Permalänk
Medlem

Hmm! Vart lämnade du in datorn, vad gjorde dom och hur mycket kostade det?

Narnia! Vilka drivrutiner använder du?
Nytt grafikkort? Har det alltid varit sådär?

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem

Jag lämnade in datorn hos ett företag som heter Dataref. jag vet inte helt vad dom gjorde eftersom jag inte frågade, men min polare har jobbat där och enligt honom har de några specialprylar som dom brukar testa med. vill du veta mera om deras test process bör du gå in på www.dataref.se ..

Eftersom dom gjorde en genomsökning av varför datorn inte startade, och för att jag hade köpt nätagg, mobo, prolle och graffe där, så ansåg dom att de inte behövde kosta något då det var av de jag hade köpt produkterna. annars kan de kosta upp imot 400 kronor, beroende på vad som e fel och vilken tid de tar att felsöka.

/ E.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flobo
Hmm! Vart lämnade du in datorn, vad gjorde dom och hur mycket kostade det?

Narnia! Vilka drivrutiner använder du?
Nytt grafikkort? Har det alltid varit sådär?

Nej det har det inte. Men det har vart så här väldigt länge (mer än 4 månader)
Ska kolla på minnerna nu. Tack för allt tips. Fresten så har jag köpt 1 ny fläkt och satt in på grafikkortet. Som Kyler lite, grafikkortet har nämligen vart väldigt varmt. Men nu när jag spelar så bli det såna hack fast jag har kylning. =/

PS. Jag har bara 512 mb RAM
/ M P J

Permalänk
Medlem

Du skulle nog behöva rusta upp din dator. börja med ramen

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Windhaw
Du skulle nog behöva rusta upp din dator. börja med ramen

fixat, har 1GB RAM nu

Vad tycker du är nästa "upgrade hårdvara del"? Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Typ graffikkortet sen efter det prollen.

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Windhaw
Typ graffikkortet sen efter det prollen.

okejs fast det börjar bli lite dyrt får vänta några veckor ^^
(har köpt ny fläkt(ar))