8800GTX SLI +Dirt Rally problem.

Permalänk
Medlem

8800GTX SLI +Dirt Rally problem.

Tror jag blir tokig snart på det här spelet..

Sen jag fick mitt andra 8800GTX så har jag bara haft problem i spelet. Med ett 8800GTX så funkade det utmärkt hela tiden. Men nu med 2 grafikkort så är det en massa skumma fel. Har testat olika drivrutiner och kör just nu med den senaste beta drivrutinerna. Den senaste officiella drivrutinen är den som verkar funka bäst.. ibland funkar det och då flyter det på bra.. men spelet segar ner sig hela tiden nån gång i minuten.. känns som om fps går ner till 25 även fast FRAPS visar 55-60 hela tiden. Vissa kameravinklar i spelet är helt konstiga.. sitter jag "inne" i bilen så ligger fps'n konstant på 10fps. Aldrig hade jag några sånna problem med 1 grafikkort.

Sen de gångerna spelet funkar ännu sämre så är fps'n nere på 30 exakt hela tiden, även i menyer. Annan gång så hackar spelet enormt, och ibland så får jag meddelande om att "det är för lite grafikminne blablabla och programmet måste stängas av".

har testat olika inställningar i kontrollpanelen för SLI.. testat allt från "Single GPU" till "Force Frame-Rendering 1". Nu har jag ingen aning varför det inte funkar som det ska.. någon som vet hur man fixar detta? Finns det nån till med samma fel? Använder Windows Vista btw. Är så trött på det här så att jag nästan kastar handkontrollen i väggen.

Permalänk
Avstängd

Re: 8800GTX SLI +Dirt Rally problem.

vista? haha jo då är det inte undra på att du behöver ett grafikkort till
kör XP så slipper du köra SLI

det skiljer ca 30% i prestanda mellan Vista och XP
jag har jämfört.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Re: Re: 8800GTX SLI +Dirt Rally problem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
vista? haha jo då är det inte undra på att du behöver ett grafikkort till
kör XP så slipper du köra SLI

det skiljer ca 30% i prestanda mellan Vista och XP
jag har jämfört.

Jo jag vet om det med prestandan mellan Vista/XP i Dirt, men nu handlar det inte om det.
Ditt svar besvarar inte någon av mina frågor eller problem, helt irrelevant.
Jag köpte inte ett till grafikkort bara för att kunna spela ett till spel i Vista, och nej jag byter inte till XP igen bara för att få ett spel att funka. Har aldrig haft sånna här problem förut i Vista med ett kort och även då flöt det på riktigt bra.

Någon med något vettigt svar som kan hjälpa mig? Vore tacksamt

Permalänk
Avstängd

De finns inget annat vettigt svar än att byta tillbaka till xp

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen allihopa!

Permalänk

jag kan bara gissa och vad jag antar är att det är drivrutinerna som inte är speciellt stabila för SLI i Vista än. hur funkar det i andra spel?

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk

Har du patchat?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Har du patchat?

Japp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
jag kan bara gissa och vad jag antar är att det är drivrutinerna som inte är speciellt stabila för SLI i Vista än. hur funkar det i andra spel?

Japp fungerar i alla andra spel. Men jag antar väl att det inte funkar i Dirt än.