Läsa upp antingen: Fysik A, Kemi A, TuF eller MatteC

Permalänk
Medlem

Läsa upp antingen: Fysik A, Kemi A, TuF eller MatteC

Har hamnat i sitsen att för att få plugga på högskolan måste jag läsa upp ett ämne, står mellan de tre i topicen.
Jag hade G i matte A & B men C känns lite att ta i då jag knappt hade G i B.

Känns så tråkigt då jag vill plugga språkkunskap och bli tolk för Japanska och Kinesiska(mandarin). Och att det ska skita sig pga att jag är skit på matte ämnen och sånt schafs när jag är riktigt duktig på språk.

Vilket tror ni man har lättast för?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Vilket ämne tycker du själv att du har lättast för?

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalterEgo
Vilket ämne tycker du själv att du har lättast för?

Det är de som är problemet, hade väll lite okej för MaA så FysikA kanske, men vilket av ämnena är det minst matte i, kommer knappt ihåg det alls

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Det är mer matematik i Fysik A än Kemi A.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk

Både KemiA och FysikA innehåller en massa laborationer och att man skall lära sig en hel del saker och TuF vet jag inte vad det är för ämne.
Men matteC innehåller inte mycket nytt, den kursen läste jag själv på fritiden utan några lektioner, vilket inte hade varit det lättaste på kurserna KemiA och FysikA.
Många tycker matteC är lättare än matteB, då den i princip bara innehåller att man skall lära sig några deriveringsregler utantill.
Så jag hade lugnt valt MatteC, dock beroende på vad nu Tuf är för något. Om Tuf är teknik så var den kursen, enligt mig, jobbigare än matteC.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Teknikutveckling och Företagande innehåller absolut noll matte, så varför inte den?

bud_bundy: Helst ska man väl förstå deriveringsreglerna också, samt derivatans definiton...

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk

Av Fy A, Ke A och Ma C hade jag klart enklast för Ke A.
Laborationerna är jätteenklare och det är ingen som helst matematik inblandad.

Visa signatur

#mac - irc.pienet.org

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
bud_bundy: Helst ska man väl förstå deriveringsreglerna också, samt derivatans definiton...

/Adrian

Självklart men det behövs inte för att klara gymnasiematten. Derivatans definiton är dock en standardfråga på proven i c-kursen, men hur svår är den att lära sig utantill utan att behöva förstå?

Vilken som är lättast är en smaksak, den dära beräkningarna i kemin tyckte jag inte var rolig. Läste iofs på basår, så det kanske skiljer sig, kan även ha blandat in kemiB. (mol hit och dit och vad det nu hette. hehe)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".