Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JL
Jag byggde en kapacitiv givare, just för detta. Tanken var att sätta sensorn innanför ett lager 3mm plexi. Test visade att det funkade, men jag har ännu inte monterat den. Krävdes dessutom en del fintrimmande för att få den att reagera just när man rör vid. Det är ju lite tråkigt om man drar förbi med en hand och så stänger datorn av

Jag hjälper också till att skaka liv i den här tråden....

Har du någon ritning på ditt bygge? Jag skulle vilja göra något liknande för att öppna DVD-släden på min HTPC. Misstänker att funktionen är snarlik manöverpanelen på min Beocenter 9500 och det är synnerligen önskvärt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej, har ingen ritning. Byggde efter eget huvud....och nu har jag dessvärre ingen aning om hur den är kopplad längre.

Visa signatur

"En sann vetenskapsman viker inte en tum från det metriska systemet"

Permalänk
Medlem

en såm där piezo knapp lr annan tuch knapp,skulle man kunna sätta den mot en anna metalplatta och ha den som brytare?

Visa signatur

WC ffs ;D

Permalänk
Medlem

nästan ett och ett halvt år sedan den här tråden andvändes!
nödvändigt att dra upp den igen?

Permalänk
Medlem

Jag byggde en touch aktiverad lysdiod för nått åt sen när jag lekte med en 555:a.

Om man kom inom 10-15cm med handen tändes den.

Jag fatte inte hur den fungerade eller hur jag gjorde men jag tror jag har kopplings schemat kvar till det jag byggde på.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Tänkte att ni killar ska kolla in qt110-kretsen från Qtouch(dom har andra med).
Har pillat snabbt me en här hemma,och dom verkar ganska lätta att få bukt me. I alla fall dom enkla versionerna.

På Bit-tech så finns det lite guider med denna krets,ta ett kik där, och hittar ni på nått kul så posta gärna vidare det i denna tråden,så folk kan få ideer

http://forums.bit-tech.net/search.php?searchid=2402556