Hdtv som alterntiv dataskärm

Permalänk
Medlem

Hdtv som alterntiv dataskärm

Jag funderar på att införskaffa en lcd-tv som är hd-ready som ett komplement till min bärbara dator. Bärbara har 14,1" widescreen och är fullt tillräckligt för allt vad skolarbete heter, men det är lite svårt att fixa filmkväll med den

Min fråga är nu om det blir någon katastrofal skillnad om jag kör 1280x768 på datorn och använder en lcd-tv som har 1366x768 som upplösning ?

Visa signatur
Permalänk

så vitt jag förstår så kan du ställa in upplösning osv på vardera bildskärm.. så vart det då jag körde dualscreen ett tag

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

bara att du kopplar en vga eller dvi kabel imellan och ställer in en "special" upplösning på 1366x768.

Har gjort så funkar kanon, jävligt bra bild, man kan läsa text osv

Visa signatur

Intel C2D E6300 @ 3.15GHz | Asus p5b deluxe wifi | 4gb Corsair xms 2 dhx pc6400 | Gecube radeon 3870x2 1gb | 3x 120gb + 160gb HDD | Win7 x64

Permalänk
Avstängd

Funkar otroligt bra har kört med min 27" samsung HDTV-skärm i 1.5 år.
Riktigt bra känsla i spelen och väldigt bra betraktningvikel och ljusstyrka jämfört med en TFT.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att skaffa en LCD TV och använda som bildskärm, eftersom hög upplösning gör att man måste ha så mkt datorkraft i spel, och att det var svårt att se sån liten text som det blev på en 22" monitor..

Finns det några fördelar/nackdelar med att ha LCD TV som monitor istället för en vanlig dator monitor?

Funderar på den här.. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=319033

178/178 betraktningsvinklar är det minsta jag nånsin kommer skaffa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjorn190
Jag funderar på att skaffa en LCD TV och använda som bildskärm, eftersom hög upplösning gör att man måste ha så mkt datorkraft i spel, och att det var svårt att se sån liten text som det blev på en 22" monitor..

Finns det några fördelar/nackdelar med att ha LCD TV som monitor istället för en vanlig dator monitor?

Funderar på den här.. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=319033

178/178 betraktningsvinklar är det minsta jag nånsin kommer skaffa

Ja det finns några nackdelar. Du får betydligt lägre upplösning på en LCD TV jämfört med en vanlig datorskärm. Sedan så hatr många LCD tv apparater lite sämmre responstid. Själv har jag märkt att spel hackar/rycker när jag kör det på TVn trots att jag kör native upplösning, 60fps som tak och vsync. Färemor i film är det kanon.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm