PS2 emulator med bra fps (med dualcore) snart här!

Permalänk
Avstängd

1. Bioset är olagligt att ladda hem(wärez) förutom om du gör en egen backup kopia från ditt ps2, så länka till det här går inte direkt. Ni får helt enkelt ta fram era google kunskaper
2. Emulatorn är fortfarande extremt buggig, har fått igång ett par spel rätt hyfsat men knappast som att spela på en ps2a. Detta med dualcore.

Mange: yes du måste ladda hem det(göra din egen kopia från ditt ps2 ) för att det ska fungera, samma med amiga emulatorerna osv.
Detta för att sidan hade rykt otroligt fort om dom haft bioset på sidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Var ju tvungen att testa på min bärbara.
Allt e frid o fröjd till första filmen i ffx, den flimmrar.
Ingenting syns, men musiken kommer fram och även en fin fps på 48.
Men varför syns inte filmen
Kanske ska testa FFX-2, där e det ju en intro film som e så grym ^^
Filmen i FFX-2 fungerar inte heller normalt, syns gör det.
Men det blir ränder eller hur man kan säga.

Blir ledsen

Tryck på "F9" så försvinner flimmret (åtminstonde på ffx)...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Funkar ju ganska bra. Stödet för dual core var ju inte default, så glöm inte bort att slå på det. Sen var ju inte FF-X något vidare till spel

Väldigt seg handling, och tråkiga fighter.

Finns det några *roliga* Ps2 spel som funkar till emulatorn?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

wtf?

Nog för att jag e lite off, men inte fan hade FFX tråkiga figher. Enda spelet med _riktiga_ fighter istället för att grinda A knappen. Skärp dig för fan.

edit: sry, lät nog lite mer elakt än vad jag menade.
Tyckte fighterna var det som styrde upp FFX jämfört med dem andra. Istället för halvtimmes zoomande runt på pixliga miljöer (IX) eller riktigt weird levelsystem som knappast gjorde fighterna bättre (VIII), så var det snabba och kontrollerade fighter där man ändå behövde använda rätt saker. Gillade också att spelet hade ett par "oövervinnliga" bossar som man verkligen fick kämpa emot (dark aeons). I mina ögon är dialog, karaktärer och story bland dem sämsta i serien.

Menmen, olika smak perhaps

Permalänk
Medlem

Det kändes så otroligt "random", vad rätt som det va hände något och så tog fighten slut, och ibland höll man på i evigheter och upprepade samma saker för att ha ihjäl nått.

En sak som va rätt kul var special-attacken, när man skulle trycka en kombination snabbt. Knepigt när man sitter med en emulering och en vanlig
padd i näven.

Måhända att det blir mer intressant längre in i spelet, men fångar ett spel inte en inom 1-2 timmar är det IMO inte värt det.

Ang. Emulatorn, första gången man körde den så ändrade den nån konfiguration för minnet, exakt vad var det och hur ändrar man tillbaka?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Tryck på "F9" så försvinner flimmret (åtminstonde på ffx)...

Öhm....
Det fungerar inte
Står ffx hack on och inget händer
Samma flimmer i filmen, kanske har fel plugin?
Det som jag använder:
ZeroGs KOSMOS 0.96.0 för grafik
P.E.Op.S SPU2 Sound driver 1.6.0
Keyb för kontroll
och P.E.Op.S för dvd enhet.

Kanske ska vara andra?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Hedersmedlem

För FFX, så kör ZeroGs, men sätt inte på AA, filmerna blir korrupta.

Permalänk
Medlem

Jippi, det fungerade. Tack ^^
Men fan vad pixligt det blev!!!!
Filmen e oskarp som bara den och innan man går in i blitzball arenan så är typ alla fyrkantiga gubbar!
Varför?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Jippi, det fungerade. Tack ^^
Men fan vad pixligt det blev!!!!
Filmen e oskarp som bara den och innan man går in i blitzball arenan så är typ alla fyrkantiga gubbar!
Varför?

Grattis, du märker vad låg upplösning det är på PS2...
Sedan är det rätt låg upplösning på TV överhuvudtaget...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Grattis, du märker vad låg upplösning det är på PS2...
Sedan är det rätt låg upplösning på TV överhuvudtaget...

Du drog alltså upp en sovande tråd för att lägga den där kommentaren?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eskepola
Du drog alltså upp en sovande tråd för att lägga den där kommentaren?

Sovande och sovande... Bara ca 4 månader gamal...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

ähh spela roll, de flyter på hur bra som helst nu

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Vill väldigt gärna köra mina singstarspel genom consolen för att slippa att dra igång ps2an hela tiden, men hur fungerar det?
någon som prövat?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Vill väldigt gärna köra mina singstarspel genom consolen för att slippa att dra igång ps2an hela tiden, men hur fungerar det?
någon som prövat?

I så fall så är nog UltraStar (singstar till PC) ett bättre alternativ. Emulatorn fungerar fortfarande inte med 100% hastighet och de som jobbar med den just nu satsar mer på att fp den att fungera med fler spel, än med att få den att gå snabbare. Vilket jag tycker är synd. Visst fungerar FFX och FFX-2 utan några större hinder, men en FPS på 30-60 är inte kul tycker jag inte. Jag väntar tills de fått upp litehastighet på emulatorn. Som det är nu så krävs det nästan 4-5GHz C2D för att få 100% hastighet hehe

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Psx2 är ju underbar har suttit å lirat budokai 2/3 och något naruto spel (Ultimate ninja) i riktigt fin fps. Ifs så kräver det en hel del, kan inte ha 4 stickor i datorn för bra prestanda (40-60fps) eftersom att det inte går att klocka något vidare. Ifrån 3.5ghz (500fsb 1:1 på minnerna) med två 1gb stickor till 2.8ghz med 4. Så ja.
Ingen som har lust att förklara ett bra sätt att kyla nordbrygga och minne? :/
Det är sjukt frustrerande.

Visa signatur

7700K @ Stock | 16GB Budgettrams | MSI 1060 3GB

Permalänk
Medlem

Oj detta lät ju skitnajs
Synd att jag bara har en gammal sunkig P4 Northwood på 2.4 ghz =/
Fast det kanske går ändå? Har ändå ett GF6800GT, men det är antagligen mest processorn som får jobba så jag har inte allt för höga förväntningar.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Sök "PCSX2_0.9.3_Files.7z" på google så hittar ni där ni kan ladda ner 0.9.3 versionen som inte är officiell.

Jag har inte hunnit testa så jag vet inte om det är fejk eller om den är bättre än 0.9.2 men är det en leek om funkar bra kan du vara kul att köra.

Mvh
//4bsylon

Permalänk
Medlem

Den är nog fejk, då den crashar direkt. Spelar ingen roll om det är xp eller vista.
Plus att det verkar som dom har kompilerat den själv.
Finns 0.9.3 för linux så dom har nog försökt att kompilera den själv.
Källa till det:
Den heter VM Compile Date - Apr 2 2007 (VC7) vilket jag inte tror att skaparen av Pcsx2 skulle döpa den till.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

får felet 2 FAILED ADDING SE_LOCK_MEMORY och så står det att man ska gå in på settings>local policies>user rights

använder vista

var hitta man detta?

Permalänk
Medlem

har försökt på igång emulatorn lite då och då, men inte lyckats...
Man får fram texten "Pcsx2" när man öppnar skivan, men nästan direkt så krashar emulatorn =/

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

men det är för att denna e fejk!!!
Använd babelfish på hemsidan så får ni se att massor av dom har problem.
Ladda ner från pcsx2.net istället och vänta på den riktiga versionen.
Och om rättigheterna så hittas det i kontrollpanelen > administrativa verktyg > lokala säkerhets principer.
Gå in i fliken local policys > user rights och rulla ner till lock pages in memory, lägg till ditt konto.

Annars kan du köra pcsx2 med administrativa rättigheter så fungerar emulatorn iallafall.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

i mitt fall så är det inte nån fejk-version jag kör iaf....

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

har du fått igång den? den crashar ju
Sedan så har jag testat med samma plugins som jag använder till 0.9.2 för att jag vet att dom fungerar. Har även testat dom som följde med zip filen. Crashar
Och jag tror inte att dom släpper en buggig version, därför säger jag att den e fejk. För annars hade väl utvecklarna släppt den på sin sida, eller?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

den är hämtad från deras sida....

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Source coden?
Tror nog inte att den är riktigt hel, för annars hade väl dom kompilerat den och släppt den på hemsidan vid source coden?
För det finns endel som inte kan kompilera, bl.a jag :/
Så jag väntar tills dom meddelar att dom släppt 0.9.3 istället för att försöka mig på att kompilera source coden.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Någon som testat med 360 kontrollen? Funderade för annars måste man väl köpa en adapter så man får PS2 kontrollen till datorn. =/
Vad spelar ni för spel med emulatorn och hur funkar det?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Någon som testat med 360 kontrollen? Funderade för annars måste man väl köpa en adapter så man får PS2 kontrollen till datorn. =/
Vad spelar ni för spel med emulatorn och hur funkar det?

Jag kör med Xbox 360 kontrollern och det fungerar riktigt bra!

Mvh
//4bsylon

Permalänk
Medlem

Hörni!
Nu finns pcsx2 0.9.4 ute, riktiga från tillverkarna
Tyvärr så går demesta segare :/

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet om man måste ha en kontroll till datorn för att spela, eller om de går att spela med tagenterna? PJ går nämligen att spela med tagenter också.

Permalänk
Medlem

Tjenare grabbar.

Jag luskade kort på hur man skulle få igång emulatorn, men får det inte att fungera, bara massa felmeddelanden.

Jag har laddat hem FFX som spel, men emulatorn funkar inte.

Tack på förhand till den som kan hjälpa mig med en utförlig guide.

Mvh,

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50