Acer TRAVELMATE 7520G - något värt att köpa?

Permalänk

Acer TRAVELMATE 7520G - något värt att köpa?

Det första som slog mig när jag såg den här datorn var WOW! 2 gb minne, 160 gb hårddisk, HD 2400XT grafikkort, 17" skärm och 8-cells batteri för endast 9000 @JME. Men frågan är hur är Acer generellt sätt? Vågar man lite på den här datorn? Verkar nästan vara för bra för att vara sant tycker jag...

Btw, specifikationer finns här: http://www.hattelco.se/ps.asp?it=133964&mlevel=

skaunepauen

Visa signatur

/ Skaunepauen, det är roligt att ha kul!

Permalänk
Medlem

Har du klämt på den irl? om inte gör det, känn på den, kolla skärmen, se hur vikten känns etc etc. Hittar du inte den ta någon liknande från acer och inspektera den.

Själv är jag av den meningen att dåliga datorer förekommer överallt och att ett märke inte ska skrämma mig, så hade jag varit sugen på den hade jag köpt den. Andra är av meningen att acer är acer och att acer alltid är skit...

Permalänk
Medlem

Min upplevelse av acer är att de bättrat sig otroligt.
Känner en del folk med lite äldre travelmates som klabbat som fasiken men de som har nyare Aspire har inte haft några bekymmer alls.

skaunepauen: Jag tycker du ska åka ner/upp till JME och klämma på datorn. Känns det som den håller bra kvalité så är det ett kap.

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem

Jag kände på en Travelmate 7514 som har samma "chassi" och den är förvånande stabil i jämförelse med andra 17" och även 15,4"! Jag gick runt i fem affärer i Helsingborg (PCcity, Elgiganten, JMEdata, Siba och OnOff). Jag skulle vilja påstå att det var den mest robusta 17" som jag kände på under den dagen.
Jag ska köpa en sådan så fort den kommer in till JMEdata i Helsingborg, fast jag ska ha den med ett HD 2600XT istället, för att det står på Acer´s hemsida att det är tillgängligt =D

Mvh Gustaf

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Re: Acer TRAVELMATE 7520G - något värt att köpa?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaunepauen
Det första som slog mig när jag såg den här datorn var WOW! 2 gb minne, 160 gb hårddisk, HD 2400XT grafikkort, 17" skärm och 8-cells batteri för endast 9000 @JME. Men frågan är hur är Acer generellt sätt? Vågar man lite på den här datorn? Verkar nästan vara för bra för att vara sant tycker jag...

Btw, specifikationer finns här: http://www.hattelco.se/ps.asp?it=133964&mlevel=

skaunepauen

Vad ska du ha datorn till?

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk

Re: Re: Acer TRAVELMATE 7520G - något värt att köpa?

Tack för svaren! Det blir nog till att åka in dit snart och kolla på den ordentligt, har dock en kompis som är på väg att köpa en sån vilken dag som helst, så har jag tur kan jag kolla på den och se vad den verkligen går för.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wushu
Vad ska du ha datorn till?

Datorn ska på sätt och vis ersätta min stationära dator då den snart är 4 år gammal och går sämre än en skrotig T-Ford. Jag spelar inte så mycket längre men jag vill dock fortfarande ha den möjligheten kvar, att kunna lana med polare snabbt och lätt. Men som sagt, jag vill ha den som allround dator. Man ska kunna se film på den, ha gott om utrymme på hårddisken, kunna spela spel som är relativt nya och krävande, och den ska ha duglig batteritid.

Fire_Ice: ska du köra på AMD cpu:n eller Inteln som är något dyrare?

skaunepauen

Visa signatur

/ Skaunepauen, det är roligt att ha kul!

Permalänk
Medlem

Jaså så den finns med Core 2 duo?
Aja, jag satsar på AMD´n för den är ändå MYCKET bättre än min socket 478 3ghz i min stationära och den duger till Battlefield 2142 på högsta grafikinställningar

AMD ska även ha fördelar i multimedia saker, har jag iaf läst.

Den släpps väl den 20 Juli?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Jaså så den finns med Core 2 duo?
Aja, jag satsar på AMD´n för den är ändå MYCKET bättre än min socket 478 3ghz i min stationära och den duger till Battlefield 2142 på högsta grafikinställningar

AMD ska även ha fördelar i multimedia saker, har jag iaf läst.

Den släpps väl den 20 Juli?

Vet inte säkert om det var exakt samma, men jag har för mig det, hittar bara ingen länk just nu tyvärr... AMD har jag också härt det om, jag har själv en AMD på mitt andra ställe och den är riktigt bra till spel tycker jag. Men just nu verkar Intel var hetast. Men vafan, 1000 spänn i skillnad typ och jag behöver nog ändå ingen supermegadupercpu. AMD duger fint åt mej då

Stora frågan är hur bra är HD2400XT-kortet? Ska det klara av spel som BF2 bra?

Visa signatur

/ Skaunepauen, det är roligt att ha kul!

Permalänk

ACER 7520G

Köpte en i mitten av September...igår läste frugan e-posten och skärmen svartnade. Det enda man ser är väldigt mörka konturer, men problemet är att skärmen eller grafikkortet förmodligen kraschat helt....bara att lämna in. Tråkigt med en så ny dator. I övrigt en helt suverän dator...köpte en 5520G till jobbet med, den funkar skärmen på fortfarande..haha. har en Acer 3000 med som funkat klockrent i snart 2 år nu.

Permalänk

Mja jag anser att acer är ett opålitligt märke, det blir av någon anledning oftare fel på dem.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sepemulle
Mja jag anser att acer är ett opålitligt märke, det blir av någon anledning oftare fel på dem.

Jag vet inte varför dom flesta här har emot ACER^^ jag tycker så hära har man otur so har man, och det spelar fan ingen råll om det är en ACER el ett annat märke.

Kompisen köpte en riktigt dyr bärbar av märke dell som alla snackar om, det gick inte ens en vecka hela datan krashade så skall man oxå ny snacka shit om dell?^^ för övrigt tycker jag att ACER har riktigt bra kvalite på sina senaste datorerna alla kommer med bra bygg kvalitet ny för tiden men har man otur so har man så är det bara.

Jag säger detta inte pga att jag äger en ACER men det jag har sätt o hört.

Visa signatur

abbe!

Aspire 8930G