Permalänk
Medlem

socket 754

hej jag undrar om det finns dubbel kärniga processorer till socket 754?

Permalänk
Medlem

Tyvär inte.
2800+
3000+
3200+
3400+
3700+
var de cpu:er som fanns i athlon, sen ett antal sempron (eller?).

Hade själv 3000/3400/3700 på den korta tiden 754 fanns.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Tyvär inte.
2800+
3000+
3200+
3400+
3700+
var de cpu:er som fanns i athlon, sen ett antal sempron (eller?).

Hade själv 3000/3400/3700 på den korta tiden 754 fanns.

Är verkligen 3700+ högsta i athlon serien ??

Jag sitter på min gamla 754 ATM med en sempr0n 3000+ klockad till 2,3GHz (har haft den i 2,5GHz hyffsat stabilt men prime95 ville inte leka längre då så jag klockade ner den igen )

Och ja, jag vet att 754 är urtidsdjur vid det här laget men minnena till min nya fina AM2 burk (ASUS Crosshair FTW :P:D) ballade ur och skickades tillbaka på retur för 1 eller 1½ månad sen, har jag tur får jag minnena innan helgen :/

PS. någon som vet var man hittar en lite rappare men ändå inte svindyr prolle till 754 ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Är verkligen 3700+ högsta i athlon serien ??

Jag sitter på min gamla 754 ATM med en sempr0n 3000+ klockad till 2,3GHz (har haft den i 2,5GHz hyffsat stabilt men prime95 ville inte leka längre då så jag klockade ner den igen )

Och ja, jag vet att 754 är urtidsdjur vid det här laget men minnena till min nya fina AM2 burk (ASUS Crosshair FTW :P:D) ballade ur och skickades tillbaka på retur för 1 eller 1½ månad sen, har jag tur får jag minnena innan helgen :/

PS. någon som vet var man hittar en lite rappare men ändå inte svindyr prolle till 754 ??

jo, i 754 är det den högsta.

har en sempron 3100+ liggandes i ett hörn.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Är verkligen 3700+ högsta i athlon serien ??

Jag sitter på min gamla 754 ATM med en sempr0n 3000+ klockad till 2,3GHz (har haft den i 2,5GHz hyffsat stabilt men prime95 ville inte leka längre då så jag klockade ner den igen )

Och ja, jag vet att 754 är urtidsdjur vid det här laget men minnena till min nya fina AM2 burk (ASUS Crosshair FTW :P:D) ballade ur och skickades tillbaka på retur för 1 eller 1½ månad sen, har jag tur får jag minnena innan helgen :/

PS. någon som vet var man hittar en lite rappare men ändå inte svindyr prolle till 754 ??

Det sitter en del och skeppar ut 3700 or m.m för en resonabel penning på ebay,vet inte hur pålitligt det där e dock,har någon lyckats eller e allt BS?

Visa signatur

Har datorer nog så jag klarar mej.....eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
jo, i 754 är det den högsta.

har en sempron 3100+ liggandes i ett hörn.

Du hade ju nån liten butik inne i Hässle-hålan (:P) kan inte du fixa något med lite SweC-rabatt ?? :D:D

Kollade lite på prisjakt nu och 2498kr står som enda priset på 3700+ till 754, asså seriöst 2,5 papp för en 754 ?? inte faen kostar dom så mycket att köpa in även om det inte finns så många av dom kvar ???

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Haha nej då gör man bättre i att köpa ett nytt AM2 system istället.
600 kr moderkort, 600 kr dual core och 900 kr 2gb ram

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaddanL
Haha nej då gör man bättre i att köpa ett nytt AM2 system istället.
600 kr moderkort, 600 kr dual core och 900 kr 2gb ram

Nja har ju redan ett AM2 system med ett "enthuseast-mobo" för 2000 spänn och en 6000+ också köpt för 2000 eller nå samt minnen till det hela för 3600kr (som nu kostar 2000 men som varit nere på 1600 innan GAAAHHHHH)

Det är min gamla dator jag vill uppa lite eftersom jag hade tänkt köra den som nerladdningsdator/webbserv/ventriloserv/spelserv osv.

*EDIT* glömde en nolla i mobo priset, Asus Crosshair för 200kr LoL det hade vart nå det.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Du hade ju nån liten butik inne i Hässle-hålan (:P) kan inte du fixa något med lite SweC-rabatt ?? :D:D

Kollade lite på prisjakt nu och 2498kr står som enda priset på 3700+ till 754, asså seriöst 2,5 papp för en 754 ?? inte faen kostar dom så mycket att köpa in även om det inte finns så många av dom kvar ???

Japp, det har jag.
Men 754 slog inte igenom direkt.
Bara en massa pensionärer som fick det i sina burkar.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Japp, det har jag.
Men 754 slog inte igenom direkt.
Bara en massa pensionärer som fick det i sina burkar.

Och lilla jag =/

Aja nu har mina nya minnen *Äntligen* kommit efter 1½ månads väntan, returen hade nog gått fortare om minnena funnits i lager när jag skickade tillbaka dom

Så nu kan 8800Ultrat äntligen få hoppa in i den burken det skulle suttit i från början, så fort jag har möblerat om nya burken förstås

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaddanL
Haha nej då gör man bättre i att köpa ett nytt AM2 system istället.
600 kr moderkort, 600 kr dual core och 900 kr 2gb ram

kan alla moderkort ta AGP grafikkort?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av narnia_salad
kan alla moderkort ta AGP grafikkort?

NEJ, agp på nyare kort så som AM2 är väldigt sällsynt, precis som PCI-E på s754 är sällsynt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoppatorsk
NEJ, agp på nyare kort så som AM2 är väldigt sällsynt, precis som PCI-E på s754 är sällsynt

pci-e på s754 är väl inte direkt sällsynt ??

Finns ju fler s754 moderkort som har pci-e än AM2 moderkort som har AGP iaf

Mitt Abit NV8 (754) i gamla burken har tex pci-e.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

jag har ju 3200+ nu då känns det ju onödigt att byta om det inte finns bättre än 3700+