comviq + blogger.com + s.e. k750i

Permalänk

comviq + blogger.com + s.e. k750i

Ja som titeln avslöjar sitter jag inne med en mobiltelefon av märkert Sony Ericsson K750i med ett kontantkort i form av Comviq Champion och en blog hos Google's blogger.com

För att kunna blogga via mobilen måste jag kunna skicka email från min mobil. Försökt läsa på resp. hemsidor om detta men tele2 hänvisade fel och sony ericsson och blogger lika så, enbart rörigt. Kan någon enkelt upplysa en ung idiot som jag själv hur jag bör gå tillväga? Helst vill jag ju använda mitt romeo@romeo.se eller plawsworth@gmail.com konto för att kunna skicka ifrån.
mvh Romeo J.

Visa signatur

All right chums, time's up, let's do this...LEEROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOY JEEEEEEENKIIIIIIIIIIIIIIINS!!!!

The Najntis podcast

Permalänk
Medlem

Du kan ju tanka ner gmails mobilklient så blir det lätt o smidigt, annars kan du skicka vanliga sms/mms också

Permalänk

har redan deras klient. men enligt dem går den via en gateway proxy eller ngt och då går det inte. mms går heller inte eftersom det skall till en email adress och inte ett nr.

Visa signatur

All right chums, time's up, let's do this...LEEROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOY JEEEEEEENKIIIIIIIIIIIIIIINS!!!!

The Najntis podcast

Permalänk
Medlem

Du kan väl MMSa till emailadresser eller går inte det med k750i?

Permalänk

man kan bara emaila till blogger.com

Visa signatur

All right chums, time's up, let's do this...LEEROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOY JEEEEEEENKIIIIIIIIIIIIIIINS!!!!

The Najntis podcast

Permalänk

På K800 / K810 kan du blogga till blogger direkt från telefonen, det är inget som går på K750?
haken är att man måste bifoga en kamerabild - men det funkar iaf, bloggen på nätet uppdateras utan strul, har comviq

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Har tagits upp tidigare här...

Vad har du för mail? Har du Gmail så måste du ha ett certifikat i telefonen, sen kommer det gå fint att maila.

Permalänk
Medlem

Bloggar iofs inte, men att hantera mitt gmailkonto via telefonen (en SE W900i) via google javaprog fungerar jättebra, bara installera och köra.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."