MGS4 - In Game Movie - Yeah ser riktigt bra ut...

Permalänk
Medlem

MGS4 - In Game Movie - Yeah ser riktigt bra ut...

Filmen

Kan tillägga att AI:n inte verkar vara någon höjdare....

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

sååå sjukt spel... fyfan *dreglar*

Permalänk
Medlem

GIEF GIEF GIEF! Damn. Måste lira!

Permalänk
Medlem

måste säga att det såg sjukt töntigt ut :/

Permalänk
Medlem

Fyfan vill ha, kommer nog bli en PS3 enbart för detta spel. (:

Frantic: AI:n är väll som den alltid har varit antar jag, inte den bästa men funkar ju helt klart.

xilli: Antar att du alldrig spelat MGS?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Fattar inte uppståndelsen kring detta spel.

"Ooh man kan bli en staty och ta på en statypenis!"

"Ooh man får klämma på andras pungkulor!"

"Ooh man kan kolla i hallens-katalogen!"

"Ooh man kan gömma sig i en tunna som bara dyker upp!"

Sen slängde sig fienderna över takräcket med egen vilja?

Spelet i sig såg inte speciellt snyggt ut heller. De tjatade om hur mycket fysikarbete det lades ner på att få huvudkaraktärens hår att svaja och se snyggt ut, men resten av spelet såg ut att ha glömts bort. Dödsanimationer och gubbarna "fryser till" efter de lagt sig på marken. Pff....

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Medlem

Japp AI:n verkar det inte vara nån stor förbättring på. Men det jag störde mig mest på är vissa av animationerna särskilt de som soldaterna har, verkar vara samma sen mgs1.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
måste säga att det såg sjukt töntigt ut :/

distingerat grånade pensionärer i sexigt åtsmitande gummi töntigt? vad är det för fel på dig karl?!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0nandy
text

håller helt med. Han känns helt stel också, typ samma animationer etc.

Permalänk
Medlem

Men herregud, ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Today, i would like to demonstrate how stealth gameplay changes when snake infiltrates a battlefield situation.

Detta spel släpps inte förän 2008 och ni undrar varför soldater slänger sig öven räcken ...

Detta är en visning för press i förstahand för att visa hur spelet använder sig av Playstation 3's hårdvara och som sagt hur stealth elementen kommer att fungera.

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.
PSN: huxs

Permalänk

Ärligt, varför klaga på ai:n? Inte direkt så att dom kör på svåraste när dom skall demonstrera saker i spelet. Hur kul vore det att titta på en demo där den som visar blir upptäckt hela tiden eller dör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Ärligt, varför klaga på ai:n? Inte direkt så att dom kör på svåraste när dom skall demonstrera saker i spelet. Hur kul vore det att titta på en demo där den som visar blir upptäckt hela tiden eller dör.

haha ja du har lite rätt där.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Dessutom tycker jag lite det är i MGS-charm att soldaterna är lite smådumma.
"Huh? What was that noise?"
"Huh? Whos footprints are these?" *stirra ner i marken och följ fotstegen.
osv.

Om de vore ultrasmarta vore det inte samma sak.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

MGS till psx hade ju bäst A.I.

Man sparkar ner en fiende och hans reaktion är: huh?
Man skjuter honom och hans reaktion är: huh?
Man skjuter honom igen och hans reaktion är: huh?
Man dödar en fiende med stealth som står bredvid en annan fiende och den andra fiendes tittar på den som dör och och återgår sedan till det han gjorde tidgare.

Permalänk
Medlem

som en ägare av en wii och aldrig spelat metal gear så måste jag säga att det där så mysigt ut

Kanske kan bli en ps3:a om priset sjunker lite.. eller om jag blir rik

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Är grymt besviken på trailern.
Ser ut att vara ett jävligt grymt spel, men det ser inte ut att vara MGS!?

Bör tilläggas att jag ej spelat trean ännu, men första (världens bäst spel!) och andra spelet har jag spelat ut.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Jag tycker det ser riktigt bra ut.. Kommer bli så otroligt skoj!

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0nandy
Fattar inte uppståndelsen kring detta spel.

"Ooh man kan bli en staty och ta på en statypenis!"

"Ooh man får klämma på andras pungkulor!"

"Ooh man kan kolla i hallens-katalogen!"

"Ooh man kan gömma sig i en tunna som bara dyker upp!"

Sen slängde sig fienderna över takräcket med egen vilja?

Spelet i sig såg inte speciellt snyggt ut heller. De tjatade om hur mycket fysikarbete det lades ner på att få huvudkaraktärens hår att svaja och se snyggt ut, men resten av spelet såg ut att ha glömts bort. Dödsanimationer och gubbarna "fryser till" efter de lagt sig på marken. Pff....

Personligen så tycker jag du fokuserar på helt fel saker.

Men det är ju bara jag.

Det bästa med MGS serien är ju att den inte tar sig själv alltför seriöst. En hel del Japansk humor är det alltid med.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
som en ägare av en wii och aldrig spelat metal gear så måste jag säga att det där så mysigt ut

Du borde införskaffa MGS Twin Snakes till GC och lira igenom.. helt underbart spel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Är grymt besviken på trailern.
Ser ut att vara ett jävligt grymt spel, men det ser inte ut att vara MGS!?

Bör tilläggas att jag ej spelat trean ännu, men första (världens bäst spel!) och andra spelet har jag spelat ut.

Håller med lite där faktiskt. Första och andra spelet är underbara men detta ser inte riktigt MGS ut..
Har inte heller spelat 3:an ännu.. kanske det som saknas

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Är grymt besviken på trailern.
Ser ut att vara ett jävligt grymt spel, men det ser inte ut att vara MGS!?

Bör tilläggas att jag ej spelat trean ännu, men första (världens bäst spel!) och andra spelet har jag spelat ut.

//Gorian

Det är ingen trailer, utan som sagts tidigare är det en demonstration av de nya stealth-inslagen. För att få demonstrationen att fungera utan beskymmer skulle jag tro att det mesta är scriptat (stelt) och så, därför verkar AIn ganska dum. Det är också troligen 6-7 månader till innan detta spel släpps och under den tiden kommer de att hinna putsa till många olika detaljer.

Själv längtar jag till detta spel. Blir nog ett inköp av PS3 strax efter jul.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk

MGS4 är just nu den enda anledningen till att jag kommer inhandla ett Playstation 3.

Har haft några av mina bästa spelstunder när jag smugit igenom de tidigare spelen i serien så varför skulle fjärde delen skita sig?

Som sagt, spelet släpps -08. Mycket hinns läggas till, finputsas på och ändras.

@Gorian
Skaffa dig Snake Eater och kör igenom det, helt klart värt pengarna!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkskinka
MGS4 är just nu den enda anledningen till att jag kommer inhandla ett Playstation 3.

Jag velade mellan 360 och PS3, men då jag såg detta klipp, saken är biff, det blir en PS3.

Snake Eater, jag hittar bara MGS3 Subsistance

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åkerström
Jag velade mellan 360 och PS3, men då jag såg detta klipp, saken är biff, det blir en PS3.

Snake Eater, jag hittar bara MGS3 Subsistance

Det är Snake Eater fast med mer grejer! Online och skit!