Använda fler än två monitorer samtidigt?

Permalänk
Medlem

Använda fler än två monitorer samtidigt?

Är det möjligt?, hur? dubbla grafikkort, specialgrafikkort, delning av bild genom speciell kabel?

Hur stödjer operativsystemen detta? Någon med egna erfarenheter? har planer på att samköra tre monitorer samtidigt.

Permalänk
Medlem

2 stycken skärmar funkar på de flesta nya grafikkort. Har ett geforce 6800 och kör med 2 skärmar. Det som behövs är 2 uttag på kortet. Hade en dvi och en vga. Med en adapter som en snäll person här på sweclockers skickade till mig så gick det utmärkt att köra med 2 st vga skärmar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kapteno
2 stycken skärmar funkar på de flesta nya grafikkort. Har ett geforce 6800 och kör med 2 skärmar. Det som behövs är 2 uttag på kortet. Hade en dvi och en vga. Med en adapter som en snäll person här på sweclockers skickade till mig så gick det utmärkt att köra med 2 st vga skärmar.

Han ville ju köra flera än 2 skärmar..

Antagligen är det väl bara att slänga i ett grafikkort till. Jag har aldrig provat det men vi kan ju anta att det lär behövas med minst ett till.
Prova! och rapportera tillbaka om det funkade!

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Jag har försökt köra med mina två skärmar och tvn samtidigt, men jag kan inte aktivera tvn samtidigt som jag kör med den andra skärmen och vise versa.

Permalänk
Medlem

Vet att det ska gå att iallafall ha 3 skärmar samtidigt. Har ett gammalt PCI Matrox kort liggandes som jag använde förut. Fungerade perfekt med 3 skärmar med den 3:e genom den.

Permalänk

Släng in ett till grafikkort bara. Jag kör med ett X1950XTX och ett X1300XT och det funkar finfint. Funkade inte lika bra med X1950XTX och R9250 PCI pga. drivrutinsproblem men det löste sig också efter nån timmes hårslitande.

Ex:

Edit:
Kör Vista i dagsläget och att installera drivrutinerna med bägge grafikkorten i datorn innebär BSOD, så man får plocka ut ett kort när man skall uppgradera dom. Vet inte om felet ligger i Vista eller ATIs drivrutiner.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren, verkar som det är dubbla grafikkkort som gäller då. Samsung lär väl också släppt någon liten "box" som delade upp dvi/vga signalen i två lika strora renderingsytor och därav i prkatiken delade ett skärmuttag till två.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Om man ändå ägde en sådan...

http://www.matrox.com/graphics/en/gxm/products/th2go/

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=318698

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=336739

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

hur är det med ATI´s crossfire interface då? var det inte snack om att man skulle kunna samköra fler skärmar samtidigt?

Permalänk
Medlem

Sjukt läckert (: En off-topic fråga bara. Drar det mycket mer av ens graffekort då man kör mer än en skärm? Kört två länge nu och undrar.

pusskram