Permalänk
Medlem

Mja, att 360 skulle kunna trycka ut Killzone 2-liknande grafik är tveksamt. Att PS3 har mer kraft är ju ren fakta, inget tvivel om den saken. Fast vem vet, 360 kan ju hantera riktigt trevlig grafik redan nu så om ett par år så kanske :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Tjennare!

Jag har köpt xbox 360 nu och ska spela på min datorskärm som är en plattskärm Philips 170S 8ms 17" och undrar ifall jag kan spela spel på den skärmen som det står "Fungerar endast med Tv-apparater som stödjer 60hz" ?

Tacksam för svar!

Visa signatur

AMD Althon 64 3200+, Abit KN8 , 1024mb Ram, Gainward 6600GT 128mbGDDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Mja, att 360 skulle kunna trycka ut Killzone 2-liknande grafik är tveksamt. Att PS3 har mer kraft är ju ren fakta, inget tvivel om den saken. Fast vem vet, 360 kan ju hantera riktigt trevlig grafik redan nu så om ett par år så kanske :).

Höhöhöhö. Killzone 2 är knappast varckare snyggare än något snnat FPS till 360 eller till Pc. Ser ut som vliget spel som helst, och enligt min mening gansak stelt och snackarna AA av vad jag kan bedöma på trailern.¨

Ungeför som KZ1 då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Höhöhöhö. Killzone 2 är knappast varckare snyggare än något snnat FPS till 360 eller till Pc. Ser ut som vliget spel som helst, och enligt min mening gansak stelt och snackarna AA av vad jag kan bedöma på trailern.¨

Ungeför som KZ1 då.

ungeför lika genomtänkt argument som ditt förra. du ger upp det får jag anta?

här http://www.gametrailers.com kan man annars spana in och avgöra själv, rent subjektivt vilket som är snyggast. jag har dock svårt att begripa vad med samma spelytor som skulle vara mer grafiskt imponerande än KZ2 just nu..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv

Kan det släppas pathcar till spel på Xbox 360 / PS3 ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Kan det släppas pathcar till spel på Xbox 360 / PS3 ?

Jodå det går att patcha konsolspel.

Tex Dead or Alive 4 patchades efter nån månad efter att spelet hade släpps och skaparna av Overlord håller på att göra en patch till spelet på 360'n.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Inaktiv

okej bra jag var lite orolig, tänk om ett spel skulle släppas med buggar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Kan det släppas pathcar till spel på Xbox 360 / PS3 ?

Det kommer patchar lika ofta på 360 som Pc. Dock handlar det inte särsklit ofta om synliga buggar, mycket så bonus saker som kommer.

Dock vet jag inte hur det är med PS3.

@AndreaX: Det första inlägget var långt i från tomt. Det är klart det gynnar Hd dvd försäljnigen.

Fler köper Hd dvdr och priatar för fulla muggar. Ingen mer än monogn köper en Blu ray spelare för 8k och piratar. Alltså blir det inte bra för det är inte så många som köper sina filmer, varför tror du Hollywood & co gråter ihjäl sig.

Ang KZ2 så är det den/de trailarna jag menar, dom är verkligen inte high tec som ni säger. Inget ovanligt alls med dagens saker. Och ni som gillar ta up exemple för spel som inte finns så kan vi titta på tex Crysis, det är inte långt ifrån och redan snyggare än Kz2. Och det släpps även på 360. Eller varför inte titta på Halo 3?

Permalänk
Medlem

Jahapp, då sa min krysslåda upp kontraktet. DVD-romen började låta som en skördetröska mitt i Tiger Woods PGA tour 07. Stängde snabbt av den och nu står det bara unreadable disc då jag försöka köra igång nåt spel...

Bara att ringa microsoft nu då... Kanske ska påpeka att jag hade ROD engång tidigare också men kom undan med blotta förskräckelsen.

Edit: Märkte nu att det ser ut som at DVD:n blivit repad... på OVANSIDAN. Det är tjockt med ringar på trycket på skivan, ca 0,5 - 1 cm utanför där skivan blir genomskinlig... Känns som repor och tror inte det var där innan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen

@AndreaX: Det första inlägget var långt i från tomt. Det är klart det gynnar Hd dvd försäljnigen.

Fler köper Hd dvdr och priatar för fulla muggar. Ingen mer än monogn köper en Blu ray spelare för 8k och piratar. Alltså blir det inte bra för det är inte så många som köper sina filmer, varför tror du Hollywood & co gråter ihjäl sig.

Ang KZ2 så är det den/de trailarna jag menar, dom är verkligen inte high tec som ni säger. Inget ovanligt alls med dagens saker. Och ni som gillar ta up exemple för spel som inte finns så kan vi titta på tex Crysis, det är inte långt ifrån och redan snyggare än Kz2. Och det släpps även på 360. Eller varför inte titta på Halo 3?

du säger det själv, och du kopplar trots det fortfarande inte varför det inte gynnar HDDVD utan missgynnar formatet istället. vad var det du sa om monogoner förresten?

och inte ens det du säger om mediumpriser stämmer särdeles bra: http://www.dvdmarknaden.com/SE/ nu spelar det ingen större roll, HDDVD går fint att pirata på vanlig DVD9 i vilket fall med bättre codec.

Halo 3 ser ut som Halo 2 som såg ut som Halo, och Crysis ser ut som Farcry. på en värsting-PC då alltså, hur det kommer se ut på konsoll eller en medelburk får vi se;

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/84478.html

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/83453.html

men animationerna och partikelhanteringen i Killzone akterseglar ju tydligen ändå Crysis så långt att inte ens den bästa drawdistance räcker för att se det längre..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

AndreaX din lilla Ps3 fanboy, gå till Ps3 tråden istället xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lorithlor
AndreaX din lilla Ps3 fanboy, gå till Ps3 tråden istället xD

klockren diss!

detta gäller inte ens PS3 i sig främst, utan dvärgens skeva verklighetsuppfattning om formaten reell marknadsdrivkraft.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Sry men tagga ner lite, det börjar nog bli lite för mycket när du förespråkar KZ2 över allt annat. Och trodde alla förstod att man inte kan veta hur grafiken på varken 360 eller PS3 kommer att utvecklas, spelen som kommer nu är ju bara början.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Sry men tagga ner lite, det börjar nog bli lite för mycket när du förespråkar KZ2 över allt annat. Och trodde alla förstod att man inte kan veta hur grafiken på varken 360 eller PS3 kommer att utvecklas, spelen som kommer nu är ju bara början.

alltså, jag bara postade videon som ett exempel för att dvärgen drog upp just Crysis.

men alla som verkligen tycker att KZ inte är imponerande med tanke på resurser jämfört med detta rejält tungdrivna PC-spel får tycka det. dock tycker jag då också det är lite naivt att inte se parallellen med Farcry på PC och sen hur det såg ut på Xbox om man på fullt allvar tror att det kommer se ut så, om och när det nu kommer.

jag gillar inte ens FPS, fattar knappt hur jag gled in på denna diskussion..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Höhöhöhö. Killzone 2 är knappast varckare snyggare än något snnat FPS till 360 eller till Pc. Ser ut som vliget spel som helst, och enligt min mening gansak stelt och snackarna AA av vad jag kan bedöma på trailern.¨

Ungeför som KZ1 då.

Jo, det är det. I alla fall ur en ren teknisk synpunkt så är det snyggare än något spel jag kan tänka på till 360. Vad gäller PC så tycker jag inte att man kan jämföra en PC med en konsol då man kan pumpa upp en PC till skyhöga nivåer för bättre resultat.

Vill bara påminna läsare om att jag inte är nån PS3-förespråkare i den här tråden, jag bara uttrycker min mening om ämnet.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Jo, det är det. I alla fall ur en ren teknisk synpunkt så är det snyggare än något spel jag kan tänka på till 360. Vad gäller PC så tycker jag inte att man kan jämföra en PC med en konsol då man kan pumpa upp en PC till skyhöga nivåer för bättre resultat.

Vill bara påminna läsare om att jag inte är nån PS3-förespråkare i den här tråden, jag bara uttrycker min mening om ämnet.

Tycker inte KZ2 är så mycket snyggare än Call of Duty4 som ska komma till 360. Så du menar att hoppet från CoD4 till KZ2 är så enormt så att helt plötsligt blev 360 stenålder ?

Sen klarar ju 360 av GTA4 som också är minst lika snyggt men men.. Låter så naivt dig att säga att just vid KZ2 där går gränsen för vad kexboxen klarar..

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
okej bra jag var lite orolig, tänk om ett spel skulle släppas med buggar

Om du är rädd för buggar så köp inte Oblivion till någon Konsol (eller ens PC egentligen även om moddar kan hjälpa xD)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbbee__
Tjennare!

Jag har köpt xbox 360 nu och ska spela på min datorskärm som är en plattskärm Philips 170S 8ms 17" och undrar ifall jag kan spela spel på den skärmen som det står "Fungerar endast med Tv-apparater som stödjer 60hz" ?

Tacksam för svar!

Om du inte redan provat så : Ja. Det är inga problem med en datorskärm :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak

GTA4 som också är minst lika snyggt men men..

kan vi inte iaf lämna äpplena i fruktskålen och hålla oss till päronen?

inte för att såga GTA, det är ett spel jag ser fram emot och det ser iof helt ok ut, (dock inte riktigt som vissa trailer fick det till..) men den jämförelsen funkar inte vare sig i att grafiken liknas estetiskt eller tekniskt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Tycker inte KZ2 är så mycket snyggare än Call of Duty4 som ska komma till 360. Så du menar att hoppet från CoD4 till KZ2 är så enormt så att helt plötsligt blev 360 stenålder ?

Sen klarar ju 360 av GTA4 som också är minst lika snyggt men men.. Låter så naivt dig att säga att just vid KZ2 där går gränsen för vad kexboxen klarar..

Det har jag väl ändå inte sagt? Jag sa ju tom tidigare att 360 kan pumpa ut riktigt snygg grafik också. Hur du får det till att jag sagt att den skulle vara stenålder förstår jag inte. Oavsett vilket så känns det som om det är bäst att jag bara är tyst i fortsättningen, eftersom många verkar missuppfatta mig eller så förklarar jag bara saker och ting dåligt :P.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Inaktiv

Båda är jättefantastiska. Ta det lungt

Ska bli kul att se hur färdiga Killzone 2 ser ut, men Call of Duty 4 ser ju sjukt bra ut också. Det jag gillar mest med Killzone 2 är den mysiga stämningen! Puss på er!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
klockren diss!

detta gäller inte ens PS3 i sig främst, utan dvärgens skeva verklighetsuppfattning om formaten reell marknadsdrivkraft.

Jag var ju bara tvungen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
du säger det själv, och du kopplar trots det fortfarande inte varför det inte gynnar HDDVD utan missgynnar formatet istället. vad var det du sa om monogoner förresten?

och inte ens det du säger om mediumpriser stämmer särdeles bra: http://www.dvdmarknaden.com/SE/ nu spelar det ingen större roll, HDDVD går fint att pirata på vanlig DVD9 i vilket fall med bättre codec.

Halo 3 ser ut som Halo 2 som såg ut som Halo, och Crysis ser ut som Farcry. på en värsting-PC då alltså, hur det kommer se ut på konsoll eller en medelburk får vi se;

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/84478.html

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/83453.html

men animationerna och partikelhanteringen i Killzone akterseglar ju tydligen ändå Crysis så långt att inte ens den bästa drawdistance räcker för att se det längre..

Vi gör så här, vi säger att vi får se för detta är bara ord mot ord och smak mot smak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lorithlor
Jag var ju bara tvungen

jepp, ibland blir trycket för högt.

som tex:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Vi gör så här, vi säger att vi får se för detta är bara ord mot ord och smak mot smak.

om spelen? visst, jag ville ändå inte tjafsa om det.

men HDDVD-invändningarna dina får du allt ta och tänka igenom tankefelen rejält innan du postar nått mer om.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jepp, ibland blir trycket för högt.

som tex:

om spelen? visst, jag ville ändå inte tjafsa om det.

men HDDVD-invändningarna dina får du allt ta och tänka igenom tankefelen rejält innan du postar nått mer om.

Alltså du måste missuppfatta mig, men det är klart det gynar Själva HD Dvd försäjlnigen att folk piratar, alltså inte filmerna utan själva HD dvd'n. Mågna garanterat hd dvd för att prita. Därimot är det inte särskilt bra för själva filmerna.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Alltså du måste missuppfatta mig, men det är klart det gynar Själva HD Dvd försäjlnigen att folk piratar, alltså inte filmerna utan själva HD dvd'n. Mågna garanterat hd dvd för att prita. Därimot är det inte särskilt bra för själva filmerna.

Nope och formatet vinner inte för att folk köper spelare tyvärr. Om ett format blir överpiratat och man säljer dåligt med filmer där kommer filmbolagen uppenbarligen inte vilja stödja det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Nope och formatet vinner inte för att folk köper spelare tyvärr. Om ett format blir överpiratat och man säljer dåligt med filmer där kommer filmbolagen uppenbarligen inte vilja stödja det.

Menar inte riktigt så men någerlunda. Jag menar att det komemr bli som Dvd är idag ungefär, efter som det har snarligt pris fast ljusår bättre. Alltså många piratar men tillrekligt många köper för att det ska bli lönsamt.

Det jag tänker på med blu ray är att hela pirat delen försvinner pga av priset på spelaren och brännar matrial. Jag menar Blu ray spelare + Blu ray brännare + 50kr per skiva. Det är inte manande för någon skulle ajg tro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Alltså du måste missuppfatta mig, men det är klart det gynar Själva HD Dvd försäjlnigen att folk piratar, alltså inte filmerna utan själva HD dvd'n. Mågna garanterat hd dvd för att prita. Därimot är det inte särskilt bra för själva filmerna.

filmerna är formatet. om HDDVD skulle få ett enormt övertag som datormedium just nu spelar mindre roll då övergången till ett som rymmer dubbelt, eller 3ggr mer inte utgör ett särskilt stort hinder då vem som helst kan tillverka dem ändå och inte behöva blanda sig i innehåll. (att DVD +, -, RAM etc fortfarande finns kvar 15 år senare bevisar det)

hela piratdelen som du av nån obegriplig anledning inte begriper att filmbolagen inte tjänar på kommer inte att existera för ett format som det inte släpps filmer på för att ingen tjänar på att göra det. = ett dött format.

(och nej, Hollywood nöjer sig inte med att tjäna det som går, man vill tjäna på alla, inklusive de som varken kan eller vill betala, för Hollywood har lika stora problem att begripa marknadskraft som vissa forumanvändare ibland..)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Nope och formatet vinner inte för att folk köper spelare tyvärr. Om ett format blir överpiratat och man säljer dåligt med filmer där kommer filmbolagen uppenbarligen inte vilja stödja det.

exakt, och med tanke på hur oerhört subventionerade HDDVD-spelarna är så är såna användare snarast tom en negativ faktor än en nollfaktor även för hårdvarubolagen som stödjer formatet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Alltså jag förstår inte? Varför i all världens namn måste man "backa upp" ett sämmre format enbart för att man äger en Xbox 360? Vad har det med saker att göra? I stort sett de enda som förespråkar HDDVD som jag läst på denna sidan antingen äger en 360 eller är bara rent av en fanboy.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Okok AndreaX. Du vinner den är rundan. Får ta up en ny kamp med ett nytt ämne snart:p Denna diskutionen börjar bli alldels för lång varig och dryg. Tillför inget precis heller.

Så nu får det bli lite trevligare här:P

Permalänk
Medlem

MS har sagt att om Blu-ray visar sig ta största delen av marknaden så kommer de antagligen släppa en Blu-ray spelare som tillbehör till 360. Dessutom borde de vara billigare då (själva spelarna alltså).

Med tanke på att de till slut lyckades ploppa dit en HDMI (på den nya elite versionen bara dock) visar ju att de gärna vänder kappan efter vinden.

Enda som förlorar om HD-DVD går åt pipan är nog Toshiba och Universal. De som köpt spelare+filmer får väl stå ut med att ha en dubbel spelare för just de filmerna.