DVD spelare som klarar att läsa det mesta

Permalänk
Medlem

DVD spelare som klarar att läsa det mesta

Jag undrar om någon har något råd angående köp av en DVD spelare som klarar att läsa de flesta skivor man stoppar in, jag vill ha en som läser repiga skivor och så vidare. Vore bra om den klarade de flesta formaten också typ xvid och mp3. Men viktigast är att den slukar de flesta skivor utan problem.

Hade en gammal Pioneer som pajade som läste allt när jag tjackade en billig Philips så upptäckte jag att den inte var i närheten av lika bra på att läsa skivor som min gamla spelare.

Tänkte mig prisklassen 1000 - 2500 kr, billigt är bra men om det är en spelare som hamnar runt maxgränsen kan jag leva med det om den är bra.

Permalänk

Då rekommenderar jag:

Denon DVD-1730 - 1898:-

Eller

Pioneer DV-600AV - 1890:-

Permalänk
Medlem

Någon större skillnad i kvalitet på de där två spelarna? Om inte så undrar jag vilken som har bästa (mest användar vänlig) fjärrkontroll. Var ganska besviken på Philips, plastig och inte speciellt bra när det gällde att ta emot signalen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woolai
Någon större skillnad i kvalitet på de där två spelarna? Om inte så undrar jag vilken som har bästa (mest användar vänlig) fjärrkontroll. Var ganska besviken på Philips, plastig och inte speciellt bra när det gällde att ta emot signalen.

Denon spelaren är lite bättre när det gäller bild/ljud kvalité, men Pioneer spelaren är lite mer användarvänlig och har klart bäst fjärrkontroll.

Permalänk
Medlem

En sak jag kom på lite efter här, vilken är lättast att få moddad så man kan spela reg 1 filmer på den? Har en del och skulle ju vilja kunna kolla på dem också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woolai
En sak jag kom på lite efter här, vilken är lättast att få moddad så man kan spela reg 1 filmer på den? Har en del och skulle ju vilja kunna kolla på dem också

Det är inga problem alls att få dem moddade.
Denon-spelaren kan man välja att få regionsfri när man köper den (kostar 300kr extra), eller så kan man göra det själv (finns info och länk till firmware här).

Samma sak gäller pioneer-spelaren, men det kostar oftast inget extra att få den moddad.
Här t.ex. : http://www.hembioconsult.se/db/db.cgi?id=2431&template_file=i...

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för infon.

Permalänk
Avstängd

Jag skulle ta billigaste Pioneerspelaren som fixar divx, min DV-535 fungerade ju finfint och min DV-370 som var billigaste då skulle ju enligt reviews då klara av typ alla skivor de testade med, den kostade 1000kr då och den som fixade divx då kostade väl runt 1500 så tror du kan komma undan med mindre än 1900 med ..

Pioneerspelaren ovan fixade ju superaudiocd och audiodvd också, om det nu är värt något för dig.

Permalänk
Medlem

Sony ns76 über alles.

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839