Permalänk
Medlem

Telenor Mobiltbredband +torrent

Har planer på att skaffa mobiltbredband från telenor.
funkar det med torrents då? är det andra saker om inte funkar. har läst mej till lite att typ msn är det strul med också.

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Ja det funkar.

Visa signatur

1 + 1 = 3?

Permalänk
Medlem

Dock bör du ju veta att det är begränsad upload så det kanske inte kan ses som optimalt för torrents.

Permalänk
Medlem

Du har inte heller ett eget IP och kan således inte ta emot ingående anslutningar. Det påverkar också negativt.
Om du tänkt använda reg-trackers så finns det en risk att statistiken blir felaktig om någon annan på samma IP använder samma tracker.

Permalänk
Medlem

bara för att spekulera, självfallet vet jag inget om detta reg trackers; vilka kodar sidor så att endast ip-nummer spelar roll vid inloggningar?

sedan är det variabel bandbredd beroende på förhållanden vilket brukar vara jobbigt att optimera så andra tjänster flyter på bra i samband med torrents.

Kort sagt visst går det men det är ingen bra lösning enligt mig. Mobil frihet i all ära men det är inte bäst på alla punkter.

Permalänk
Medlem

ahh tack för alla svar. kommer dock inte använda det som första bredband. vill bara ha det när man är på resande fot, då gör det inge om det går lite sakta.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varget
Dock bör du ju veta att det är begränsad upload så det kanske inte kan ses som optimalt för torrents.

Det beror väl på vilken isp man väljer eller vad menar du?

Visa signatur

1 + 1 = 3?

Permalänk
Medlem

att hastigheten är väldigt lågt upp om man jämför ner

Permalänk
Medlem

Jaha då är jag med.

Ja det är väl ingen toppen upload.. Går väl i drygt 15kb/s upp.. Gäller att ha fiber så man inte behöva ladda upp med det mobila då

Visa signatur

1 + 1 = 3?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bambu
Jaha då är jag med.

Ja det är väl ingen toppen upload.. Går väl i drygt 15kb/s upp.. Gäller att ha fiber så man inte behöva ladda upp med det mobila då

sitter redan med en 100/10 mbit lina hemma.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varget
bara för att spekulera, självfallet vet jag inget om detta reg trackers; vilka kodar sidor så att endast ip-nummer spelar roll vid inloggningar?

Klippt ur FAQ:n på en av dom största sidorna:

Citat:

2. There are multiple XXX users in the LAN

At present there is no way of making this setup always work properly with XXX. Each torrent will be associated with the user who last accessed the site from within the LAN before the torrent was started. Unless there is cooperation between the users mixing of statistics is possible. (User A accesses the site, downloads a .torrent file, but does not start the torrent immediately. Meanwhile, user B accesses the site. User A then starts the torrent. The torrent will count towards user B's statistics, not user A's.)

Nästan alla sidor använder samma trackermjukvara.