Bilder på Gigabyte GA-X38T-DQ6

Permalänk
Melding Plague

Bilder på Gigabyte GA-X38T-DQ6

Intel förväntas inom kort lansera sin entusiastinriktade styrkrets som heter X38. Ett par bilder på moderkortet GA-X38T-DQ6 från tillverkaren Gigabyte har läckt till media idag.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Shit vilket fult kort! **Personlig åsikt**

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Avstängd

Vad är det där för svarta klossar med gul text på, som ligger under processorn?

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Vad är det där för svarta klossar med gul text på, som ligger under processorn?

minn gissning ligger på drosslar/spolar/induktorer

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
Shit vilket fult kort! **Personlig åsikt**

Ja, för att det är ju utseendet som räknas när det gäller moderkort..

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Ja, för att det är ju utseendet som räknas när det gäller moderkort..

Självklart, köper inte du dina kort på om dem är snygga ;S [/ironi]

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Hehe måste säga att jag gillar Gigabytes moderkort, alltid lika färgglada!

Permalänk
Medlem

Fördelen med färgen är ju att du ser mycket lättare!
Själv tkr jag det ser mumma ut!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Är såhär ett moderkort ska se ut. inte en massa dasign utan enbart färgval för att förenkla

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Ljudchippet nere till höger har iaf Realtek-symbolen på sig så just ljud verkar inte vara någon entusiastlösning.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Hehe, tivolit har kommit till stan!

Det var då det mest färgsprakande moderkort jag sett ...vad man tycker om det är ju en smaksak men det är klart att det blir lättare att jobba med

Visa signatur

Intel Core i7 860 @ 2.80GHz | Corsair XMS3 8GB @ 1600MHz | MSI P55-GD65 | XFX Radeon HD 5970 2GB | Samsung SSD 830-Series 256GB | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Dell U2711 | Antec P183 | Corsair Hydro Series H50 | Logitech diNovo Edge | Cyborg R.A.T 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Vad är det där för svarta klossar med gul text på, som ligger under processorn?

Om jag inte e helt ute och cyklar nu så är det väl de digitala strömregulatorer. I nyheten står det att dom tydligen ska vara ganska svala, därav saknas de kylflänsar runt processorn som normalt brukar finnas på moderna entusiast moderkort.

Visa signatur

Glass är gott

Permalänk
Medlem

Jag kan knappt bärga mig...X38 Vill ha!

Frågan är fortfarande för mig, har ngn läst ngt om ryktet om SLI/Crossfire?
Läste ngn artikel, minns tyvärr inte vilken, att ngt?! moderkort med X38 skulle kunna användas både till SLI/Crossfire...Rykte dock...

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem

Hmmz.. färgerna kan man ju leva med om man vill satsa på Gigabyte, det är ju något som hör till, men ser ju skillnad på deras och Asus ivf.
Men det är ju färgsättning, och jag tänkte på det bara för att det nämndes i tråden, skulle annars inte stört mig nämnvärt, lovar.

Det vore grymt om korten började få stöd för både SLI och Crossfire, samtidigt, så man slipper välja grafikkort innan man väljer moderkort. Men det låter för bra för att vara sant och själv ser jag inte hur det skulle gå vägen med tanke på hur företag arbetar för att just deras produkt skall väljas före alla andras och helst enbart deras produkter, enbart.

Och skönt det vore med moderkort som inte behöver kylflänsar, entusiastkort eller ej, mer av de där svarta plupparna åt folket (kan man inte få dem i någon obskyr färg, typ RGB #FABBE1?)
Värme är ett aber. Inget kort borde behöva kylas med andra medel än direktkontakt med luft. Sen kommer man säkert behöva kyla det med någon duktig fläkt för hela chassit ändå..

Är det bara kortet som är litet eller ser batteriet bara stort ut, en illusion?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Ser ut som det saknas kyllning till sydbryggan??

Bra att det dyker upp kort med 2 st bioschip, kanske blir lättare att återställa bios efter misslyckade bios uppdateringar.

Permalänk

färgsprakande indeed

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
...Är det bara kortet som är litet eller ser batteriet bara stort ut, en illusion?

Personligen tycker jag inte batteriet ser stort ut, åtminstone inte i jämförelse med mitt, så det är nog dagsattsovatrollet som spökar.

gonatt

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Hedersmedlem

12 fas strömmatning det är fint det.

Äntligen har dom satt SATA portarna så att grafikkorten inte täcker dom och floppy kontakten går att använd men varför serieport?.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Ser nice ut!

Tvivlar på att SLI och Crossfire tillsammans ens sker i framtiden. Intel och AMD, konkurenter. Nvidia och ATI är konkurenter och ATI ägs av AMD så chansen är fan inte stor.

Synd att ljudet som Squonk säger ser ut att vara realtek. Hade vart trevligare med något bättre men det duger garanterat för casual lyssnare och gamers.

Det enda som slår mig är nordbryggan. Förpackningen ser nästan ut som en gammal 478 P4. Hoppas det gör nytta med heatspreader i överklockar kretsar.

Permalänk
Medlem

Personligen tvivlar jag starkt på att kortet kommer att se ut exakt så vid release, det kommer nog att vara fullproppat med heatpipes och kylflänsar precis som vi har blivit vana vid (på gott och ont)

Nordbryggan eller vad det nu är har ju uppenbara spår efter att *någonting* har suttit där och där är ju dessutom dom vanliga monteringshålen runt chippet så så pass naket som det är nu tror jag inte att det kommer vara när det släpps, tyvär

Ska dom där svarta fyrkanterna med gul text på som sitter runt processorsockeln vara sånna där digitala strömregulatorer ?? tycker att jag känner igen dom, tror det sitter sånna på mitt mobo med

Kollade nu och det e med sånna där fyrkantiga små svarta saker men det står TRIO R47 på dom istället, e det digitala strömregulatorer ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurik
Om jag inte e helt ute och cyklar nu så är det väl de digitala strömregulatorer. I nyheten står det att dom tydligen ska vara ganska svala, därav saknas de kylflänsar runt processorn som normalt brukar finnas på moderna entusiast moderkort.

På bilden så ser det ut som om det är lite klet på NB. Min gissning är att de plockat bort kylflänsen för att man ska se vad kortet har för komponenter.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Avstängd

Detta verkar bara vara ett budgetkort med extra smink på för att sälja till lättlurade "entusiaster". Realtek ljud och Realtek nätverk. Om de menat allvar så skulle åtminstone nätverksbiten vara från Intel eller Broadcom. Det är tämligen svårt att hitta konsumentkort numera som har vettigt nätverk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
På bilden så ser det ut som om det är lite klet på NB. Min gissning är att de plockat bort kylflänsen för att man ska se vad kortet har för komponenter.

Precis vad jag misstänker

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
På bilden så ser det ut som om det är lite klet på NB. Min gissning är att de plockat bort kylflänsen för att man ska se vad kortet har för komponenter.

Japp det skulle vara min gissning också. Förmodligen kommer dom nog ha en liknande heatpipelösning som på P35-DS4/DQ6, det är min gissning iaf.

Hur går det på nya jobbet tjalve?

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk

Frågan är ju bara, ni som inte vill ha ngt annat än gigabitnätverkskort från vad det nu är och annat ljudkort, är det en studio,server eller något sådant ni ska ha?
Tror bara det är allmänt gnäll;)
Överklockar jag, så struntar iaf jag personligen i ljudet, jag skulle aldrig köra något integrerat om jag vore ljudofil, vore jag serverbyggare skulle jag heller varken överklocka eller köra med något sådant här moderkort heller för den delen utan skulle helt klart köra ett riktigt serverbord, certifierat och med ecc regminnen och inget annat..tjohoo, vore jag överklockare (vilket jag ibland är som amatör) så skulle jag vara intresserad pga just de digitala delarna ombord det där mammabrickat..hehe..ajja, det här är inget påhopp nu på er andra men jag ställde mig bara undrande till de negativa aspekterna av de inbyggda delarna;)

Visa signatur

DJ

Permalänk
Medlem

Audiofil...;)

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk

haha, du har rätt, jag kom bara inte på vad det kallades:D

Visa signatur

DJ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Ljudchippet nere till höger har iaf Realtek-symbolen på sig så just ljud verkar inte vara någon entusiastlösning.

Om man nu skall kalla sig "entusiast" så lär man väll knappast köra med ljudkortet som finns på moderplattan ändå.
Då köper man sig ett X-FI kort i sämsta fall.

Permalänk
Medlem

Nån som har nån susning om hurvida något X38 kort kommer med stöd för DDR2? Känns lite saftigt att punga ut med massa tusenlappar på DD3 minne.

Permalänk
Hedersmedlem

Realtek gör faktiskt de bästa inbyggda ludchipet idag (Creatives räknas inte för de finns så få moderkort med dom). Sedan kan jag inte påstå att 12 fas strömmatning är budget!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Illa att det bara är sex SATA-kanaler på brädan. Hoppas att dom slänger på en kontroller till som dom gjorde på P965 DQ6 och P35 DQ6.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600