Permalänk
Medlem

hur är ljudet i Znote 3415W ?

högtalarna duger dom i värsta fall? går det att spela högt om man kopplar i hörlurar?

står att det är inbyggd mic också... funkar den bra?

Permalänk
Medlem

Högtalarna är "bra" då man talar om laptop högtalare, och det är ju inga problem med hörlurar, vilket dock har med ljudkortet att göra.

Den inbyggda micen har jag inte testat så mycket, mer än msn's 'live chat'..
och då upplevde jag den en anings svag, måste prata ganska högt alltså, dock är jag ganska säker på att det har med inställningar att göra. För övrigt är det faktiskt 2 micar (msn kanske bara använda den ena?) som är placerade i toppen av skärmens båda kanter (5cm in kanske)..

hm.. hoppas det hjälpte

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

Hejsan jag har kollat in Zeptos 3215W modell nu tills skolan börjar, men jag har en del frågor. Det finns väl USB2.0 uttag på datorn, hur många isåfall? Jag har även funderat på vad "Zmore TV-Tuner incl. adapter" är för nått, är det ett tv-kort? Likaså finns det tv-out på modellerna?

//MVH

EDIT: hitta nu all information om allt utom "Zmore TV-Tuner incl"

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Jag kan tyvärr inte öppna produktbeskrviningen på min dator atm, men det ska stå där. Är det som på 3415 så finns det 2st 2.0usb, och 2 'vanliga'. Usb 2.0 på högra sidan..

Zmote tv-tuner är jag osäker på vad det är faktiskt.

Och ja den har tv-out (s-vhs)

Alltså Tv-tunern måste ju vara som ett tv kort (inbyggt).
Dvs du får in 1,2,3,4,6,7 lr hur de nu är. gratiskanalerna iaf.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

jupp, men jag har tänkt installera Xp på datorn, då jag äger en sådan licens, kan man köra Xp på burken?

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Vilken windows vista ska man köra? 32bit eller 64bit?

Har en 3415W...

Permalänk
Medlem

Tänkte själv köra 32bit men vet inte vilket jag valde i installationen nu. x86 är väl 32bit och x64 är 64bit? Eller är det tvärt om?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Tänkte själv köra 32bit men vet inte vilket jag valde i installationen nu. x86 är väl 32bit och x64 är 64bit?

helt rätt

Permalänk
Medlem

ooch drivisar hittas på

downloadcenter.intel.com

sök efter "fl 90"

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

så man ska köra 32bitars alltså?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tetss
Vilken windows vista ska man köra? 32bit eller 64bit?

Har en 3415W...

Någon som kan svara på vad det är för skillnad mellan 32-bitars och 64-bitars windows vista? kan vara bra att veta.
Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clogge
Någon som kan svara på vad det är för skillnad mellan 32-bitars och 64-bitars windows vista? kan vara bra att veta.
Tack på förhand

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

kanske är svar nog

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

Måste väl meddela att jag verkligen är nöjd med min 3415W. Verkar inte som det finns nåt dåligt som förut visats. Så kanske allt är fixat?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

fick hem min 3415w idag, dvs har inte hunnit bekantak mig med den helt. Det jag kan säga just nu är att det som varit uppe som negativa saker med just den här modellen på det här forumet har som tur är inte drabbat mig.

Är nöjd än aå länge.

Permalänk

Ar dual core 2 64 bits? det ar det va?

MvH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mockarutan
Ar dual core 2 64 bits? det ar det va?

MvH

core 2 duo är 64-bitars ja

Permalänk

Da ska jag testa med Vista 64x pa min 6224W om det finns drivisar till de
(vilket det formodligen inte finns....)

MvH

Permalänk
Medlem

Jag fick nyss min Zepto Znote 3415W som jag plockade ihop till 12 143:- SEK. Jag vill ha XP drivisar, men bara Vista-drivisar följer med pga att Xp drivrutinerna är "ostabila". Så fort jag installerat Vista så lägger jag ut en recension. Den känns lyxig, och stilren. Knakar inte och är tunn och lätt jämfört med de bärbara jag haft innan!

Slot in brännare är grymt ^^, ingen lucka som kan knäckas och gå av, ingen "plupp" som skivan sitter på som kan lossna när ngn sliter bort skivan!

Permalänk
Medlem

xp drivisar finns på http://downloadcenter.intel.com annars, stabila ena. sök bara på fl 90

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Då slipper jag nog vista fram tills spelen "kräver" vista!

Permalänk
Medlem

Endast en sak jag skulle just nu kunna byta till xp för är att counter strike source fungerar bättre i xp än vista, då menar jag högre iställningar. Men kommer nog dras med vista nu. CS:S ser ändå okej som det gör nu med bra FPS.

EDIT: Skickade annars mail till zepto igår angående 5.1 ljudet har inte fått svar än, men det skall väl komma under dagen förhoppningsvis.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

8600m gt har tydligen liten problem med counterstrike source..
ngn shade effekt som får ryck och gör så att alla objekt blir helt överdrivet dimmiga på distans, vilket resulterar i att man nästna inte har en chans att avgöra ifall det är en t eller ct.. kan inte garantera att alla har detta problem men jag har stött på ett flertal.

har ej testat det i vista heller men antar att det är samma problem.. bör väl fixas med ngn uppdatering snart, antingen i cs:s eller gfx kortet..

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

Du kör med XP, det är nog fel på Xp drivisarna då! Med vista ser jag inte detta fel!
(jag testar med vista och Xp och ser vilket som blir bäst)

Permalänk
Medlem

hm misstänkte det, drog bara slutsatsen vista hade samma problem då jag antog andra som upplevt samma problem körde vista. (speciellt alla noobs)

ganska säker på att det inte har med inställningar att göra, i varje fall inte dem i options. testat tiotal olika möjligheter, nada fungerar..

dock kanske man kan fixa på annat sätt i konsolen? dunno. inte mitt område

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

Hmmm, kör jag med skärmens riktiga upplösning, DirectX 9.0c och DirectX grafik syns inte detta problem på XP Professional SP2, knivskarp bild rakt igenom!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
hm misstänkte det, drog bara slutsatsen vista hade samma problem då jag antog andra som upplevt samma problem körde vista. (speciellt alla noobs)

ganska säker på att det inte har med inställningar att göra, i varje fall inte dem i options. testat tiotal olika möjligheter, nada fungerar..

dock kanske man kan fixa på annat sätt i konsolen? dunno. inte mitt område

Har samma problem i Vista och brorsan med ett 8600GTS i den stationära har också samma fel, och en kompis med ett 8800GTS också.. Skulle vara trevligt att få den gråa skuggan bort.. Men största felet med vista + source är nog att man får betydigt högre fps i xp alltså man kan ha högre inställningar i xp än vista. kanske man borde testa annan drivrutin för att få bort skuggan? Har den som fanns på zeptos ftp.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

min e från intel..

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

Mina drivers är från Nvidia's hemsida!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Mina drivers är från Nvidia's hemsida!

Finns den för Vista också eller? Skall man ta 8 series eller? Hittar inte nåt alternativ för bärbara.. Eller kanske jag bara e dålig på att söka..

EDIT: nyaste drivarna för 8 series fungerade inte..

EDIT2: laddade 162.22 drivaren + moddad inf fil från laptopvideo2go eller vad nu sidan hette, skall testa om jag har problemet kvar, men det är iaf den senaste WHQL drivaren från nvidia. Fanns nyare beta drivare förstås på laptopvideo..

EDIT3: Nja inte bättre alls i spel, och fick bluescreen med den drivaren..
Laddar in 101.08 istället.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
8600m gt har tydligen liten problem med counterstrike source..
ngn shade effekt som får ryck och gör så att alla objekt blir helt överdrivet dimmiga på distans, vilket resulterar i att man nästna inte har en chans att avgöra ifall det är en t eller ct.. kan inte garantera att alla har detta problem men jag har stött på ett flertal.

har ej testat det i vista heller men antar att det är samma problem.. bör väl fixas med ngn uppdatering snart, antingen i cs:s eller gfx kortet..

inte så konstigt heller. CSS är bäst kompatibelt för XP & DX9 grafikkort. (vilket de flesta spelen en så länge är. kommer såklart att ramla in DX10 spel efterhand, men om man spelar mycket DX9 spel, har man knappt nånn nytta med ett DX10 kort).

Valve tror jag inte kommer göra några speciella DX10 "Patcher/Fixs" för spelet. (kanske att nånn optimerad gpu-driver kan komma som fixar felet)

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]