8800Ultra i SLI mode och directx10.

Permalänk
Medlem

8800Ultra i SLI mode och directx10.

Läste just en sida där dom kört ett DX10 spel/demo med dubbla 8800Ultra kort i SLI läge.

Dom fick 33 fps!!!!!! 20 med bara ett kort.

Vad ska man ta det för, är kortet dåligt för för directx 10, bättre att vänta på 98xx korten. (Behöver en uppdatering nu pga. min extremt gamla burk) eller ska man satsa på ati:s 2900XT som ska vara bättre för directx 10 spel enligt ATI själva?

Länk till sidan kan kanske vara intressant? http://forums.firingsquad.com/firingsquad/board/message?board...

Permalänk
Medlem

Re: 8800Ultra i SLI mode och directx10.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Läste just en sida där dom kört ett DX10 spel/demo med dubbla 8800Ultra kort i SLI läge.

Dom fick 33 fps!!!!!! 20 med bara ett kort.

Vad ska man ta det för, är kortet dåligt för för directx 10, bättre att vänta på 98xx korten. (Behöver en uppdatering nu pga. min extremt gamla burk) eller ska man satsa på ati:s 2900XT som ska vara bättre för directx 10 spel enligt ATI själva?

Länk till sidan kan kanske vara intressant? http://forums.firingsquad.com/firingsquad/board/message?board...

Man kan juh inte generalisera 33fps för DX10 spel.... man kan ha DX7 spel där man har överlöjlig detalj. Kommer ihåg när en polare var med i Level Design och ställde up in HL1 ban tävling, banorna var mycket mera detalierade än någon HL: Source bana. Resultatet, var att jag prova en bana och snitta 1 fps med AMD 3200XP 6800GT

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Dåliga drivrutiner och spelet är dåligt optimerat /kodat för Direct X 10. Inget fel med korten.

Permalänk
Medlem

Jo det jag hoppas och antog. Skulle suga enormt att investera i ett ultra kort nu bara för att upptäcka att jag iallafall inte kan spela de nya spelen.

Permalänk
Medlem

Jag läste i senaste numret av PC Gamer i en artikel om just detta spel. Och det är helt enkelt så att Lost Planet är jättedåligt gjort för PC. Det var först gjort för Xbox360 när de senare kom på att de ville göra det till PC också. I korthet kan man ju säga att det blaev skit kasst.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

Lost Planet ser uffigt ut med, även om det finns några extra effekter... Testade att maxxa spelet här om dagen på DX10, småhackade lite här & var, men kör ju Vista x64 med enormt kassa nVidia drivers och en rutten X2 med. Tappar ju "bara" 12000 i 3DMark01 från XP till vista, mycket mindre i de andra dock. Tror spelen skulle flyta på hur bra som helst när det väl kommer drivrutiner utan minneslekage bla, samt Vistas sp1...