Permalänk
Robot

Silent Dragon

Började störa mig som f*n på att datorn lät så mycket. Så jag bestämde mig för att göra den tyst. Det kanske inte blir den tystaste datorn men det ska gå och sova med den på iaf.

Chassit som kommer utsättas för denna modifiering är ett gammalt hederligt Dragon. Tog lite inspiration från theman89s Blue Water Dragon. Tyckte att det blev så grymt fräsigt med slät front. Lite vattenkylning i from av en Reserator 1 ska användas också.

Saker som ska göras:

*Slät front
*Släta sidor
*Inga onödiga hål i chassit
*Plats för 3st 120 fläktar
*Lacka om chassit
*Ljudisolera
*Vattenkyla

Bara börja modda!

*EDIT* Finishen blev inte någon höjdare direkt, men jag ville bara få klart det så fort som möjligt. Men det är ju bara en server.

Besök albumet: Silent Dragon av Krullibull

Permalänk
Medlem

10p i väntan på ett shysst moddat chassi:)

Permalänk
Medlem

nejmen, jag håller åxå på med ett sådant chassi, men jag ska spackla å lacka hela chassit, har nermonterat hela chassit . Blir en grundlig lackning av allt, iaf, Nice !

Permalänk
Medlem

riktigt nice

vad blir det för färg?

Permalänk

Färgen har jag inte redigt bestämt än då jag inte vet om jag ska pluverlacka eller inte. Fläkthålen på baksidan ska täppas till och alla hålen på sidorna ska också täppas till. Och jag vet inte redigt hur jag ska göra för att få det bra om man ska pulverlacka det. Känns som att kemiskmetall är den bästa lösningen just nu. Dom färgerna jag överväger är:

Pulverlackat:
*Mörklila front och sidor, svart "stomme"
*Svart front och sidor, vit "stomme"

Sprayburk:
*En schysst metallic blå på front och sidor, svart "stomme"
*Allt blank svart

Permalänk
Avstängd

verkar som du gillade min modd då och tack för att du va ärlig och skrev att du lånat de av mig. Snyggt blir de hoppas de blir lika fint som mitt 10p

BTW jag avslöt med 240 papper så då har du en bit kvar Kepp it up!

För den som vill se var han hämtat insperationen så kan ni se de här: http://www.sweclockers.com/album/?id=1006

Visa signatur

Riggen: Gigabyte DQ6, E66 ES @ 3,8 , 2x1gb Ballistix pc8000 ,2900XT/8800gts?, Hiper Type-R 580w, 0,84TB.
Kylning: L30, BIX 3:a, Swiftech Apogee GT
Ljud: Pioneer A221, hemmabygda lådor med 2x10", diskanthorn och dubbla mellanregister i var låda

Permalänk

Ni hade fått se en uppdatering idag om det inte hade vart för det här dumma regnet. Kan inte öppna garagedörren för då svämmar allt vatten in Men om allt vill sig så får ni nog se en uppdatering imorgon.

Permalänk

ska du ha radiatorn i datorn som du har på femte bilden

Permalänk

Nepp den ska tillbaka på enduron. Vattenkylningen kommer att bestå av en Reserator 1.

Permalänk

Rätt snyggt måste jag säga!

Permalänk
Medlem

Kommer du inte att få värmeproblem med diskarna?

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Kommer du inte att få värmeproblem med diskarna?

Antagligen.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

Varför skulle han få värmeproblem med diskarna? Han har ju 2 st Nexus 120:or som blåser rakt på dem.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Jo det skulle kunna vara lite mer öppet runt dom, ska fixa det sen när jag orkar.

Permalänk
Medlem

Bör du inte vända på hårddisk-racket? stoppar ju upp all luft som det är nu...

Permalänk

Nja det stoppar inte så jätte mycket luft och diskarna är det enda som egenkligen behöver någon redig kylning. Men som sagt, jag ska såga upp buren lite, dels för att får bättre kylning och mest för att få ner ljudvolymen ännu mer.

Permalänk

haha du har ju ett gainward geforce 5900

Permalänk

Va? Det är ett x1600 som syns på bilderna, men det sitter ett Geforce 4 i den nu.