Permalänk
Medlem

MGS4 tilll 360??

/HMV takes MGS4 360 pre-orders - 5m after PS3 release?

Here we go again. The latest 'MGS4-going-multi-platform' rumour is interesting for two reasons. Mega entertainment retailer HMV is taking pre-orders for the 360 version right now and the firm even dates both version of the game.

Metal Gear Solid 4 will apparently be available from April 18, 2008 on PlayStation 3 only according to the listing. Then, just over five months later, the Xbox 360 will be blessed with Solid Snake's presence on September 26 (one year exactly after the launch of Halo 3, trivia fans)./

http://www.hmv.co.uk/hmvweb/displayProductDetails.do?ctx=280;...

..

Permalänk
Medlem

hmm, "Number of Discs: 1"

Kan inte tänka mig att det blir på endast en skiva på xbox.. Alla dom där sega cut-scenes måste ju ta några timmar att ta sig förbi x)

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

3an låg väll på en disc om jag inte minns fel så det är inte helt omöjligt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

HMW backade på detta:
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=27372

Vidare missförstog GI saken när de antog att Konami pratade om MGS4 när de pratade om seriens framtida fortgång. Men enligt Kojima så är MGS4 det sista spelet som görs av Kojima produktions och avslutar Metal Gear Solid, sen om framtida spel inom Metal Gear-serien blir multiplat bestämmer Konami, och då tilldelas det jobbet till någon annan studio. Då blir det alltså en ny serie inom samma franchise. Men att kommande serier skulle bli multiplat var bara en anställds lösa antagande baserat på om PS3 skulle sälja dåligt framöver, så rykterna är inget annat än uppblåsta hypoteser som inte ens gällde spelet ifråga.

MGS4 är och förblir exklusivt till PS3. Kojima själv har sagt det tre gånger nu och Sony har även efter E3 bekräftat detta igen. Tidigare har Hideo även pratat om att använda 100GB BD om de hinner släppas innan spelet, och att han tyckte att 50 GB är litet. Så en DVD-version skulle blivit rätt bläddrig...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Cut scenes? ja de som är filmer tar mer plats. Men det sköna med MGS är att de har in-game cuts scenes så det är bara macron som styr karaktärerna, och lite textat script har aldrig varit så pass utrymmes slukande.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
Cut scenes? ja de som är filmer tar mer plats. Men det sköna med MGS är att de har in-game cuts scenes så det är bara macron som styr karaktärerna, och lite textat script har aldrig varit så pass utrymmes slukande.

så säg nu att MGS fyller en BD skiva, hur ska det bli en vanlig dvd skiva?:P

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Mgs1 till PlayStation kom ju på 2 cd vad skulle vara annorlunda om fyran kom på 2 dvd också?

Permalänk

Poängen är väl att MGS1 släpptes för snart 10 år sen och att behöva byta skiva är något som de flesta spelare har vant sig av med. Personligen tycker jag det är ett icke-problem även om det självklart hade varit smidigare om lagringskapaciteten på 360:s spelmedia hade varit större. Känns mest som att det är sony fanboys som vill göra det här till ett gigantiskt problem. Lite krångligt? Ja. Ett jätteproblem? Knappast..

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Nåja, Xbox får ju Ninja Gaiden2 exclusive så.. tror inte jag behöver gråta över MSG precis

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Inaktiv

jag tycker att det är härligt att komma till "nästa skiva", ingen annan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Nåja, Xbox får ju Ninja Gaiden2 exclusive så.. tror inte jag behöver gråta över MSG precis

exklusivt tills "Ninja gaiden stigma 2" kommer då alltså..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
exklusivt tills "Ninja gaiden stigma 2" kommer då alltså..

iofs ..

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
exklusivt tills "Ninja gaiden stigma 2" kommer då alltså..

..om 5år..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
exklusivt tills "Ninja gaiden stigma 2" kommer då alltså..

hmm ne verkar bli 360 only..

http://www.xboxic.com/news/3657

"has the further scoop on the game, and not only is it a 360 exclusive, Microsoft will be publishing the game. Tecmo’s Team Ninja is still developing what they’re calling the “true sequel”."

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
..om 5år..

snarare 3 år om det är en identisk upprepning du tänker på. men visst, point made.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
hmm ne verkar bli 360 only..

http://www.xboxic.com/news/3657

"has the further scoop on the game, and not only is it a 360 exclusive, Microsoft will be publishing the game. Tecmo’s Team Ninja is still developing what they’re calling the “true sequel”."

de senaste turerna kring exklusiva spel har fått mig att sluta tro på det alls. som en hel hög rollspel på Xbox är exklusiva igår, idag är de under utveckling till PS3, imorgon är det ingen Xboxversion planerad, i övermorgon är spelet kanske nerlagt för att ingen konsoll verkar få det och intresset därmed obefintligt, nästa vecka är det säkert Wii-exklusivt.

oh, http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=21585

men tänk bara vad fint det vore om exklusiva spel helt försvann, då skulle inget vara undantaget från nöjet att jämföra skärmdupar och peka, trolla och diskutera vilket som egentligen är bäst och sannast. halleluja!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Jag förstår inte vitsen med exklusiva spel. Inte mer än att det konsoltillverkarnas säljargument. Synd bara att speltillverkare säljer sig så lätt. Tänk vad pengar MGS tillverkare skulle kunna tjäna ifall de gav ut spelet på multi.
Det bästa vore ju faktiskt att alla spel blev multiplattform för då skulle ju fokus läggas på att pressa priserna på konsolerna istället. Som det ser ut nu så blir det så att MGS-fans blir tvungna att köpa en PS3 för 6000 spänn för att få spela sitt favvo-spel.

Jag kan bara skatta mig lycklig som finner de tidigare spelen i MGS-serien totalt intetsägande.
Däremot hoppas jag för mina polares skull att bioshock släpps till PS3 så de kan åtnjuta denna spelhimlens glänsande pärla (ja, jag tog i, men ändå).

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem

Hoppas ju för er skull som har en PS3 att det kommer ut till det med, men är MS utgivare så tvivlar jag nog. Lite synd :/

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av örli
Mgs1 till PlayStation kom ju på 2 cd vad skulle vara annorlunda om fyran kom på 2 dvd också?

DVD? tror inte det....

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
Jag förstår inte vitsen med exklusiva spel. Inte mer än att det konsoltillverkarnas säljargument. Synd bara att speltillverkare säljer sig så lätt. Tänk vad pengar MGS tillverkare skulle kunna tjäna ifall de gav ut spelet på multi.
Det bästa vore ju faktiskt att alla spel blev multiplattform för då skulle ju fokus läggas på att pressa priserna på konsolerna istället. Som det ser ut nu så blir det så att MGS-fans blir tvungna att köpa en PS3 för 6000 spänn för att få spela sitt favvo-spel.

Jag kan bara skatta mig lycklig som finner de tidigare spelen i MGS-serien totalt intetsägande.
Däremot hoppas jag för mina polares skull att bioshock släpps till PS3 så de kan åtnjuta denna spelhimlens glänsande pärla (ja, jag tog i, men ändå).

Grejen med exklusiva spel är att spelutvecklarna kan fokusera mer på just det systemet de utvecklar till, och därmed göra ett bättre spel än om de ska göra till vartenda system som finns.

Permalänk
Medlem

Easy as Dell....eeh jag menar...eeh, fean!
Arctic Eagle you made the point!
Synd bara att det blir som det blir.

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser