Microsoft Windows XP Professional

Permalänk

Microsoft Windows XP Professional

Hej
Finns det någon stans på mircosofts hemsida att tanka ner Microsoft Windows XP Professional?
Min son har fått tag på min cd och den ser inte ut som den borde gjort..
problemet är ju att ja inte hittar på deras sida så ja får fråga om det finns andra sätt... Har en riktig prudukt key.
tackar för all hjälp

Visa signatur

Lev livet :D

Permalänk
Medlem

Borde det inte gå att ringa dem och be om att få en ny skiva om du anger din äkta produktnyckel?
Med Windows Vista skulle det väl gå att köpa det via Internet?
Man betalade för det (via internet) och sedan laddade man ner det som en image-fil och brännde ut den själv på en DVD.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att skicka CD:n med kvitto till Microsoft så får du troligen en ny till typ "självkostnadspris", runt en hundring antagligen. Ta inte mitt ord på det bara, men jag tycker det låter som något de skulle kunna gå med på.

XP finns inte i nedladdningsversion, inte Vista heller så vitt jag vet. De enda som kan ladda ner är de som betalar för MSDN eller studenter via Academic Alliance på sin skola. Joförresten, som medlem av "TechNet" får man också ladda ner alla MS operativ, men det kostar 3-4000Kr/år.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Det är väl bara att skicka CD:n med kvitto till Microsoft så får du troligen en ny till typ "självkostnadspris", runt en hundring antagligen. Ta inte mitt ord på det bara, men jag tycker det låter som något de skulle kunna gå med på.

XP finns inte i nedladdningsversion, inte Vista heller så vitt jag vet. De enda som kan ladda ner är de som betalar för MSDN eller studenter via Academic Alliance på sin skola. Joförresten, som medlem av "TechNet" får man också ladda ner alla MS operativ, men det kostar 3-4000Kr/år.

Jag ttackar så mycket..
Skulle dock behöva den ikväl typ...

Visa signatur

Lev livet :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberjimpann
Jag ttackar så mycket..
Skulle dock behöva den ikväl typ...

Om du har en giltig licens så är det egentligen bara att ladda ner en kopia ifrån valfri sida eller låna en skiva av någon. Är som sagt licensen man betalar för.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Om du har en giltig licens så är det egentligen bara att ladda ner en kopia ifrån valfri sida eller låna en skiva av någon. Är som sagt licensen man betalar för.

Det vet ja, håller på att tanka ner just nu så ja hoppas det funkar..
Har ingen som har Xp pro, bara xp home

Visa signatur

Lev livet :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Om du har en giltig licens så är det egentligen bara att ladda ner en kopia ifrån valfri sida eller låna en skiva av någon. Är som sagt licensen man betalar för.

Ehh. Nej. Det är aldrig tillåtet att ladda ner om det inte är från tex MSDN eller TechNet.

Dessutom om du (är så korkad att du) laddar ner en ISO från någon torrentsajt som är lite preppad med tex lite extraprogram så har du garanterat en trojan i maskinen.