Permalänk

Datorn krashar

Hej, när jag spelar Company of Heroes (dx10) krashar det efter ett tag. Det som händer är att monitorn går i stand-by-läge, och det går inte att sätta på den igen, sedan startas datorn om automatiskt, Ctrl + alt + delete fungerar ej heller. Detta har även hänt i COD:UO och Dx-10-demot. Ljudet fortsätter som vanligt ett tag, på skärmen står det power-saving mode eller något. Alla energisparinställningar är borttagna. Har senaste drivisar till graffekortet och patchat till senaste Vista 32-bit. Slumpmässiga krashar alltså, det krashar ganska fort i Dx 10, och långsammare i Dx9. Kan det vara skärmen det är fel på, överhettning, drivrutiner till grafikkortet, problem eftersom det är Vista 32-bit, eller något helt annat?

Teknisk Information:Låda & Moderkort: ASUS/Buss1066/1xPCI-Express16x/1xPCI-Express1x- /2xPCI/ Utökad specifikation av moderkortet "hittar du här"Processor:Intel Core2 Quad 4Cores Q6600 2.4GHZ SKT775 FSB1066 2X4MB CacheLjud: 8kanaligt integreratNätverk: 1000 integreratGrafikkort: GF8800GTX PCI-E 768MB 320-Bit HDCPHårddisk: 400GB S-ATA II/16mbRAM: 2GB DDR2 667Mhz OriginalOptisk enhet: DVD-RW DL 18x Nätdel: 500W (stor fläkt & hög kvalité)Parallellport: 1Seriellport: 1PS/2: 2st för tangentbord & musFireWire:2stUSB2: 8st (4fram+4bak)

Vad kan vara problemet och hur ska jag åtgärda det? Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

låter som värme problem om du frågar mig. Har haft det problemet med samma symptom som du(energisparläge slår igång).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
låter som värme problem om du frågar mig. Har haft det problemet med samma symptom som du(energisparläge slår igång).

Det är bara när jag spelar, borde hända annars också i så fall?