Kökstereo (2.1 datorhögtalare)

Permalänk
Medlem

Kökstereo (2.1 datorhögtalare)

Tjena. Tänkte bli av med min stora klumpeduns i köket och ersätta den med en Soundbridge/squeezebox samt ett 2.1 högtalarpaket. Eftersom den ska stå i köket så funderar jag på om ett Logitech Z-4-paket räcker?. Någon som har ett sådant som kan ge ett omdöme?. Va först inne på att skaffa ett Altec Lansing mx5021 men det kanske är lite overkill?.

Eller finns det något annat bra paket man skall ta en närmare titt på?
Behöver inte vara ett 2.1-paket, går även bra på 2.0
/Hoff

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Permalänk

Jag har Z-4, visst låter de okej men inte speciellt mycket bättre än lågbudget 2.1 system.
Men som köksradio så skulle det helt klart duga tror jag.

Permalänk
Medlem

Ett Z-4 till köks radio? Skulle inte välja det pga all bas. Det kommer bara bli ett överstigande buller när dom pratar/spelar musik om du nu inte sänker basen till max. Dom högtalarna passar till techno. Inte så ergonomiskt för öronen när man vaknar precis xD Har haft ett par z-3 och dom har jag bytt mot Altec Lansing SLS6221 som jag ska hämta imorn

Skulle rekomendera följande

(2.1) Altec Lansing MX5021 (finns i svart och vit)

http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=710209

Helt klart den bästa i prisklassen

Annars en billigare variant

Creative I-Trigue 3220

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=312290

Ska låta fin fint

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Jag har både Z-4i och ett par Logitech Z-10, som är 2.0-högtalare.
Även om Z-4i har en subwoofer är basen inte alls mullrig eller påträngande så jag tror inte att det är något problem med det. Men Z-10:rna, som förövrigt är inkopplade till köksdatorn, har bättre ljud och smidigare format eftersom de saknar subwoofer.

Har du råd, så tycker jag att du ska köpa Z-10. Helt enkelt väldigt bra, och redigt snygga dessutom.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Jag har både Z-4i och ett par Logitech Z-10, som är 2.0-högtalare.
Även om Z-4i har en subwoofer är basen inte alls mullrig eller påträngande så jag tror inte att det är något problem med det. Men Z-10:rna, som förövrigt är inkopplade till köksdatorn, har bättre ljud och smidigare format eftersom de saknar subwoofer.

Har du råd, så tycker jag att du ska köpa Z-10. Helt enkelt väldigt bra, och redigt snygga dessutom.

Z-10 är en multimedia högtalare om inte jag minns fel. Han/hon har nog ingen andväning för play knappar mm när det hon behöver finns på radion =P

Men dom är skit snygga

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

En squeezebox förtjänar bättre än ett par datorburkar

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
En squeezebox förtjänar bättre än ett par datorburkar

Som det lutar åt nu blir det en soundbridge M1001. Lite osäker på om just squeezeboxen är värd 1000kr mer för mitt syfte. Klart vid fest etc så flyttas ju min framtida squeezebox/soundbridge in till vardagsrummet och kopplas till förstärkaren. Så svårt o välja högtalare till detta, går ju inte direkt få lyssna på datorhögtalare i butik.
Ska se om mediamarkt har de högtalare ni nämnt i tråden så man kan få de demade innan man köper. Lyssnade på Altec Lansing där och visst väldigt bra ljud men priset är det dubbla med.

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laars
Z-10 är en multimedia högtalare om inte jag minns fel. Han/hon har nog ingen andväning för play knappar mm när det hon behöver finns på radion =P

Men dom är skit snygga

Man måste inte använda play och byta låt-knapparna. Jag gör aldrig det Men touch-interface:t fungerar jättebra för volymkontroll och justering av bas och diskant.
Men de låter så bra så de är värda pengarna även om man inte bryr sig om multimediafunktionerna.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!