Battlefield2, utkastad konstant av punkbuster.

Permalänk

Battlefield2, utkastad konstant av punkbuster.

Hej!

Blir som sagt utkastad konstant av Punkbuster när jag spelar på Rankad Server i BF2. Något snack om att det är "corrupted file". Spelet i övrigt flyter hur bra som helst, bara problem med rankade servrar. Irriterande!

Antar att jag kan pröva att ominstallera allting men ville kolla om någon visste någon annan lösning först? Tråkigt att spela när ens poäng inte räknas:(

Permalänk
Testpilot

Fick liknande (om inte samma) problem igår med Quake Wars, står nått med att PunkBuster service inte gick att ansluta till. Lösningen var att tanka den här filen från Even Balance, den reparerar PunBuster och kör lite tester för att se att allt funkar som det ska.
http://www.evenbalance.com/downloads/pbsvc/pbsvc.exe

Även om det inte var exakt samma fel som du har tror jag det kan lösa det för dig iallafall, den verkade vara en rätt genomgående fix.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Tack för tipset. Körde både PBSETUP.EXE and PBSVC.EXE, verkade riktigt lovande men jag blir fortfarande utslängd efter typ 4min var eviga gång.

Får väl köra på 2:a riggen, där verkar det fungera iaf. Men grymt iriterande är det när man köper ett spel gör allt i sin makt för att det ska fungera men av någon outgrundlig anldening vill det bara inte:( Speciellt när ett extra program som punkbuster sabbar allt...

Permalänk
Medlem

skriver inte Punkbuster nån logg någonstans med lite detaljerad info om varför du blir utslängd?
kolla i spelmappen där omkring.

jag blev kickad hela tiden förut men det var för att min punkbuster var utdaterad.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X