Permalänk
Medlem

Problem med ett litet hemmabygge

Tja!
Jag har nyligen byggt ihop en dator med några nya och en del gamla delar.
Allting funkade bra en stund men när jag skulle försöka överklocka så slutade skärmen fungera, datorn går igång som vanligt enda problemet är skärmen. Jag är ingen expert på sånt här men överklockningen på mitt förra moderkort gick stålande, det var ett asus kort och det va lite lättare att hantera, men mitt nya moderkort är ett intel och jag var tvungen att prova mej fram lite.
Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde som kan ha skapat problemet.
Min första tanke va att det va nått problem med grafiken så jag provade med ett annat moderkort och ett annat grafikkort men problemet var kvar, sen provade jag med att prova med olika minnen på olika moder kort men ingen lycka med det heller.
Det enda jag inte hade bytt när jag provade mej fram va hårddisken och processorn jag tror inte att det är hårddisken det är fel på för då borde jag komma fram till biosen iaf, så det enda jag kan tänka mej är felet, är processorn men jag vill gärna höra med nån mer erfaren om det är ett problem som kan uppstå om processorn inte funkar som den ska, innan jag köper en ny processor.

Visa signatur

/MelKer