Permalänk

HDD-krasch! AKUT!

Hejsan min dators ena hårddisk Enhet (C) 250 gig har kraschat helt o hållet vilket jag påminns om varenda gång jag startar datorn. jag försökte stänga av den i BIOS och enbart använda min andra identiska hårddisk enhet (D) 250 gig men det lyckades jag inte med. Jag såg då inget annat alternativ än att öppna datorn och försöka avlägsna den trasiga disken. Något jag verkligen dragit mig för eftersom jag är så amatör som det bara går på detta område.

http://AntoniusRex.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5...

1. Hur gör jag för att ta bort disken?

2. Hur vet jag vilken disk som är (C) och vilken som är (D)?

Tacksam för snabb hjälp!

Edit. Ursäkta dålig skärpa på bilden och dålig redigering. Jag har ordinarie kamera på lagning och tvingas tack vare HDD problemet sitta med en gammal ME-dator.

Visa signatur

P4 3.6 Ghz l Geforce 7800 GTX 256MB l 0.9 TB HD l 2048 DDR l Samsung M87 37" l Logitech Z-5500 l Logitech G15 l Apple iPod 1st gen Nano 2GB l Canon EOS Digital 400D l Sigma 70-300mm Telezoom l Sony Ericsson M600i l Windows XP Pro SP3 32 Bit l Adobe PS CS 3 Extended l Adobe InDesign CS 3 l Autodesk Maya 8.5 l

Permalänk
Medlem

Disken sitter antagligen monterad med två eller fyra skruvar på sidan av den. Dessa skruvar du ut. Sedan kopplar du lös de två sladdarna som sitter anslutna till disken. Sedan är det bara att dra ur den ur "facket". KLART!

Ang. vilken disk som är C så kollar du helt enkelt vilken som är MASTER.

Permalänk
Medlem

Passa på och damma av lite datorn.