Permalänk
Medlem

Jag tycker det börjar bli bättre och bättre. Var lite skeptisk i början men nu börjar det se riktigt bra ut.
Sen blir det altid fel, hur mycket man än mäter. Du ska bara se alla extrahål och urslipningar i ramen på mitt bygge.
Lycka till i fortsätningen, och bry dig inte om alla som bara gnäller!

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

jag vet tyvärr att magneter inte e bra med hårddiskar.

min morsa hade ställt en högtalare (bara högtalaren, ingen låda)
på min externa hårddisk på 80GB, jag hade då varit vaken i 33 timmar
eller nått och då blev man inte så glad när man märkte att.
"VAR FAN ÄR E:/ ???" blev inte lite irriterad då kan jag låva!

Permalänk
Medlem

Hoppas inte du lanar allt för mkt.. Du lär ju ha en 20-25 kilo att bära på. GL iaf

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem

XYZ-saft: joo det är konstigt den där varför inte måttbanden kan visa rätt

Danne92: Hårddiskar ska inte gilla magneter speciellt mycket har jag hört men för att märka av det har jag hört att man måste typ dra magneten över hårddisken med minimalt mellanrum, men jag vet inte om det stämmer..

jungklo: Nää, har slutat med lanandet istort sätt. Tanken har slagit mig också
Som tur var är den inte längre i min ägo snart då jag får ny burk..

Visa signatur

Stationär: Intel i7 2700K @ 4.4ghz | Arctic Freezer i30 | Crucial 16GB | Asus P8Z68-V | FPS 650W 80+ Gold | GeForce 9800GT | Samsung 830 128GB SSD | 2 TB | Fractal R3
Renderings-burken: Intel Quad Q6600 G0 @ 3.5ghz | TRUE | Gigabyte P35-DS4 | Corsair 4GB | Raptor 74 GB 10000RPM | 1TB | Corsair Powersupply 520W | GeForce 7600GT | Nzxt Hush

Permalänk
Medlem

Vad händer om du trycker F1 när du får fram meddleandet?

Annars kan du kontrallera flatkablarna.

Permalänk
Avstängd

Sa du nått om att döda Dell folk??
Utifall att du inte vill smutsa ner dina händer (är ju inge bra om du blodar ner bygget) så skicka ett pm.... DELLKILLER FTW!!!

nemen alvarligt, fint bygge, personligen gillar jag inte trä men jag kan faktist tänka mig att det är bättre än metall ur en synpungt, inte säker men, trä borde väll dämpa ljud och vibrationer bättre än metall?

I övrigt så tycker jag att bygget verkar mycket bra

Visa signatur

c2d e6600@3200 mhz (tuniq tower), msi g7900gto och asus p5b deluxe, och 2 gig corsair xms2 5-5-5-12 800mhz, nzxt lexan och antec he 500w

Permalänk
Medlem

Du har problem? Lätt fixat.. Köp allt annat än Dell

Nej, det ser ut som den gått lite varm.. Och att den inte hittar diskarna

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem

Megamannens: vågade inte testa något sådant men förmodling lär den dö iallafall.. Nu har jag kommit iväg på semester iallafall så nu för den stå tills jag kommer hem igen och terrorisera den..

schumpen: Ska vi beväpna oss med ett par CPU kylare och slänga på dem?
Dem där MDF skivorna är ju inte direkt så fasligt vackra men dem ska ju få sig lite faner skivor på sig när jag kommer hem. Då kommer de bli riktigt snyggt om jag lyckas göra de bra.

ExoduZ: Joo någon Dell kommer nog inte hittas under mitt skrivbord igen. Var farsans företag som brukade få några rabatter på dessa otrevliga saker men nu verkar det äntligen som Dell slutat terrorisera dem så nu får de bli riktiga burkar..

Men om den nu inte skulle kunna hitta diskarna borde den väll inte bara stänga av sig? Känns mer som den tappat bios eller nåt sådant om det är möjligt (?)

Visa signatur

Stationär: Intel i7 2700K @ 4.4ghz | Arctic Freezer i30 | Crucial 16GB | Asus P8Z68-V | FPS 650W 80+ Gold | GeForce 9800GT | Samsung 830 128GB SSD | 2 TB | Fractal R3
Renderings-burken: Intel Quad Q6600 G0 @ 3.5ghz | TRUE | Gigabyte P35-DS4 | Corsair 4GB | Raptor 74 GB 10000RPM | 1TB | Corsair Powersupply 520W | GeForce 7600GT | Nzxt Hush

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keepan
schumpen: Ska vi beväpna oss med ett par CPU kylare och slänga på dem?
Dem där MDF skivorna är ju inte direkt så fasligt vackra men dem ska ju få sig lite faner skivor på sig när jag kommer hem. Då kommer de bli riktigt snyggt om jag lyckas göra de bra.
[/B]

Haha aa, jag har ju en tegelsten (aka tuniq tower) som väger närmare 1 kg, den gör nog riktigt ont att få i huvudet O.o

nemen ser fram imot att se hur detta bygge kommer sluta

Lycka till

Visa signatur

c2d e6600@3200 mhz (tuniq tower), msi g7900gto och asus p5b deluxe, och 2 gig corsair xms2 5-5-5-12 800mhz, nzxt lexan och antec he 500w

Permalänk
Medlem

ser ut som s-ata har inaktiverats i bios.?

Permalänk

det är ju bara att trycka f2

Visa signatur

P4 Northwood 2.8 Ghz / Twinmos 512Mb x2 / Radeon 9800 Pro 128Mb / Hd 680Gb

Permalänk
Medlem

den hittar inte hårdiskarna och ahr startats om för många ggr ta ur batterit ur moderkortet 5 min ochprova så att alla kablar sitter i

Visa signatur

Dator1: SB 2600k | Corsair H40 | Asus P8Z68-V GEN3 | 8gb Vengeance | EVGA GeForce GTX 670 2048MB FTW | Corsair SSD Force GT 120GB
Dator2: C2D E6750 @ 3760Mhz | Scythe Infinity |Gigabyte EP45-DS3 | Crucial DDR2 BallistiX PC8500 4gb | Gigabyte 8600GT 265mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dimu
den hittar inte hårdiskarna och ahr startats om för många ggr ta ur batterit ur moderkortet 5 min ochprova så att alla kablar sitter i

Man tackar och bockar, funkar detta så är du en ängel

Visa signatur

Stationär: Intel i7 2700K @ 4.4ghz | Arctic Freezer i30 | Crucial 16GB | Asus P8Z68-V | FPS 650W 80+ Gold | GeForce 9800GT | Samsung 830 128GB SSD | 2 TB | Fractal R3
Renderings-burken: Intel Quad Q6600 G0 @ 3.5ghz | TRUE | Gigabyte P35-DS4 | Corsair 4GB | Raptor 74 GB 10000RPM | 1TB | Corsair Powersupply 520W | GeForce 7600GT | Nzxt Hush

Permalänk
Medlem

Bra jobbat, jag tycker de ser riktigt bra ut, fler bilder tack!

Visa signatur

CPU: Intel Core 2 Quad @ 2.4 Ghz | GPU: Gainward 8800 GTS 512 mb | PSU: Corsair 550 W | Moderkort: Asus P5k Premium | Minnen: Corsair XMS TWIN2X 2048 mb | HDD: Seagate Barracuda 250 GB | Övrigt: Windows Vista Home Premium 32 bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dimu
den hittar inte hårdiskarna och ahr startats om för många ggr ta ur batterit ur moderkortet 5 min ochprova så att alla kablar sitter i

Nu är jag äntligen hemma igen och prövade ditt tips men det hjälpte inte direkt mycket, fick dock ett annat felmeddelande

Konstaterade att jag satt in fel hårddisk som den skulle boota från, vet inte om de har så mycket med saken att göra. Hursomhelst får jag upp ett annat felmeddelande nu som säger: "Not a valid configuration. Please enter SETUP" och sedan stänger den av sig, kan de bero på att nätagget blir överbelastat av alla fläktar? Var förövrigt utan grafikkort och CD läsare så nätagget borde ju klara av det.

Någon som har något förslag?

Visa signatur

Stationär: Intel i7 2700K @ 4.4ghz | Arctic Freezer i30 | Crucial 16GB | Asus P8Z68-V | FPS 650W 80+ Gold | GeForce 9800GT | Samsung 830 128GB SSD | 2 TB | Fractal R3
Renderings-burken: Intel Quad Q6600 G0 @ 3.5ghz | TRUE | Gigabyte P35-DS4 | Corsair 4GB | Raptor 74 GB 10000RPM | 1TB | Corsair Powersupply 520W | GeForce 7600GT | Nzxt Hush

Permalänk
Medlem

Rigtigt trevligt chassi

Men släng ut det där fula dell moderkortet o skaffa en duglig retail bräda som iaf inte har crappy dell bios...

Permalänk
Medlem

byt moderkort och sånt

Permalänk
Medlem

Inte nödvändigt då det blir en ny dator om inom någon vecka, nu gäller det bara att få denna burk att fungera. Skulle jag dessutom byta moderkortet skulle jag behöva byta nätagg, bygga nytt chassi och ny CPU kylare, möjligtvis även processorn.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 2700K @ 4.4ghz | Arctic Freezer i30 | Crucial 16GB | Asus P8Z68-V | FPS 650W 80+ Gold | GeForce 9800GT | Samsung 830 128GB SSD | 2 TB | Fractal R3
Renderings-burken: Intel Quad Q6600 G0 @ 3.5ghz | TRUE | Gigabyte P35-DS4 | Corsair 4GB | Raptor 74 GB 10000RPM | 1TB | Corsair Powersupply 520W | GeForce 7600GT | Nzxt Hush

Permalänk
Medlem

Hehe kul att du slaktar just Dell =D

litet tips på tunnt tyg.. på billiga kalsonger typ 10kr kallingar kan du klippa bort biten vid röven (ju större bit du behöver så går du upp i storlekar xxxl =D)

Permalänk
Medlem

Hehe, intressant ideé. Undrar dock inte om det fortfarande hindrar luftflödet en aning. Farsan hittade på nåt från damsugarna, tror det var något filter av något slag. Liknade mycket det som man hittar framför antecs fläktar osv.

Hur som helst så fick jag efter många veckors kliande i huvet fart igen (och skrapsår på huvet) och började titta på vad som egentligen var fel. Jag började skruva bort kylaren och upptäckte att kylaren var helt ren från kylpasta på under sidan. Vafan tänkte jag och började fundera på hur det kunde gå till. Jag märkte att det satt en massa kondensatorer runt och att det var dem som satt ivägen.

Så det som egentligen hade hänt var att jag hade monterat kylaren bak och fram, den enda skillnaden var på undersidan så det var inte helt lätt att se. Efter att jag sedan kommit över självmordstankarna från detta misstag så blev jag glad över att kondensatorerna hade klarat sig och att datorn ville sammarbeta igen!

För tillfället är jag bara glad att den funkar igen så det kommer nog inte bli någon fortsättning föränn jag får lust att börja pilla på nåt igen.

Over and out

Visa signatur

Stationär: Intel i7 2700K @ 4.4ghz | Arctic Freezer i30 | Crucial 16GB | Asus P8Z68-V | FPS 650W 80+ Gold | GeForce 9800GT | Samsung 830 128GB SSD | 2 TB | Fractal R3
Renderings-burken: Intel Quad Q6600 G0 @ 3.5ghz | TRUE | Gigabyte P35-DS4 | Corsair 4GB | Raptor 74 GB 10000RPM | 1TB | Corsair Powersupply 520W | GeForce 7600GT | Nzxt Hush