Permalänk
Robot

VF900-cu på nordbryggan

Nordbryggan på min 939 bräda var hetare än en stekpanna, så jag satte på en Zalman VF900-cu som bara låg i ett skåp ändå Använde tandtråd för att få fast den om ni undrar va det är för ful tråd som sticker ut på undersidan...

Jag blev faktiskt överraskad när datorn stardade efter misshandeln av nordbryggan xD (råkade krossa ett par hörn på den) Ajaj :S

Besök albumet: VF900-cu på nordbryggan av Kekuso

Permalänk
Medlem

Du har inga bilder i galleriet...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Lagt till dom nu.
Fattade inte hur man lägger till dom innan man lägger ut galleriet?

Permalänk
Medlem

Går inte att lägga till alla bilderna på en gång. Inte för mig iallafall. Eller så vet jag inte. Men annars va de mycket bra gjort! Känns ändå som att en sån där blå passiv Zalmansak kanske är lite... smidigare?

Trevlig mod dock!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Har haft en passiv zalman men den klarade inte av värmen, kunde inte klocka nåt med den, fick max 2,5ghz med min opteron 146:a
Med graffekorts kylaren fick jag upp den i 2950mhz

Förresten är det nån som vet hur det här med FSB funkar, blir nordbryggan varmare ju högre FSB man har?

Permalänk
Medlem

fett

Visa signatur

Zantzano - 70 Warlock - Twilight's Hammer EU -

Permalänk
Medlem

Japp, NB blir varmare desto högre du klockar.

Ontopic: Insane overkill.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk

varför slösa en sån bra grafikkorts kylare på en nordbrygga när den gör betydligt bättre nytta på ett grafikkort och är bland de absolut bäst presterande grafikkortskylare som är lätta att få tag på...

Permalänk
Medlem

Tja
är de ett ASUS A8N-E kort du har? har ett likadant isf ^^ samma socket.

vilken temp fick du ner NB till me denna kylare? har en sån på mitt graffe just nu

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T BE @ 4.3 Ghz , Gigabyte GA-990FXA-UD3 AM3+, Corsair 8GB CL9 1866Mhz, Gigabyte R9 280X 3Gb OC, SSD 120GB OCZ Vertex 2

Permalänk
Avstängd

Vad för har du en AMD orginal fläkt?
När du lädde fast sladarna borde bu ha insolerat lödningarna med krympslang för att undvika framtida kortslutiningar

Visa signatur

Alienware Area-51 7500

Permalänk

Braa, modd, ska nog göra samma sak fast med en annan kylare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ep_data
Vad för har du en AMD orginal fläkt?
När du lädde fast sladarna borde bu ha insolerat lödningarna med krympslang för att undvika framtida kortslutiningar

Hmm kanske borde investera en bättre fläkt. Får load temps runt 55-60 grader när jag benchar i 2950mhz... Får jag får högre klock med ny kylare?

Och ja jag tejpade över lödnigen sen, är inte fullständigt dum

Citat:

Är det ett A8N-E?

Ja

Permalänk
Medlem

Rolig modd

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

Rigtigt fin modd, men det är juu inget att fundera över då man sitter på ett 8800 kort. Förstår inte hur alla ni ska göra som säger att ni ochså ska modda liknande. I min bur så skulle jag aldrig kunna klämma in den där, då kortet näst intill slickar ovansidan på piggarna.

Visa signatur

C2D E6300@2,69 | Artic Intel freezer Pro 7 | Asus P5N-E SLI PLUS | Asus EN8800GTX Mc 955Mhz Cc 630Mhz | BFG 8800Gts 320mb OC PhysX | 4095Mb Corsair XMS2 Xtreme PC6400/900Mhz 5,5,5,6-15 T2 | Fortron Source 400W | Silverstone Temjin TJ07 | NEC AD-7170A | 20" Samsung SyncMaster 205BW | Samsung 320GB 7200RPM 16Mb SATA II | Windows Vista Home Premium 64-b | Super PI - 1MB/20s 4MB/1,46s 8MB/3,52s 16MB/8,31 32MB/18,31 | 3D Mark 06 - 1221 p

Permalänk

Det blev ju ganska bra, själv har jag alltid funderat på något liknande när man har ett moderkort som klarar av lite modding...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZarToK
vilken temp fick du ner NB till me denna kylare? har en sån på mitt graffe just nu

Får ca 30C idle ca 43C load enligt smartguardian.

Innan jag bytte kunde man knappt ta på kylflänsen, skulle gissa på 60-70C :S

Permalänk
Medlem

Humn.. varför en gpu-kylare? Dom är bara platta och tar en jävla massa plats. Finns att köpa speciella kylare för just det endamålet som du är ute efter. Oftast billigare än gpu-kylare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zoppoz
Humn.. varför en gpu-kylare? Dom är bara platta och tar en jävla massa plats. Finns att köpa speciella kylare för just det endamålet som du är ute efter. Oftast billigare än gpu-kylare.

Dom sepciella kylarna är inte lika platta, precis som du säger

Permalänk
Medlem

Ganska OVERKILL att ha en sådan kylning där, men du kommer ju aldrig någonsin behöva oroa dig om värmen Famför allt ser det BADASS ut.

Men bara en snabb fråga brukar inte southbridgen sitta lite höger om grafikorten? Ser ju inget annat chip dock

Permalänk
Medlem

På AMD mobo:s brukar det bara finnas ett chip, tror det är för att AMD har minneskontrollern inbyggd i prollen.

Nice kylare förresten, men den lär va ganska högljudd

Permalänk
Medlem

fast igentligen kanske man inte behöver ha den på?