Några bra spel till mina nya högtalare?

Permalänk
Medlem

Några bra spel till mina nya högtalare?

Hej,

Har nyss köpt z-5500 och vill testa hur de är o spela med. Jag letar efter ett kusligt fps spel som har bra ljud stöd.

Tack på förhand.

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk

Doom 3 hade rätt bra ljud och enligt mig så var det rätt kusligt

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem

Om man ska gå efter ljud och inte gameplay, så har Half-Life 2 ett (ursäkta) förjävligt bra ljud! Penumbra Overture och Thief-serien har också bra ljud, men inte lika bra som HL2. Det kommer bli svårt för andra utvecklare att övervinna deras ljud

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Den bästa ljudupplevelsen inom spel enligt mig är Call of Duty. Tror jag aldrig varit så igång när jag spelat. Satt och skratta för att det var så häftigt ljud, som att sätta sig mitt i kriget.

Har iof inte kört HL2 så kan ju inte säga vilket som är bäst. Men det jag har kört av Call of Duty var helt galet.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Känns som att jag hjälper den här tråden spåra ur nu men jag måste ändå ta upp Americas Army. Inte för att jag spelat det på ett bra tag men det har helt klart de bästa vapenljuden av alla spelen jag testat.
(men det är ju.. uhm inte ett kusligt spel på något vis, bara väldigt bra ljud!)

Permalänk
Medlem

doom 3 som någon sagt hade bra surround ljud, iallafall tyckte jag det!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Battlefield 2 har ruskigt bra ljud om man kör med maxade ljudinställningar med X-Fi kort. Antar att Battlefield 2142 har likgiltigt bra då också.

Detta är ju iof bara multiplayer, men det blir ju bara längre nöje

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Jazz Jackrabbit 2

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk

Men om det ska vara kusliga spel finns inget bättre än ett par bra hörlurar. Så man verkligen inte störs av något.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fladder11
Doom 3 hade rätt bra ljud och enligt mig så var det rätt kusligt

Istämmer i att Doom 3 har riktigt bra ljud! Ett annat spel med sköna ljudeffekter är Call of Duty 2. Inte så speciellt kusligt iofs.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

Insurgency-moddet till HL2. Riktigt kickass ljud, vapenskott ekar genom städerna.

Permalänk
Medlem

F.E.A.R

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk

GTA San Andreas

K-Rose<3

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Call of Duty samt Doom 3 som andra har skrivit Call of Duty var stört skönt första gången när man hörde ljudet.

Permalänk
Medlem

Vad har du för ljudkort?

Permalänk
Avstängd

Thief serien samt System Shock 2. Helst med kort med bra EAX

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Dem har väl inte ens stöd för EAX?

Permalänk
Avstängd

Mm, joo absolut har de det...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR