Dustinhome & returavgift

Permalänk
Medlem

Dustinhome & returavgift

Har köpt två stycken acesspunkter från dustinhome för att använda vid en point-to-point förbindelse.

Efter ha suttit och testat lite så verkar det som dom inte ens klarar en verklig hastighet över 6mbit och då står dom i samma rum dvs det är skit och det kommer inte fungera till det jag vill använda den till (streama skit till min xbox/xbox360/htpc).

Tänker mao försöka retunera dessa med anledningen att dom inte är i närheten av att upfylla den prestanda som dom skriver på deras hemsida 6mbit av "108mbit" är lite väl dåligt.

Inne på dustins sida ser jag då följande:

"Dustin home AB förbehåller sig rätten till produktkontroll av returgods, debitering av returavgift 250 kronor per returnerad produkt samt debitering av testavgift."

Vfan är detta för skit ? ska jag pröjsa 500:- + returfrakt + ev testavgift för att skickatillbaka varor som kostade 1500:-. !!!!

Någon annan som har erfarenhet med returer från dustinhome ?

Permalänk
Avstängd

Ängra köpet om det inte gått 14 dagar så spelar det mindre roll om dom är defekta eller inte.

Har det gått längre tid än så och dom är felaktiga så returnera dom för felundersökning. Visar det sig därefter att det inte är fel på dom så får du betala för din klantighet typ.

Ring till Dustin och prata med dom. Deras kundservice har varit bra när jag varit i kontakt med dom iaf!

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

Vad kör du för kryptering på förbindelsen? Testa att ändra till en lite mindre safe sådan och se om du får en annan hastighet.

Om inte produkterna är fysiskt skadade eller emballage osv ser förjäkliga ut så tror jag inte det blir några problem att returnera och få pengarna tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft problem att returnera något till dustinhome. Om det är inom 14 dagar, brukar dom skicka en adresslapp som man sätter på och sen är det bara att skicka tillbaka paketet. Kostar inte ett öre för kunden.

För ett tag sedan returnerade jag en skärm utan problem, pengarna hade jag på kontot igen efter några dagar. Skriv till deras kundtjänst, så löser det sig.

Permalänk
Inaktiv

det skriver dom bara för att kunden ska vara medveten att han/hon får betala om det inte är något fel på produkten, kan tänka mig att det skickas in en massa produkter som det inte är något fel på

exempel: dvs min skärm funkar inte, skickar in den, den funkar visst, inte dustins fel utan mitt alltså får jag betala hanteringskostnad för detta.

Permalänk
Medlem

Testa o fråga Dustin Home vettja!

Visa signatur

//Scsi

Permalänk
Medlem

re

Det är helg idag därför jag frågar här ska självklart ringa dom på måndag.

Öppet köp
För varor där ångerrätten enligt distansavtalslagen gått ut accepterar Dustin home AB retur mot full återbetalning av köpeskillingen i upp till 30 dagar efter fakturadatum. För att åberopa öppet köp får produkten ej vara öppnad, använd eller förstörd. Öppet köp gäller endast konsument (privatperson), ej företagskund. För företagskunder gäller returrätt på obruten vara i 10 dagar från fakturadatum.

Så det bör inte va ngt problem även om man har testat skiten ?
Tänk på att detta är dustinhome och inte dustin för företag

Ang krypteringen så testade jag okrypterat med samma pissiga resultat.

Permalänk
Medlem

Kör du med samma nätverkskort som routrarna? Om inte kan det vara det som är problemet då 108Mbit inte är nån standard än.

Ang Dustins villkor så har du rätt att undersöka en vara enligt Distansavtalslagen och har sagt det förut och säger det igen - Hur undersöker man en vara utan att provköra den? Så antingen ångrar du köpet eller gör en reklamation om du vet med dig att det inte är på din sida felet finns för att slippa ev avgift.

Permalänk
Medlem

Med 6 Mbps i samma rum har du antingen inte gjort rätt eller så är de defekta. Har du testat hastigheten mellan två PC utan X-box?

Permalänk
Medlem

re

Tankar jag från internet kommer jag upp i 5-600kbps skippar jag AP får jag 900 vilket jag brukar maxxa i.

Nej jag har inte samma nätverkskort i datorerna det ska inte spela ngn roll då detta är en brygga.

dator<->ap<->trådlöst<->ap<->router/switch

Jag tvilar på att jag har gjort ngt fel då det inte finns så mycke saker man kan göra fel med på dessa APs

Jag gissar bara på att bryggfunktionen på dessa AP suger blir nog att köpa elethernet iställe.

Permalänk
Medlem

Ok! Ja funkar dom bara som AP så är det ju inget som dina nätverkskort kan "strula" till det med så då är det antagligen AP som är för "dåliga".

Permalänk
Medlem

En liten update ringde idag och sa att jag ville göra en RMA och berättade kort varför.

Tjejjen som svara tyckte nog jag var jobbig och sa att jag skulle ringa netgear supporten påpekade att det hade jag minsan gjort i 2 dagar minst 20ggr utan svar, så hon suckade och sa att "vi får göra ett försök".

Han tyvärr inte fråga om det skulle kosta mig ngt då hon sulade på luren snabbare än va jag brukar göra när telefonförsäljare ringer mig bra kundbemötande ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raGGGe
En liten update ringde idag och sa att jag ville göra en RMA och berättade kort varför.

Tjejjen som svara tyckte nog jag var jobbig och sa att jag skulle ringa netgear supporten påpekade att det hade jag minsan gjort i 2 dagar minst 20ggr utan svar, så hon suckade och sa att "vi får göra ett försök".

Han tyvärr inte fråga om det skulle kosta mig ngt då hon sulade på luren snabbare än va jag brukar göra när telefonförsäljare ringer mig bra kundbemötande ;).

PMS :p? Nä men skicka in dom och så får du ta ev problem då?

Permalänk
Hedersmedlem

Vilka tester har du gjort för att mäta hastighet etc.?

Om du anser att produkterna inte uppfyller specifikationerna rekommenderar jag dig att returnera dessa med kompletterande testprotokoll från dig. Notera dock att du bör ha utförliga tester med riktig programvara och helt på två olika platser för att utesluta störningar från annan utrustning.

Om du känner dig osäker på om produkterna är defekta eller inte uppfyller specifikationerna rekommenderar jag dig, såsom flera andra skribenter, att returnera enligt ångerrätten.

Du bör under normala omständigheter få högre hastighet än 6 Mbit med 802.11g brygga.

Hur mycket synkar de upp i?

Permalänk
Medlem

skickade tillbax en 37" till dustinhome för en månad sen på ångerrätt
dom skicka en returlapp å satte in pengar på mitt konto efter nån vecka utan att ta betalt för nån returfrakt

så dom är snälla dustinhome

(:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante
skickade tillbax en 37" till dustinhome för en månad sen på ångerrätt
dom skicka en returlapp å satte in pengar på mitt konto efter nån vecka utan att ta betalt för nån returfrakt

så dom är snälla dustinhome

(:

Det är inte många företag som betalar returfrakten vid ångerrätt.
Riktigt generöst då frakten i detta fallet skulle kostat dig en rejäl slant.

Permalänk
Medlem

re

Fick en RMA lapp skickade tillbaka allt och fick pengarna insatta på mitt konto.

Bra service

Permalänk
Medlem

Ja, Dustinhome är verkligen definitionen av service