Permalänk
Medlem

Minirecension FJS XI 1554

För er som funderar på att köpa så sluta fundera. Kanon nöjd med allt på den!

För er som tycker den ser plastig ut måste känna på den. Känns gediget byggt rakt igenom. Enda jag inte gillar är att det knapprar lite xtra om enter tangenten.

Design: Var tveksam först till designen men den är mycket snyggare när den står framför er. Alla lampor lyser upp i skönt blått som HPs datorer.

Grafik: Kör CC Tiberium wars på ultra high och det flyter på riktigt bra. Grafikkortet är ju datorns starka sida som sagt och det är helt klockrent

Ljud: De inbyggda högtalarna som är i har RIKTIGT bra ljud för att vara bärbar. Sitter en liten subwoofer under som förstärker basen rätt bra.

Skräm: Klockren Finns absolut inget att klaga på alls!

Batteritid: Vissa undrade hur batteritiden var och jag har kört runt 90 minuter när jag surfat. Inget att klaga på. Kör aldrig på batteridrift så mig gör det inget

Finns ett "Tyst"läge som gör att den stänger av fläktar och annat som för oväsen! Bra när man tittar på film och surftar!

Datorn har allt som man förväntar sig av en dator i den här klassen.

Hårddisk: 320 GIG är fullt tillräckligt Riktigt snabb är den också i RAID

Kompisarna som köpt Acer travelmate 7514 ångrade sig djupt när de såg grafiken på min De önskade att de hade lagt till de pengar som fattades och köpt denna.

negativt: Den blir väldigt varm. Kan nästan steka ägg på den om man känner för det. Grafikkortet som tar en del förstår jag. Bra som extra värmekälla nu till vintern när det blir kallare Laddaren blir skollhet men det blir väll alla laddare!

Fjärrkontrollen funkar bara när man har usb dongeln i =/ Finns ju inbyggd IR port på framsidan men det funkar inte.
Väskan man får med den har tyvärr för lite fack så svårt att få med allt man behöver i den. Är väll inget superviktigt men om man ska ta med mus och annat så får man ta det i en annan väska.
Saknar en HD utgång eller vad det heter men finns ju DVI så man klarar sig!

Sen en liten småsak att de klistrat dit ATI och inter core 2 klisterlapparna lite snett =P

I övrigt helnöjd med den. Kanonköp enligt mig!

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo XI 1554 | T7200 | ATI X1900 | 2 x 160 gig Raid 0/1 | 2 GB Ram

Permalänk
Medlem

Har aldrig sett en "Skräm" innan, men låter ju onekligen intressant

Lite bilder på din dator hade varit som grädden på moset

Permalänk
Medlem

Härligt! Men bilder skulle vara trevligt! (Även om jag vet hur den ser ut ^^)

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

bilder kan jag nog bara fixa imorn! Ursäkta stavfelen men har inte vant mig än vid tangentbordet För er som funderar att köpa... sluta fundera, KÖP

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo XI 1554 | T7200 | ATI X1900 | 2 x 160 gig Raid 0/1 | 2 GB Ram

Permalänk
Medlem

Hur snabbt startar datorn? / stängs av?